Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Kanske för vissa människor anser den vara för extremhöger, jag håller inte många åsikter om sidan personligen men då föredrar jag alternativ media då jag tycker mainstream media är korrupt

Okej om man inte köper deras politiska artiklar men detta handlade ju om en rättegång som avser spelbolag. Tyckte det var en normal artikel.

"Mårten Schultz, en professor i juridik som främst är känd för att jaga invandringskritiker i tv-programmet Trolljägarna"

Svårt att läsa den bisatsen som något annat än ett politiskt ställningstagande.

Han är professor.
Han är professor i juridik.
Han fick sitt genombrott i TV3 programmet Trolljägarna. Det är så den breda massan känner igen honom.
Trolljägarna gick ut på att man knackade på hos folk som hade fel åsikter, hos gamla tanter i 80-års åldern som kanske skrev "packet ska ut"

Det är liksom inget som är fabricerat där, sen att det kanske är politiskt ställningstagande att konstatera verkligheten säger mer om den sorliga tiden vi lever i där ord som "Värdegrund" "genusperspektiv" "Könsneutralt" "Mångfald" styr allting ifrån företag till myndigheter via TV-program och samhället i övrigt.

Har sett alla avsnitt av trolljägarna och det var ju knappast nån häxjakt på gamla tanter. Många man knackade på hos var invandrare som hade hotat tjejer med våld. Nästan alla var hur som helst någorlunda unga män.

All journalistik är förvisso vinklad, men jag har aldrig sett mainstreammedia försöka få artiklar om spelbolag att handla om invandringskritik. :)

Fria tider är ju s.k alternativ media. Man kan ha sina åsikter om just den hemsidan, men för att hålla det kort, just det fallet med spelbolag hörde jag om också via annan källa än fria tider just då.

Måste bara säga att med tanke på hur Spelbolaget Betsson besvarade klagomålet är jag inte förvånad utfallet blev som det blev, återigen ser man hur viktigt det är att skriva rätt då det avgör det mesta.

Tråkigt utfall för den drabbade.

Såg även att artikeln visades på Dagens Juridik.

Fria tider är ju s.k alternativ media. Man kan ha sina åsikter om just den hemsidan, men för att hålla det kort, just det fallet med spelbolag hörde jag om också via annan källa än fria tider just då.

Måste bara säga att med tanke på hur Spelbolaget Betsson besvarade klagomålet är jag inte förvånad utfallet blev som det blev, återigen ser man hur viktigt det är att skriva rätt då det avgör det mesta.

Tråkigt utfall för den drabbade.

Såg även att artikeln visades på Dagens Juridik.

Skrev Dagens Juridik att spelbolaget eller deras jurister orsakade Greta Thunbergs ätstörningar?

Skrev Dagens Juridik att spelbolaget eller deras jurister orsakade Greta Thunbergs ätstörningar?

Det får du fråga någon som läser Dagens Juridik och har koll, vet inte riktigt vad du menar du, jag såg bara alla relaterade artiklar till den länkade.

Tvekar inte att processen skett väldigt normalt och om inte så är det ändå ett jättebra exempel på händelser som sker,
Spelbolaget svarade bra om det nu stämmer att det var så och är inte förvånad han vann inte i rätten.

Vad tror ni om Lambertz?

Att han saknar omdöme har han i alla fall visat upprepade gånger.

Först Quick, sen att han tror att ett julfirande med ett 40 år yngre kjoltyg är en bra idé.
Åldersskillnaden behöver inte ha ngn betydelse. Men om han nu har gjort sig skyldig till våldtäkt men ord står mot ord, finns inga vittnen och om det inte finns ngn teknisk bevisning, då blir det svårt.
Sen hans utspel att det är på hans begäran som hans namn skulle offentliggöras känns som att han vill vinna några poäng genom att vara "öppen".
Men jag antar att vi aldrig kommer att få veta exakt vad som hänt den julafton mellan de två.

Det finns bokstavligt talat inga skäl för en 70- och 30-åring av motsatt kön att umgås förutom för att idka könsumgänge.
Jag har i hela mitt liv umgåtts med "gubbar" vi har pratat om livet, de har lärt mej om vin och whisky, jag har hjälpt dem med tekniska prylar. Vi har haft ett enormt intellektuellt utbyte utan att vi har varit i närheten att idka könsumgänge. Så alla är inte fula gubbar.

Jag har i hela mitt liv umgåtts med "gubbar" vi har pratat om livet, de har lärt mej om vin och whisky, jag har hjälpt dem med tekniska prylar. Vi har haft ett enormt intellektuellt utbyte utan att vi har varit i närheten att idka könsumgänge. Så alla är inte fula gubbar.

Skulle kanske lagt till att andra förutsättningar gäller när "gubben" är högt uppsatt jurist och kvinnan är juridikstuderande med höga ambitioner.

Snuskgubbe. Men. Finner det intressant att kvinnan varit i samma sits flera gånger tidigare, och då menar jag inte att victim blame:a kvinnan men ska bli intressant att följa.
Tycker det är trist att försvaret ska försöka smutskasta/antyda saker om kvinnan men sådana är väl spelets regler. Ponera att hon varit i liknande situation tidigare och anmält våldtäkt. Det är då så lätt att i vårt samhälle tänka att det är ngt skumt med henne. Men det kan vara så att hon helt enkelt inte velat ha sex men att det inte respekterats av gubben. Det tas ju för givet att kvinnor som befinner sig ensamma i ett rum med en man vill ha sex. Ju större åldersskillnad desto mer givet är det ;)

Wiii löste komplett kreditkort och anyfin idag, se nu fram emot att min kreditvärdighet förhoppningsvis ökar nu. Och jag lovar mig själv att inte köpa något jag inte kan casha.

Lambertz. Rättshaveristen nummer 1.

Det med Quick var ju helt absurt. Detta fall med tjejen har jag ingen insyn i. Vore bara dumt att uttala sig. Han kan absolut ha kladdat och haft sig. Hon kan också fabricera. Jag avvaktar dom. Men det med Quick. Fullständigt absurt.

Det med Quick var ju helt absurt. Detta fall med tjejen har jag ingen insyn i. Vore bara dumt att uttala sig. Han kan absolut ha kladdat och haft sig. Hon kan också fabricera. Jag avvaktar dom. Men det med Quick. Fullständigt absurt.
Sucken från GW, priceless

Han har uttalat sej i flera fall mycket märkligt bl a om Kevinfallet, att jag undrat om han är sjuk, har begynnande demens eller liknande.

Han har uttalat sej i flera fall mycket märkligt bl a om Kevinfallet, att jag undrat om han är sjuk, har begynnande demens eller liknande.

Det eller är han kanske någon form utav narcissist eller något liknande? Jag får otroligt obehagliga vibbar av honom nästan åt psykopathållet faktiskt.

Man får lite då och då förslag om avbetalningsplaner och ett evigt tjatande om att sånt har vi alltid gått med på.
En idag skulle ha en avbetalningsplan mot att slippa sälja hus bilar och annat. Hen blev jätteupprörd när jag var lite skeptisk till en plan på 975000 I månaden...

För övrigt, jag har alltid ansett båtar som jäkligt dyra grejer att hålla på med. Dom är ju nästan gratis numera, i allafall om man orkar med segel

"Det bästa exemplet är en användare från L*nforum (* = å). Denne är den mest aktive av alla och han råkade vara gäldenär hos oss. Kul att följa honom på det forumet och ändå veta vem det är. Gillar grabben starkt dock då han är mån att göra rätt för sig och röstar på ett bra parti."

Skrivet av TorOchPederInkasso på Flashback.
Inkassobolagen spanar alltså även här, så tänk på hur öppna ni är om era privatliv.

"Det bästa exemplet är en användare från L*nforum (* = å). Denne är den mest aktive av alla och han råkade vara gäldenär hos oss. Kul att följa honom på det forumet och ändå veta vem det är. Gillar grabben starkt dock då han är mån att göra rätt för sig och röstar på ett bra parti."

Inkassobolagen spanar alltså även här, så tänk på hur öppna ni är om era privatliv.
Fast torpeder-inkasso är väl ändå inget riktigt inkasso eller har jag missat nåt?

Låter konstigt att ett inkassobolag skulle kunna spåra det. Har man skrivit en exakt summa "skulden är på 19843 kr", visst då finns det en chans att någon anställd med för mycket tid söker igenom registret (som skydd kan man avrunda). I annat fall ser jag inte hur man skulle kunna identifiera någon.

Alternativt kollar hen på helt fel person.

Låter konstigt att ett inkassobolag skulle kunna spåra det. Har man skrivit en exakt summa "skulden är på 19843 kr", visst då finns det en chans att någon anställd med för mycket tid söker igenom registret (som skydd kan man avrunda). I annat fall ser jag inte hur man skulle kunna identifiera någon.

Nja, ett par tre personer har jag kunnat hitta igen på Facebook baserat på sånt dom skrivit

Vissa har sagt var de bor, sitt förnamn och sin ålder. Med den informationen kommer man långt.

Skönt jag inte har ett facebook konto eller något sociala medie :D

Haha tänkte på det jag med.
Dock så är det omvänt då man träffar nya människor och man berättar att man inte har Fb, Insta eller liknande.

Kan få den där blicken där det känns som dom tror man är psykopat.. :facejoy:

Jag skiter fullständigt om någon kollar upp mig :) kan dock tycka det är lite små sjukt att försöka hitta någon man aldrig träffat eller känner :)

Vissa har sagt var de bor, sitt förnamn och sin ålder. Med den informationen kommer man långt.
Kan ju även räcka att man inte har så mycket fantasi med sitt nickname, helst med födelseåret inkluderat, är lite förutsägbar och kör samma nick på flera ställen, i sin mailadress osv.

En del har skrivit både för och efternamn i kommentarer på profiler i tron om att dom skickat privata meddelanden

Kan ju även räcka att man inte har så mycket fantasi med sitt nickname, helst med födelseåret inkluderat, är lite förutsägbar och kör samma nick på flera ställen, i sin mailadress osv.
Jag heter Ny2018 och jag är knappast född det året haha.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp