Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Lagt ner och lagt ner. Fakta är att det produceras faktiskt lika mkt kärnkraft nu som på det glada 80-talet… se diagram.

Men håller med om att dessa siffror inte bör minska, snarare öka framåt!!
Lite notis; vi är dubbelt så många invånare nu än vi var på 80talet.

Lite notis; vi är dubbelt så många invånare nu än vi var på 80talet.

liten fråga: vad har invånarantalet med detta att göra? Om kärnkraften är nedlagd eller inte var frågan… men ja, som jag skrev, vi behöver mer! :)

Det är väldiga mängder försändelser som går ut via kivra och liknade nu. Och det skickas ganska fort en del saker, det har hänt några gånger att feedback på löneutmätningsbeslut kommer på telefon bara efter ett par minuter emellanåt..

Det har vad jag vet inte minskat delgivarnas jobb, dom sin inte tycker att dom fått per post tycker inte att dom fått på kivra nu..

Är det någon som har gift sig borgerligt? Vi ska göra det. Måste man säga löften eller som på ett kyrkbröllopet. Funkar det om den som viger säger våra namn o vi bara säger ja o inget mer?

Är det någon som har gift sig borgerligt? Vi ska göra det. Måste man säga löften eller som på ett kyrkbröllopet. Funkar det om den som viger säger våra namn o vi bara säger ja o inget mer?
Jag har. Den som viger säger typ vad de innebär med äktenskap och om man lovar att vara varandra trogna osv.. sen frågar hen båda två "tager du Anna Andersson till din äkta maka o bla bla" - Ja..
och så tvärtom då o så får man skriva under och så är det klart :D Tar typ 10 minuter, haha!

Förrättaren läser upp lite floskler om kärlek, sen får man svara ja och kyssa bruden (eller motsvarande).

Okej, tack för svar. Inte alls som kyrkligt då man måste säga efter prästen. Skönt att det bara räcker att säga ja o inget annat, sen är det klart :D

Nej men har hört pratas om den att den liknar Hunger games . Är den bra?

Jag tycker den är ljusår bättre än Hunger Games!
Har börjat fatta tycke för sydkoreanska grejer sedan filmen "parasite"

Jag tycker den är ljusår bättre än Hunger Games!
Har börjat fatta tycke för sydkoreanska grejer sedan filmen "parasite"
Parasite vad väldigt bra! Började kolla på serien igår kväll, såg två avsnitt och i vanliga fall hade jag slutat kolla om jag inte fastnar efter första avsnittet men ska ge den en chans.

Parasite vad väldigt bra! Började kolla på serien igår kväll, såg två avsnitt och i vanliga fall hade jag slutat kolla om jag inte fastnar efter första avsnittet men ska ge den en chans.
Vart finns den o kolla på? :D

Vart finns den o kolla på? :D
Jag streamade den fr nya filmer men man kan inte längre titta gratis på filmer där utan måste betala. Du kan kolla om den finns på Sf att hyra

Kan hyras på Youtube.

Gift dig inte i Nacka bara, för då kan du får Mona Sahlin som vigselförrättare!

Kanske löst sig nu, annars kan väl hennes arvode för vigseln utmätas för skatteskulder om jag minns aftonbladet rätt.
Cirkulärt samhälle

Nån som tecknat kort på Nordic Wellness (autogiro) det senaste? Tar dom kreditupplysning?

Jag har också nordic Welness. Togs ingen upplysning.

Kikade på KFM’s auktioner nyss. Bara jag som blir lite sorgsen när man ser spelkonsoler/barngrejer som auktioneras ut? Fattar att vuxna har Nintendo också men ändå…

Kikade på KFM’s auktioner nyss. Bara jag som blir lite sorgsen när man ser spelkonsoler/barngrejer som auktioneras ut? Fattar att vuxna har Nintendo också men ändå…

Lite tråkigt oavsett vad det är för saker som säljs.
Det har sålts barnvagnar också

Just sånt tycker jag inte borde utmätas. Alltså barnkläder, barnvagnar. Saker som uppenbarligen inte används utav dom vuxna som har försatt sig i situationen.

Just sånt tycker jag inte borde utmätas. Alltså barnkläder, barnvagnar. Saker som uppenbarligen inte används utav dom vuxna som har försatt sig i situationen.
Det är oftast i samband med avhysning eller dödsbo eller att personerna bara har stuckit från lägenheten. Inte ens KFM tar nog barnkläder med sig från en vanlig förrättning.

Fast nuförtiden är det ju vanligt att man har flera spelkonsoler så jag blir inte förvånad… en av varje sort är ju inte nödvändigt. Tänker om det är så det ligger till?

Finns det barn i familjen borde inte spel utmätas. Är det bara vuxna då är det ett annat läge.

Lite tråkigt oavsett vad det är för saker som säljs.
Det har sålts barnvagnar också
Såklart, men just barngrejer skär lite extra i hjärtat oavsett omständigheter. Var barnstolar med i svepet också.
Tycker det är även extra sorgligt när man ser bostäder som ska utmätas med barnprylar runt fastigheten.

Fast nuförtiden är det ju vanligt att man har flera spelkonsoler så jag blir inte förvånad… en av varje sort är ju inte nödvändigt. Tänker om det är så det ligger till?
Visst, jag vet ju ingenting om omständigheterna. Är det en vuxen som gått bananas (såg flera gamingstolar tex också) så får det liksom en annan innebörd.

Såklart, men just barngrejer skär lite extra i hjärtat oavsett omständigheter. Var barnstolar med i svepet också.
Tycker det är även extra sorgligt när man ser bostäder som ska utmätas med barnprylar runt fastigheten.

Jag säger inte emot. Haft ett par sådana, där var dock barnen äldre men gamla grejjer kvar ute

Starkt av dessa personer som jobbar med detta och hämtar saker, som tex spelkonsoler, telefoner, Tv, osv och familjen står och ser på när dessa bärs ut.
Vet att man för det mesta satt sig själv i situationen och får stå sitt kast.
Men hade mått lite dåligt om jag var den som jobbade med att hämta saker. Men är väl som med allt annat att man blir härdad efter ett par gånger.

Starkt av dessa personer som jobbar med detta och hämtar saker, som tex spelkonsoler, telefoner, Tv, osv och familjen står och ser på när dessa bärs ut.
Vet att man för det mesta satt sig själv i situationen och får stå sitt kast.
Men hade mått lite dåligt om jag var den som jobbade med att hämta saker. Men är väl som med allt annat att man blir härdad efter ett par gånger.

Så blir det till viss del.
Jag skulle gissa på att det där är något som hittats vid en avhysning och då brukar inte personen vara med när det töms

En liten fundering.
Har mängder med skulder och kommer behöva skuldsanering.

Har aldrig innan ens varit hos inkasso

Har nu jättemånga krediter,lån och banker jag är skyldig pengar

det jag undrar, kommer man någonsin få lån eller tex leasa en bil genom volvo eftersom jag har skulder till Volvo finans

En liten fundering.
Har mängder med skulder och kommer behöva skuldsanering.

Har aldrig innan ens varit hos inkasso

Har nu jättemånga krediter,lån och banker jag är skyldig pengar

det jag undrar, kommer man någonsin få lån eller tex leasa en bil genom volvo eftersom jag har skulder till Volvo finans

Du tänker efter en skuldsanering?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp