- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
Kollega hade varit med på något möte om att vi ska börja ha jour/beredskap. Det vet jag inte om jag orkar ställa upp på...
- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
Från och med har jag fattat det som att fler utskick går till kivra.
Från och med vad? Jag får alla brev från KFM till digital brevlåda.
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
Från och med vad? Jag får alla brev från KFM till digital brevlåda.
Från och med idag typ. Löneutmätningsbeslut och redogörelse för inkomster och sånt går till kivra.
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Från och med idag typ. Löneutmätningsbeslut och redogörelse för inkomster och sånt går till kivra.
Mycket bra!
- Meddelanden
- 1 873
- Mottagna reaktioner
- 1 187
- Poäng
- 867
Hur är det med betalningsförelägganden?Från och med idag typ. Löneutmätningsbeslut och redogörelse för inkomster och sånt går till kivra.
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
Det går dit sedan några månaderHur är det med betalningsförelägganden?
- Meddelanden
- 799
- Mottagna reaktioner
- 349
- Poäng
- 497
Är det många här i forumet som dragit på sig skulder pga. exempelvis spelmissbruk? Finns det någon här som behöver hjälp med återbetalning från spelbolag? Citera gärna då här, eller PM:a mig här på forumet.
Så kan jag berätta hur du går tillväga för en återbetalning, moralkompassen är aktiv och jag skulle gärna vilja att du bevisar att du är spelpausad innan jag hjälper dig med en eventuell återbetalning, så att vi kan vara säkra på att du exempelvis lägger den eventuella återbetalningen på rätt saker exempelvis skulder.
Vi har hjälpt en del folk här i forumet, och även på andra ställen, i och med att det tidigare nämnts här i tråden där Mr Green åkte på en sanktionsavgift, är det troligtvis även en del här som säkert känner igen sig och kanske har åkt på liknande felbehandling av diverse spelbolag det är aldrig fel att ge sig på ett gott försök till en återbetalning. I värsta fall får du ett nej, i bästa fall får du en bra summa av dina bortspelade pengar tillbaks som du kan göra något nyttigt av.
Är detta inlägg på något vis opassande här, vänligen radera.
Så kan jag berätta hur du går tillväga för en återbetalning, moralkompassen är aktiv och jag skulle gärna vilja att du bevisar att du är spelpausad innan jag hjälper dig med en eventuell återbetalning, så att vi kan vara säkra på att du exempelvis lägger den eventuella återbetalningen på rätt saker exempelvis skulder.
Vi har hjälpt en del folk här i forumet, och även på andra ställen, i och med att det tidigare nämnts här i tråden där Mr Green åkte på en sanktionsavgift, är det troligtvis även en del här som säkert känner igen sig och kanske har åkt på liknande felbehandling av diverse spelbolag det är aldrig fel att ge sig på ett gott försök till en återbetalning. I värsta fall får du ett nej, i bästa fall får du en bra summa av dina bortspelade pengar tillbaks som du kan göra något nyttigt av.
Är detta inlägg på något vis opassande här, vänligen radera.
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Det blev ett samtal till Lowell också idag, det var absolut inga problem att betala hälften idag och resterande nästa månad. Så peppar peppar klarar jag alla inkasso den här månaden också!Dagens jobbiga samtal avklarade!
1. Intrum Invest - Kan jag betala halva beloppet denna månad och betala ikapp nästa? Svar: Inga problem!
2. Gothia - samma fråga som ovan. Svar: Inga problem!
3. Lowell - tänkte fråga samma men orkar inte ringa så jag ska försöka betala istället. Eller så ringer jag på måndag. Så har jag något att se fram emot under helgen hahaha
Tack och bock!
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Ja dom är verkligen mycket bättre nuDet blev ett samtal till Lowell också idag, det var absolut inga problem att betala hälften idag och resterande nästa månad. Så peppar peppar klarar jag alla inkasso den här månaden också!

- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Absolut, märker det också. Det var de som erbjöd mig att frysa räntan, utan att jag hade frågat om det, blev paff men överlycklig så klart!Ja dom är verkligen mycket bättre nu![]()
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Inte så dumt väder i hufvudstaden hellerMitten på september och fortfarande sommarväder i Skåne. Helvete vad fint!

- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Det kommer inte gå att bevisa att de IS kvinnor som nu kommit till Sverige har begått några brott så de kommer antagligen släppas fria. Såg en brittisk dokumentar om IS kvinnorna i lägret Al Hawl (där de flesta IS kvinnor finns) där små barn, typ mellan 5-10 år medverkar i en videoinspelning fr lägret där de skriker ngt i stil med Vi ska söndertrampa avfällingarnas huvud. Fruktansvärt!
- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
Det kommer inte gå att bevisa att de IS kvinnor som nu kommit till Sverige har begått några brott så de kommer antagligen släppas fria. Såg en brittisk dokumentar om IS kvinnorna i lägret Al Hawl (där de flesta IS kvinnor finns) där små barn, typ mellan 5-10 år medverkar i en videoinspelning fr lägret där de skriker ngt i stil med Vi ska söndertrampa avfällingarnas huvud. Fruktansvärt!
Förmodligen har de inte det heller, per se, eftersom kvinnor inte används i strid där nere utan bara som boskap/barnfabriker.
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Att ansluta sig till en terrororganisation är ett brott i sig men tydligen så var det inte när de åkte. Lagen tillkom i efterhand. Flera av kvinnorna säger att de fortf stöder IS och många säger att de ångrar sig. Hur deras liv här i Sverige kommer att se ut återstår att se.Förmodligen har de inte det heller, per se, eftersom kvinnor inte används i strid där nere utan bara som boskap/barnfabriker.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Hur tillagar jag oxfilé så att den inte blir torr och seg. Jag har köttermometer.
Jag är en 100% amatör i köket så gärna en förklaring för idioter ha ha.
Ska göra den på planka om det spelar roll.
Tyvärr så har väll aldrig någon IS krigare dömts i Sverige så dom här kommer också gå fria. Inte bra att Sverige börjar bli ett paradis för IS krigare, tillslut blir det för många!Det kommer inte gå att bevisa att de IS kvinnor som nu kommit till Sverige har begått några brott så de kommer antagligen släppas fria. Såg en brittisk dokumentar om IS kvinnorna i lägret Al Hawl (där de flesta IS kvinnor finns) där små barn, typ mellan 5-10 år medverkar i en videoinspelning fr lägret där de skriker ngt i stil med Vi ska söndertrampa avfällingarnas huvud. Fruktansvärt!
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Börjar bli? Vi är landet i Europa med flest IS resande per capita och haft flera terrordåd. Vetlanda Drottningtorget självmordsbombaren.. Nu är det dock klankrig och gängmord på agendan.
Börjar bli? Vi är landet i Europa med flest IS resande per capita och haft flera terrordåd. Vetlanda Drottningtorget självmordsbombaren.. Nu är det dock klankrig och gängmord på agendan.
Nu har ju en majoritet av folket valt att vara godhjärtade i utbyte mot att få ett otryggt Sverige. Det här är bara början och vi kommer antagligen aldrig kunna återställa det dom ställt till med.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Än så länge har vi i Malmö Göteborg och Stockholm haft det exotiskt. Nu när det sprider sig till Lund Värnamo och Boden kommer det bli annorlunda.
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
Stek 30 sek på varje sidaHur tillagar jag oxfilé så att den inte blir torr och seg. Jag har köttermometer.
Bor på landet 15 mil från Stockholm och senaste 2-3 åren har det strömmat hit Svenskar från Stockholm så det är nog den utvecklingen vi kan vänta oss. Svenskar kommet flytta ifrån dom större städerna när våldet blir tillräckligt stort! Räcker att man hittar en handgranat på barnens dagis eller att grannen får en kula genom rutan för att många ska vakna till.Än så länge har vi i Malmö Göteborg och Stockholm haft det exotiskt. Nu när det sprider sig till Lund Värnamo och Boden kommer det bli annorlunda.
- Meddelanden
- 1 873
- Mottagna reaktioner
- 1 187
- Poäng
- 867
Men iaf.
Oxfilé? Någon?
Ingen har råd med Oxfilé på forumet. Här äter vi burkmat, Terry.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Ingen har råd med Oxfilé på forumet. Här äter vi burkmat, Terry.
Finns hos min habibi 160 kronor kilot just nu. Så billig är inte ens falukorven för fan hahahahah
Det gillar man ändå i Malmö. För 500 spänn kan jag klippa mig. Äta gott. Ta taxi. Öl ute och dessutom ha pengar över.
Allt är svart men Who cares.
- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
Haha, att det viner pistolskott genom köksrutan gör väl inget när man får en falafel för 15 spänn.
- Meddelanden
- 1 589
- Mottagna reaktioner
- 1 110
- Poäng
- 867
https://www.tasteline.com/inspiration/koksknep/oxfileskola-2/ den här tycker jag ger bra förklaring men punkt nr 3 är viktigt. Kött ska tas fram ett bra tag innan så det är rumstep vid tillagning. Aldrig kallt kött i varm panna.Hur tillagar jag oxfilé så att den inte blir torr och seg. Jag har köttermometer.
Använd gärna en grillpanna och hetta upp till Max, du kan ha lite olja och smör i.. smöret ska sluta ”prata” då är det dags att lägga i köttet, 1 min ungefär på varje sida för att få den fina färgen, salt och peppar aldrig nå grillkrydda eller sånt trams på en fin oxe
sen kör du in tempen och in i ugnen och kör klart köttet, tid beroende på hur du vill ha ditt kött, håll koll på termometern- Blev medlem
- 25 oktober 2016
- Meddelanden
- 1 873
- Mottagna reaktioner
- 1 187
- Poäng
- 867
Hahaha, fan vad gött!Finns hos min habibi 160 kronor kilot just nu. Så billig är inte ens falukorven för fan hahahahah
Det gillar man ändå i Malmö. För 500 spänn kan jag klippa mig. Äta gott. Ta taxi. Öl ute och dessutom ha pengar över.
- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
Hur tillagar jag oxfilé så att den inte blir torr och seg. Jag har köttermometer.
Oxfilépasta med tryffel och parmesan
Oxfilépasta med tryffel och parmesan... behöver vi beskriva närmre hur lyxigt och tillfredsställande och balanserat det här receptet är?

- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
Måste säga galet hur bra människor det är på detta forum! Inte sett ett enda hatande eller dömande inlägg sen jag blev medlem. Alla är hjälpsamma och sprider bara kärlek. Det finns inte många ställen på internet som är så!
och jävlar vad mycket jag lärt mig angående ekonomi lån och pengar sen jag blev medlem. Tog bort Facebook instagram för att minska telefon tid och va med familjen mer. Så har bara detta men jäklar vad man lär sig saker istället för att skrolla meningslösa grejer på instagram Facebook där folk bara leker att allt är så bra.
och jävlar vad mycket jag lärt mig angående ekonomi lån och pengar sen jag blev medlem. Tog bort Facebook instagram för att minska telefon tid och va med familjen mer. Så har bara detta men jäklar vad man lär sig saker istället för att skrolla meningslösa grejer på instagram Facebook där folk bara leker att allt är så bra.
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Du glömde nämna att fixa naglarna är också billigt i Malmö, på salong dessutom.Finns hos min habibi 160 kronor kilot just nu. Så billig är inte ens falukorven för fan hahahahah
- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
Du glömde nämna att fixa naglarna är också billigt i Malmö, på salong dessutom.
Han skrev ju vad han gör för 500 spänn.
Fast nu var jag fördomsfull. Hen kanske gör naglarna också.
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Du glömde nämna att fixa naglarna är också billigt i Malmö, på salong dessutom.
Var då?

- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Var då?![]()
Tror jag sett det priset inne på Caroli, bredvid den möbelaffären.
PS: Har inte gjort naglarna själv skall sägas

- Meddelanden
- 73
- Mottagna reaktioner
- 60
- Poäng
- 187
Men iaf.
Oxfilé? Någon?
Du har ju redan fått bra tips men jag slänger in hur jag brukar göra också, så du inte har för få alternativ

Helstekt (om du tänker gå "all-in"):
Lägg fram filén så den inte är kylskåpskall.
Trimma bort eventuella senor.
Torka av eventuell köttsaft så den inte ser blöt ut.
Salta och peppra (jag kör grovmalen svartpeppar).
Sätt ugnen på 125 grader
Stek runt om i jävulskt varm stekpanna med olja.
När du steker sista ytan, dra ner plattan till lägsta och släng i en skamlösa klick smör.
Rulla runt filén i det smälta smöret ett par varv.
Stick in en termometer och skicka in filén i ugnen.
Jag brukar sikta på 60-63 grader, medium rare till medium i mitt tycke.
Tagga med ett glas vin medans du väntar.
Låt den vila i alla fall 5 minuter efter du tagit ut den innan du skär upp.
Njut!
Steka skivor:
Inte för tunnt! 4 cm minst.
Salta och peppra
Bryn i het panna med olja på varje sida.
Dra av temperaturen och i med lite smör.
Jag brukar ställa stekpannan vid sidan när smöret har smält och låta den stå någon minut, vänder på skivan också så den får smör runt om.
Potatisgratäng eller potatis och andra rotfrukter i ugn är gott till, och rödvinssås.
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Ska ta reda på var det var och återkommaVar då?![]()

- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Tilläggas kan att det är gott att ta nymalen vitpeppar på ena sidan och svartpeppar på andra. Vitpeppar används alldeles för sällan i mitt tyckeDu har ju redan fått bra tips men jag slänger in hur jag brukar göra också, så du inte har för få alternativ
Helstekt (om du tänker gå "all-in"):
Lägg fram filén så den inte är kylskåpskall.
Trimma bort eventuella senor.
Torka av eventuell köttsaft så den inte ser blöt ut.
Salta och peppra (jag kör grovmalen svartpeppar).
Sätt ugnen på 125 grader
Stek runt om i jävulskt varm stekpanna med olja.
När du steker sista ytan, dra ner plattan till lägsta och släng i en skamlösa klick smör.
Rulla runt filén i det smälta smöret ett par varv.
Stick in en termometer och skicka in filén i ugnen.
Jag brukar sikta på 60-63 grader, medium rare till medium i mitt tycke.
Tagga med ett glas vin medans du väntar.
Låt den vila i alla fall 5 minuter efter du tagit ut den innan du skär upp.
Njut!
Steka skivor:
Inte för tunnt! 4 cm minst.
Salta och peppra
Bryn i het panna med olja på varje sida.
Dra av temperaturen och i med lite smör.
Jag brukar ställa stekpannan vid sidan när smöret har smält och låta den stå någon minut, vänder på skivan också så den får smör runt om.
Potatisgratäng eller potatis och andra rotfrukter i ugn är gott till, och rödvinssås.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.