Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Sambon funderar på att leasa en billig bil men ett frågetecken har dykt upp.

Vi har försökt googla oss till vad man kan förvänta sig för leveranstid.
Vissa bilar finns redan på plats har jag sett men
Väljer du ett standard utförande (enklast färg och inga extra tillbehör) och bilhandlare är stor så BORDE du få bilen snabbt.

Dock är ju bland annat Volvo drabbade av halvledare brist med längre lev tid som följd bland annat.

Har de en bil färdigbyggd på lager borde ju ju max få vänta en vecka på den.

Känns fan verkligen i luften som att hösten står bakom hörnet. Helvete. Får alltid höstdepression :D

Det kan jag hålla med om, men snart är jobbet i full gång igen så hinner man inte fundera på så mycket sådant.

Jag har bara lyssnat på ett halvt öra om det här eländet i Afghanistan.. Men jag är ganska säker på att det var i förrgår man pratade om att det var någon månad eller 2 bort innan Kabul skulle falla, enligt de underrättelser man hade.
De bedömare som jobbar med sånt där verkar inte riktigt hängt med i takten därborta...

Jag har bara lyssnat på ett halvt öra om det här eländet i Afghanistan.. Men jag är ganska säker på att det var i förrgår man pratade om att det var någon månad eller 2 bort innan Kabul skulle falla, enligt de underrättelser man hade.
De bedömare som jobbar med sånt där verkar inte riktigt hängt med i takten därborta...

Nä, jäklar vad snabbt det skett… de som räknade på 1-2 månader trodde nog armen skulle göra visst motstånd, men icke. Stackars människor :(

Jag hänger inte riktigt med i det där. Tar talibanerna alltså över hela landet och vad kommer således hända?

Jag hänger inte riktigt med i det där. Tar talibanerna alltså över hela landet och vad kommer således hända?

Det verkar som dom gör det ja.
Hejdå till en massa friheter, framförallt för kvinnor.

Efter att ha googlat så förstår jag att det inte ser så ljust ut nej.

Det är många som hoppas på att nu slippa dagliga bombregn och terrordåd som plågat landet sen invasionen för 20 år sen. Stabilitet kan vara att föredra framför "frihet", särskilt för den majoritet av befolkningen som aldrig upplevt något annat än krig. Ett krig som för övrigt kostat USA 88 triljoner dollar och inte resulterat i någonting.

Västvärlden gör nog bäst i att acceptera att det afghanska folket prioriterar annat än HBTQ-certifierade skolor helt enkelt.

Undrar hur tongångerna hade låtit om det var Trump som var president och inte den här senila galningen Biden....

BTW: Dne här typen utav länder som Irak (saddam) Egypten (Mubarrak) Lybien (Gadaffi) har visat sig vara bra mycket tryggare och säkrare under en diktatur än när man försöker tvinga på dom västerländsk demokrati.

Om man ska dra en parallell till bilar, det är som om du hela ditt liv har kört en skruttig Dacia och sen ska du över natten bli en van körare utav en Ferrari. Det blir liksom fel.

Myten om "västerländsk demokrati" borde väl vara spräckt nu när land efter land frivilligt gett upp sina mest grundläggande friheter i snart två år. I Australien blir folk tårgasade och slagna med batong om de använder sin demokratiska rätt att protestera mot eviga lockdowns.

Talibanerna vill utropa en islamistisk stat och styre med sharia lagar. Helt horribelt hur utvecklingen har gått eller rättare sagt "avvecklingen"!

Det pratades om 2-3 månader och dessutom sa Afghanistans ambassadör i Sverige att Kabul inte skulle falla så snart som inom 2-3 månader. Jag blev också chockad när jag läste att de redan är inne i Kabul. Dessutom släpper de ut massa fångar från fängelserna. Jag äcklas när jag ser alla dessa talibangubbar när jag vet vad de står för, hur deras kvinnosyn är och att de vill att människor ska leva enligt traditioner fr stenåldern (det var säkert bättre på stenåldern t o m).
Bin Ladin är död men inte det han stod för!

När kommer slutskattebeskedet? Slutet på augusti?

Det pratades om 2-3 månader och dessutom sa Afghanistans ambassadör i Sverige att Kabul inte skulle falla så snart som inom 2-3 månader. Jag blev också chockad när jag läste att de redan är inne i Kabul. Dessutom släpper de ut massa fångar från fängelserna. Jag äcklas när jag ser alla dessa talibangubbar när jag vet vad de står för, hur deras kvinnosyn är och att de vill att människor ska leva enligt traditioner fr stenåldern (det var säkert bättre på stenåldern t o m).
Bin Ladin är död men inte det han stod för!

99 % av Afghanistans befolkning vill leva under Sharia enligt en undersökning från några år sen, så detta borde egentligen bara vara glädjande för dem.

Var försiktiga att prata politik hörrni. Admin kanske låser tråden om HEN ser något som inte är politiskt korrekt..

Var försiktiga att prata politik hörrni. Admin kanske låser tråden om HEN ser något som inte är politiskt korrekt..
Vad jag vet låses trådar när de spårar ut, när folk skriver sånt som går över vissa gränser för vad som anses som hyfsat beteende. Det är bra att admin rensar.

Det är Lasseman som låser tror jag :D
Inte bara, lånforum rensar också men lasseman och turnaround är admins så inte konstigt. Det är bra att de gör det när det spårar ur. Finns Flashback annars om man vill skriva precis vad som helst

Tja det är väl inte helt orimligt när hela 57 procent av unga muslimer i Frankrike anser att sharia har prioritet över franska lagar?

Om det är 57% i Frankrike är väl inte 90% i Aghanistan särskilt högt?

Ingen som vet när slutskattebeskedet kommer? Ringde till Skatteverket igår men de hade stängt för dagen. Trodde det kom i augusti men det verkar som att vissa får det i december.

Ingen som vet när slutskattebeskedet kommer? Ringde till Skatteverket igår men de hade stängt för dagen. Trodde det kom i augusti men det verkar som att vissa får det i december.

November väl? Annars borde de flesta fått det nu alldeles efter 1 helgen i augusti

November väl? Annars borde de flesta fått det nu alldeles efter 1 helgen i augusti
Ok så det är olika, undrar för dottern jobbade förra året och angav att det ska dras skatt trots att det inte behövdes då det var under ett visst belopp och då trodde vi att hon skulle få tillbaka en slant nu i sommar men varken pengar eller slutskattebesked har kommit. Får nog ringa igen och fråga.

Så jävla less på min exman och måste fasen ösa ut lite skit. Han har en hög befattning, tjänar bra och jobbar mycket. Vårt ena barn som bor varannan vecka går i skola nära min bostad och går hem till mig för pappa inte fixat fritids och hon inte har nånstans att ta vägen efter skolan, inga bussar finns. Det är mysigt visst, men med inledande skuldsanering är jag inte skittät direkt, och barnet äter (mycket) 22 dagar av 30 hos mig. Ibland tar hon hem kompisar och bjuder även dem på fika, det behövs skjuts till aktiviteter osv för exet aldrig planerar. När jag tar upp det med honom ghostar han frågan. Så less.

Så jävla less på min exman och måste fasen ösa ut lite skit. Han har en hög befattning, tjänar bra och jobbar mycket. Vårt ena barn som bor varannan vecka går i skola nära min bostad och går hem till mig för pappa inte fixat fritids och hon inte har nånstans att ta vägen efter skolan, inga bussar finns. Det är mysigt visst, men med inledande skuldsanering är jag inte skittät direkt, och barnet äter (mycket) 22 dagar av 30 hos mig. Ibland tar hon hem kompisar och bjuder även dem på fika, det behövs skjuts till aktiviteter osv för exet aldrig planerar. När jag tar upp det med honom ghostar han frågan. Så less.
Vet han om din situation ?

Vet han om din situation ?
Nej, han sitter redan på höga hästar och skulle njuta lite av den infon om mig, vi har en bra relation som föräldrar i övrigt, men jag är inte sugen på att blotta det.
Däremot vet han att jag varit/är arbetslös, jobbar deltid just för att barnet inte vill vara på fritids och snart är för gammal för det dessutom. Men det är ju mitt beslut för ”mina veckor”, inte att han ska glida på den förmånen med gratis och fixad barnomsorg, samtidigt som jag ju inte vill att barnet ska känna sig som en belastning eller vara ovälkommet.

Senast ändrad:
Om barnet är mer hos dig än andra föräldern så bör du väl kunna diskutera underhållsbidrag tycker jag?
Känns dumt att du skall dra ett så stort lass själv med tanke på rådande omständigheter med din ekonomi.

Som jag inte ser fram emot jobb i morgon. Måste börja jättetidigt då vi ska stå med vår morgonpigga flyttfirma och tömma en stor bostad som ligger i utkanten av vårt distrikt. Håller tummarna att det är gjort på en dag.

Jag fick alltså inte jobbet som kriminalvårdare på grund av skulder hos kronofogden.
känns så jävla orättvist, jag är ung och driven, försöker tänka positivt trots alla mina skulder men det känns som det största brott man kan begå i det här landet att hamna i skuldfällan. Allt annat har iallafall en tidsbegränsad straff och sen är man fri men som skuldsatt i man fängslad i sin egen värld och alla möjligheter är begränsad. Idag jobbar jag inom vården men Det är ett jobb jag totalt överkvalificerad för och det känns som att jag bara slösar mitt liv.

Jag fick alltså inte jobbet som kriminalvårdare på grund av skulder hos kronofogden.
känns så jävla orättvist, jag är ung och driven, försöker tänka positivt trots alla mina skulder men det känns som det största brott man kan begå i det här landet att hamna i skuldfällan. Allt annat har iallafall en tidsbegränsad straff och sen är man fri men som skuldsatt i man fängslad i sin egen värld och alla möjligheter är begränsad. Idag jobbar jag inom vården men Det är ett jobb jag totalt överkvalificerad för och det känns som att jag bara slösar mitt liv.
Beklagar innerligt. Hur motiverar de att skulder icke är kompatibelt med det jobbet. ?

Beklagar innerligt. Hur motiverar de att skulder icke är kompatibelt med det jobbet. ?
Eftersom det är en säkerhetsklassade tjänst så anses en person med skulder som lätta att manipulera enligt Säpo. Jag har varit en skötsam person i hela mitt liv och skulderna drog jag på mig under en enda sommar då jag hade en svår period i livet. ( spelskulder ) så det känns så jäkla orättvis. Jag har haft utmätning i två år nu men inte en enda av mina vänner vet något om mina ekonomiska svårigheter då jag ser det som stor misslyckande och inte berättat till någon. Får ta mig genom det helt själv och det är inte så lätt. :(

Eftersom det är en säkerhetsklassade tjänst så anses en person med skulder som lätta att manipulera enligt Säpo. Jag har varit en skötsam person i hela mitt liv och skulderna drog jag på mig under en enda sommar då jag hade en svår period i livet. ( spelskulder ) så det känns så jäkla orättvis. Jag har haft utmätning i två år nu men inte en enda av mina vänner vet något om mina ekonomiska svårigheter då jag ser det som stor misslyckande och inte berättat till någon. Får ta mig genom det helt själv och det är inte så lätt. :(
Jag tycker att du ska berätta om din situation. Jag lovar att dina vänner inte dömmer dig och skulle de göra det så är det inte riktiga vänner.
Tråkigt med jobbet men en dag är du skuldfri och kan hitta ditt drömjobb.

Jag tycker att du ska berätta om din situation. Jag lovar att dina vänner inte dömmer dig och skulle de göra det så är det inte riktiga vänner.
Tråkigt med jobbet men en dag är du skuldfri och kan hitta ditt drömjobb.
Tror jag inte heller. Men hatar att någon ska tycka synd om mig. Dessutom är risken stor att om man har berättat till en, får så småningom hela stan reda på det.
tack för dina ord, den dagen kommer vara en efterlängtad dag om jag kommer dit någonsin :)

Tror jag inte heller. Men hatar att någon ska tycka synd om mig. Dessutom är risken stor att om man har berättat till en, får så småningom hela stan reda på det.
tack för dina ord, den dagen kommer vara en efterlängtad dag om jag kommer dit någonsin :)
Hur stora skulder har du och hur mycket går till utmätning varje månad ?

Hur stora skulder har du och hur mycket går till utmätning varje månad ?
Runt 800 k. Det dras mellan 7-10 k varje månad men det täcker knappt räntan. Så jag ser ingen slut på det. Sökte skuldsanering förra året men blev nekat.

Runt 800 k. Det dras mellan 7-10 k varje månad men det täcker knappt räntan. Så jag ser ingen slut på det. Sökte skuldsanering förra året men blev nekat.
Det är det som är det värsta att räntorna tickar på och det gör att det aldrig tar slut. Det gynnar inte någon. Jag hoppas att det i framtiden blir en reform där det är skulden utan räntor som hamnar hos kfm dvs att räntorna fryses.
Vad var motiveringen till ditt avslag av skuldsaneringen ?

Och då finns det anställda där som har skulder...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp