Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Hur är det med den här Omikron i resten av landet? Här i Skåne verkar fan ta mig var och varannan ha det. Jag överdriver inte när jag säger att jag känner 20-30 personer som testades positivt senaste veckan. Allt ifrån kollegor, familj, släkt till vänner. Spridda skurar på åldrar. Vissa har inte vaccinerat sig, vissa har fått en dos, vissa har fått två och en person (grannen ovanför mig) har faktiskt till och med fått 3 doser!
Som tur är så är ingen allvarlig sjuk, det värsta symtomet verkar en av mina kollegor ha med feber.

Men den verkar svepa igenom Skåne som en löpeld! Men med tanke på att kungafamiljen + varenda SHL-lag i hockeyn är drabbat så misstänker jag det är samma i era kretser?

Hur är det med den här Omikron i resten av landet? Här i Skåne verkar fan ta mig var och varannan ha det. Jag överdriver inte när jag säger att jag känner 20-30 personer som testades positivt senaste veckan. Allt ifrån kollegor, familj, släkt till vänner. Spridda skurar på åldrar. Vissa har inte vaccinerat sig, vissa har fått en dos, vissa har fått två och en person (grannen ovanför mig) har faktiskt till och med fått 3 doser!
Som tur är så är ingen allvarlig sjuk, det värsta symtomet verkar en av mina kollegor ha med feber.

Men den verkar svepa igenom Skåne som en löpeld! Men med tanke på att kungafamiljen + varenda SHL-lag i hockeyn är drabbat så misstänker jag det är samma i era kretser?
Mycket i Stockholm. Är snuvig själv sen gårdagen, vet att det är mycket på sjukhusen och svårt att kunna testa sig.

Jag tror det är mycket i hela landet. Jag känner bara till ett par st som har det just nu

Mycket i Stockholm. Är snuvig själv sen gårdagen, vet att det är mycket på sjukhusen och svårt att kunna testa sig.

Jag verkar klarat mig men har fan ta mig varit sjuk i 10 dagar nu. Inget allvarligt men du vet den där störiga förkylningen som aldrig ger med sig...
Tagit tre test (snabbtest ifrån apoteket) samtliga negativa.

Jag verkar klarat mig men har fan ta mig varit sjuk i 10 dagar nu. Inget allvarligt men du vet den där störiga förkylningen som aldrig ger med sig...

Var på apotek igår, munskyddad och allt. Fick köa för att gå in, på de kanske 3 minuter jag väntade så lämnade över 10 pers in prover.

Det är mycket vanliga småförkylningar just nu också. En massa olika virus som går, vanliga förkylningsvirus, influensa...vet att svininfluensan finns med i vår vanliga rotation av virus nu med. Så är troligtvis nått av det då, då man oftast är småsjuk längre tid vid virus. Det som brukar vara kvar längst är hostan, kan man ha i flera veckor. Men trist, krya på dig.

Var på apotek igår, munskyddad och allt. Fick köa för att gå in, på de kanske 3 minuter jag väntade så lämnade över 10 pers in prover.

Det är helt galet nu! Verkar vara samma överallt, men dom säger att vi når en "peak" nu inom 2 veckor för att det sedan ska börja minska..

Torrt och kallt ute, många virus som trivs i det.

förr så gick man till dagis skola och arbete när man hade en förkylning, man skulle vara så sjuk så att man var sängliggande för att sanna hemma.
jag tycker att hysterin har gått till överdrift för ett virus som inte är mycket värre än en förkylning.
jag tror hela familjen hade det för någon vecka sedan men vi testade oss inte, för vad spelar det för roll, sjuk som sjuk

förr så gick man till dagis skola och arbete när man hade en förkylning, man skulle vara så sjuk så att man var sängliggande för att sanna hemma.
jag tycker att hysterin har gått till överdrift för ett virus som inte är mycket värre än en förkylning.
jag tror hela familjen hade det för någon vecka sedan men vi testade oss inte, för vad spelar det för roll, sjuk som sjuk
Kan säga att jag som jobbar på sjukhus med väldigt sjuka covid-patienter vet att det för en del personer absolut inte bara är värre än en förkylning. Har jobbat senaste åren på sjukhus, och vet att det närmsta jag kan jämföra med är 2018 (tror jag det var) när ALLA hade influensa A (och kanske 1000 personer dog i det). Då var det kaos. Nu är det annorlunda, och dom är klart sjukare, dom som är sjuka. Men absolut, MÅNGA (de flesta) yngre klarar sig bättre, men träffat på folk i 25-35 års åldern som varit riktigt sjuka och som behövt sövas. Ni ska se lungorna på deras röntgen-bilder, ser helt galet ut. Hoppas verkligen att det det inte blir mycket värre med tanke på hur det ser ut just nu inom sjukvården...

Och har själv gått till jobbet lite snuvig förr i tiden. Men man vill ju inte riskera smitta någon som har en större risk att bli oerhört sjuk, skulle må riktigt dåligt om jag har orsakat att någon blivit sjuk.

Ska inte börja diskutera det för djupt, när man jobbat nära folk som är svårt sjuka i en sjukdom en lång tid så blir man lite blind på allt och ser det värsta i allt.

Kan säga att jag som jobbar på sjukhus med väldigt sjuka covid-patienter vet att det för en del personer absolut inte bara är värre än en förkylning. Har jobbat senaste åren på sjukhus, och vet att det närmsta jag kan jämföra med är 2018 (tror jag det var) när ALLA hade influensa A (och kanske 1000 personer dog i det). Då var det kaos. Nu är det annorlunda, och dom är klart sjukare, dom som är sjuka. Men absolut, MÅNGA (de flesta) yngre klarar sig bättre, men träffat på folk i 25-35 års åldern som varit riktigt sjuka och som behövt sövas. Ni ska se lungorna på deras röntgen-bilder, ser helt galet ut. Hoppas verkligen att det det inte blir mycket värre med tanke på hur det ser ut just nu inom sjukvården...
jag jobbar också på sjukhus.
min likställan med vanlig förkylning gäller omikron och förutsätter att man är vaccinerad vilket alla bör vara nu (om inte får man ju skylla sig själv och man borde få bekosta vården själv)
trots att textningen visar att det är extremt många fler som är smittade nu så är det mycket lugnare på i stort sett alla avdelningar än hur det var i början av pandemin då det var kaos

jag jobbar också på sjukhus.
min likställan med vanlig förkylning gäller omikron och förutsätter att man är vaccinerad vilket alla bör vara nu (om inte får man ju skylla sig själv och man borde få bekosta vården själv)
trots att textningen visar att det är extremt många fler som är smittade nu så är det mycket lugnare på i stort sett alla avdelningar än hur det var i början av pandemin då det var kaos
Ja fy fan, början var katastrof. Absolut inte likadant som mars/april 2020, då var det läskigt på riktigt. Fortfarande många sökande på våra akutmottagningar som inte borde söka för covid-symtom, det är väl främst det som gör att det är jobbigt just nu. Där jag jobbar just nu är man väldigt sjuk om man hamnat. Och absolut, håller med det första du sa. Hoppas du har en ledig helg och ha det fint.

Haha ja!
En IPhone 13 är mer värd än min bil.. :facejoy:
Jag har aldrig haft något större engagemang för nyaste telefonen och liknande. Reagerade på priserna när jag hade tillfälle att bedöma om en telefon skulle utmätas.

Admin lyssnade och fixade!!!

Vad ska folket hitta på i helgen? Undertecknad ska fira sin 30-års dag. Förhoppningsvis går jag in i det här decenniet som en ny människa!

Grattis!

Den där omikron påverkade mig nu. Jag hade tänkt kortdag i morgon men kollegorna som skulle ut i morgon hade tydligen åkt dit. Vips var kvällen räddad med att läsa på ett antal ärenden...

Den där omikron påverkade mig nu. Jag hade tänkt kortdag i morgon men kollegorna som skulle ut i morgon hade tydligen åkt dit. Vips var kvällen räddad med att läsa på ett antal ärenden...

Ni jobbar hemifrån va?

Haha ja!
En IPhone 13 är mer värd än min bil.. :facejoy:
Apple är ju ganska ensamma på sin planhalva, så där kan man inte göra så mycket åt priset. Däremot om man kan tänka sej Android, så finns det mycket bra telefoner som inte kostar skjortan Oneplus, Xiaomi m fl. Många i Sverige är dock helt fixerade vid Samsung som märke, vilket är dyrt i förhållande till prestanda.

Tyckte Huawei var extremt prisvärda också. Bra telefon för en låg kostnad.

Apple är ju ganska ensamma på sin planhalva, så där kan man inte göra så mycket åt priset. Däremot om man kan tänka sej Android, så finns det mycket bra telefoner som inte kostar skjortan Oneplus, Xiaomi m fl. Många i Sverige är dock helt fixerade vid Samsung som märke, vilket är dyrt i förhållande till prestanda.

Finns otaliga orsaker till varför man inte bör köpa kinesiska produkter dock. Den undermåliga kvaliteten, förhållandena för arbetarna och att det är vidrigt att stödja deras totala övertagande av marknaderna är några exempel.

Finns otaliga orsaker till varför man inte bör köpa kinesiska produkter dock. Den undermåliga kvaliteten, förhållandena för arbetarna och att det är vidrigt att stödja deras totala övertagande av marknaderna är några exempel.
men många av dom Kinesiska märkena håller minst lika hög kvalité. Huawei, ZTE och Xiaomi för att nämna några.

och du har wnyqgligen massvis med produkter hemma som är tillverkade i Kins, iPhone tillverkas väl fortfarande i Kina? det var till och med som så att flera arbetare i fabriken som tillverkade iPhone hoppade från taket pga dåliga arbetsvillkor.

I så fall ska man inte ha någon mobiltelefon alls; allt är kass på den fronten, även tillverkning i Indien och arbetsförhållanden på de få ställen där mineralerna bryts ska vi inte prata om, vidrigt.

Påtal om telefoner jag betalar
800kr
För 70 gig surf sen en iPhone 11... nu efter mitt spelberoende och alla skulder så inser jag hur jävla mycket pengar det är i sjön för en telefon... galet är det. Inte sett det på samma sätt innan. Men juni är sista betalningen sen kommer jag inte ta ut någon ny mobil... kommer lägga ut 500 kr byta batteri så den som ny istället. Sen skaffa hallon istället betala 200 kr i månaden.

Nya hittepå-restriktioner igen. De flesta på sjukhus ligger inne med influensa. Omikron smittar många men dödar ingen, utan är så nära ett naturligt vaccin vi kan komma. Pinsamma politiker!

Nya hittepå-restriktioner igen. De flesta på sjukhus ligger inne med influensa. Omikron smittar många men dödar ingen, utan är så nära ett naturligt vaccin vi kan komma. Pinsamma politiker!
Dom måste göra något annars finns det medborgare som blir upprörda. Absolut ingen kris nej och hur fan ska dom lyckas med någon sorts smittspårning nu... Alla kommer ha haft det där tillslut men inte många som dör. Bara att lära sig till nästa sjuka som kanske kommer vara som ebola och ta kål på hälften.

Påtal om telefoner jag betalar
800kr
För 70 gig surf sen en iPhone 11... nu efter mitt spelberoende och alla skulder så inser jag hur jävla mycket pengar det är i sjön för en telefon... galet är det. Inte sett det på samma sätt innan. Men juni är sista betalningen sen kommer jag inte ta ut någon ny mobil... kommer lägga ut 500 kr byta batteri så den som ny istället. Sen skaffa hallon istället betala 200 kr i månaden.
Synd att du inte såg erbjudandet från Comviq under black friday. Ny mobil Samsung S21, fria samtal, fria mms, fri surf för 345 kr i månaden och då ingick mobilen. Men kanske inte var aktuellt för dig då ditt abonnemang inte hade gått ut. Men tycker det är bra pris. Har liknade abonnemang men från Tele 2.

I så fall ska man inte ha någon mobiltelefon alls; allt är kass på den fronten, även tillverkning i Indien och arbetsförhållanden på de få ställen där mineralerna bryts ska vi inte prata om, vidrigt

Då kan man inte ens köpa kläder, möbler heller om ska tänka så där. Förhållande för arbetare är nog värre en vad vi konsumenter får veta även i många andra länder. Det är nog så verkligheten ser ut tyvärr.

Dom måste göra något annars finns det medborgare som blir upprörda.
Det är det som är det mest frustrerande. Hade Tegnell fått bestämma hade vi haft det öppet och endast isolerat de sjuka. Men nu måste politiker visa att de är "starka" och kör över FHM.

Synd att du inte såg erbjudandet från Comviq under black friday. Ny mobil Samsung S21, fria samtal, fria mms, fri surf för 345 kr i månaden och då ingick mobilen. Men kanske inte var aktuellt för dig då ditt abonnemang inte hade gått ut. Men tycker det är bra pris. Har liknade abonnemang men från Tele 2.
Bra pris ja :) men föredrar iPhone. Men den är snart avbetald då
Byter jag till hallon så blire billigt varje månad.
Men tack för tips :)

Fan vad pappa ledigheten påverkar årsinkomsten, har 340 000 ser nu att jag bara deklarerat för 303k 2021 pga pappa ledighet 😕

Underbar morgon sonen vaknar alltid senast 5 idag 04:20, nu är klockan 05:45 senaste halvtimman har han suttit med brukar klappar i golvet och sjävklart valt leksaker som låter som han aldrig leker med annars. God morgon världen resten av familjen och nog grannarna under. Önskar Lill terror. Haha...

Det är det som är det mest frustrerande. Hade Tegnell fått bestämma hade vi haft det öppet och endast isolerat de sjuka. Men nu måste politiker visa att de är "starka" och kör över FHM

Underbar morgon sonen vaknar alltid senast 5 idag 04:20, nu är klockan 05:45 senaste halvtimman har han suttit med brukar klappar i golvet och sjävklart valt leksaker som låter som han aldrig leker med annars. God morgon världen resten av familjen och nog grannarna under. Önskar Lill terror. Haha...
Man får veta att man lever när man har barn :)
Tro att man ska få sov morgon är ett minne blott :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp