Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Någon mer som kollar på elbilar eller laddhybrider? Nu när diesel ligger så högt kollar jag på alternativ. Behöver har stort lastutymme pga stoooor hund. Det är nästan omöjlig att hitta en el/laddhybrid till vettiga pengar. Har haft privatleasing 3ggr, helt underbart. Kollar på det igen. Vill inte låna men istället ha fasta begränsade utgifter.
Budgeten är 5000kr/m för allt (drift, skatt och försäkring). Helst lägre förstås :) .
Min XC70 kostar 4400kr/m inkl allt, beräknad på gamla dieselpriset a 19kr/L. men snart dags för service, hört nåt oljud högerfram, för modligen ljullager/broms/drivknut...Det kan vara allt möjligt. Bara haft bilen i 10månader och redan haft +15K i utgifter... är så trött på det.
Förslag någon?
Jag kan ladda på jobbet och om det blir en elbil, då fixar jag laddstation hemma. Laddhybrid med bra räckvid tilltalar mest... (sitter fast i det gamla förbränningsmotor tänket, kommer dröja innan man vant sig vid el-tankar).
Älskar fyrhjulsdrivna bilar (är ofta i skogen med Monstret).

Vad tycker bilfolket?
Jag är elbilsägare sedan 2 månader tillbaka, en ID4 GTX. Supernöjd, skulle aldrig köra hybrid om jag har möjlighet att ladda på jobbet eller om jag kunde installera en laddstolpe hemma. Jag har installerat hemma och betalar ungefär 1 kr per mil i kostnad.. nu har jag företagsleasing och kommer min förmånsskatt är runt 5900 per månad.. men min är maxad med utrustning och man kan ju skala bort lite för att komma ner i pris. Helt ok lastutrymme, går inte kanske ett jämföra med passat jag hade innan men åtminstone i närheten. ID4 har ju sina kompisar i samma storleksklass också, Skoda enyaq och q4 etron. Jag är en inbiten VWare sedan många år :)
Ser faktiskt bara fördelar med att ha en elbil, världens grepp på vägarna också.. iom att jag har 4hjulsdrift såklart :) och 299hk! blir uppvärmd på någon minut, behöver aldrig skrapa en enda ruta.. och billig att köra! Nu på vintern har jag en räckvidd på 80% 28 mil.. ska bli spännande att se hur det blir till våren/sommaren när man blivit kvitt dubbdäck och detta ruskiga väder.

Hello!
Vart inne på minkreditkoll ett tag nu. Och jag tycker inte det är särskilt bra. Du måste alltså fylla i allt själv när det gäller budget/skulder och min stämmer inte.
Men ändå så stämmer min budget jag har i min excel. Väldigt märkligt. Är det någon annan som använder denna ? Den är ju gratis liksom. Men det är väl såklart en "säljsida" för lån. Axo Finans dyker upp hela tiden som pop-ups.

Vad har ni för tankar om Rysslands attack mot Ukraina och vad Putin hotade med igår

Vladimir Putin har inlett en militär invasion av Ukraina.
Nu varnar han andra länder från att blanda sig i.
– Ni kommer möta de största konsekvenserna genom historien, säger han i ett tal.

Tycker det är så otäckt!

Hello!
Vart inne på minkreditkoll ett tag nu. Och jag tycker inte det är särskilt bra. Du måste alltså fylla i allt själv när det gäller budget/skulder och min stämmer inte.
Men ändå så stämmer min budget jag har i min excel. Väldigt märkligt. Är det någon annan som använder denna ? Den är ju gratis liksom. Men det är väl såklart en "säljsida" för lån. Axo Finans dyker upp hela tiden som pop-ups.
Jag har kikat på den sista dagarna, tyckte den va bra tills jag köpte UC månadskoll igår… är ju inte ens samma information i de båda :D inte ens samma score…

Krig är så jävla meningslöst. Saknar Trump. Under hans herravälde var det fred i Afghanistan, fred i Ukraina. Fred överallt. Sen kom den dementa cucken Biden och allt gick åt helvete. Vi står på randen till ett världskrig.

Krig är så jävla meningslöst. Saknar Trump. Under hans herravälde var det fred i Afghanistan, fred i Ukraina. Fred överallt. Sen kom den dementa cucken Biden och allt gick åt helvete. Vi står på randen till ett världskrig.
Fruktansvärt meningslöst! Ledsamt att läsa allt som händer nu…

Men Putin är ju en riktig knäppis, han har väl väntat på det här länge.. nutidens hitler

Galen är han.

Mina tankar är med det ukrainska folket <3

Mina med <3

Tror du att Ryssland kan attackera Sverige om vi bistår med hjälpmedel som vi redan gör? Vi är väl väldigt neutrala… inte något man tror man ska behöva oroa sig över men det gör man ju tyvärr :'(

Jag tror inte Sverige är i risken nu. Men gäller att inte NATO lägger sig i nu tror jag, skulle dom göra det går allt åt helvete. DÅ har vi världskrig.

Astrid var en klok dam..

Bilagor

• 8491234F-14B0-4DB1-A68C-9B2E16164E1B.webp
    8491234F-14B0-4DB1-A68C-9B2E16164E1B.webp
    38.4 KB · Visningar: 9
Tror oxå att nästa världskrig väntar runt hörnet :'(

Tror oxå att nästa världskrig väntar runt hörnet :'(

OM det skulle bli fallet kommer det att ske med kärnvapen, då är det tack och adjö för alla.

Det finns 7000 kärnvapen hos ryssarna och amerikanarna.

Vore en fullständig katastrof.

Men vill Putin ta död på sitt egna folk?
Stalin gjorde ju det. Tror inte Putin älskar "sitt eget folk", han älskar makten och gör att för att behålla den. Se bara hur ryska oppositionella behandlas.

Stalin gjorde ju det. Tror inte Putin älskar "sitt eget folk", han älskar makten och gör att för att behålla den. Se bara hur ryska oppositionella behandlas.
Han älskar bara sig själv men då försvinner han ju också. Otäcka gubbe.

Hade en gammal kollega till mig en ryska som förövrigt aldrig hade bott där, som prisade han på fb hela tiden för hans hjälteinsatser… urs hon rök ganska snabbt från min lista!

Han älskar bara sig själv men då försvinner han ju också. Otäcka gubbe.

Hade en gammal kollega till mig en ryska som förövrigt aldrig hade bott där, som prisade han på fb hela tiden för hans hjälteinsatser… urs hon rök ganska snabbt från min lista!
Han har haft makten i ca 22 år. Min personliga åsikt är att majoriteten av ryssarna gillar honom, därför håller han sig kvar vid makten. När de som gillar honom blir minoritet då kanske det kan hända saker. För oss kan verka obegripligt att han har stöd av befolkningen men då ska vi komma ihåg att de är hjärntvättade, år efter år av propaganda ger resultat.
Jag hoppas att fler och fler vaknar upp och att han störtas. Diktator är vad han är.

Han har haft makten i ca 22 år. Min personliga åsikt är att majoriteten av ryssarna gillar honom, därför håller han sig kvar vid makten. När de som gillar honom blir minoritet då kanske det kan hända saker. För oss kan verka obegripligt att han har stöd av befolkningen men då ska vi komma ihåg att de är hjärntvättade, år efter år av propaganda ger resultat.
Jag hoppas att fler och fler vaknar upp och att han störtas. Diktator är vad han är.
'
Hjärntvättning ser vi också ger stora resultat i den svenska skolan, får man mala år efter år så påverkar det våra unga enormt.

Pratade med en rysk vän nu som bor i Ryssland… fy vad ledsen man blir när man hör allt skit från dom som inte är anhängare till Putin och bara vill få stopp på allt

Det skulle vara väldigt intressant att se bevis och studier på detta påstående. Utveckla gärna.

Helst ska barnen börja fundera på könsbyte vid 12 och alla som säger något negativt om invandring är rasister och ska hängas ut och spottas på.
Som tur va är inte barnen i skolan hela dygnet.

Helst ska barnen börja fundera på könsbyte vid 12 och alla som säger något negativt om invandring är rasister och ska hängas ut och spottas på.
Som tur va är inte barnen i skolan hela dygnet.
Nä sluta överdriva nu snälla. Låter som en typisk 50 talister som vräker ur sig sånt

Funderar på om inte det bästa vore att Ryssarna tar över hela Ukraina redan idag. Så inte massa människor ska behöva dö helt i onödan.
Man lider fan med alla barn och kvinnor - civila. Fruktansvärt.

Funderar på om inte det bästa vore att Ryssarna tar över hela Ukraina redan idag. Så inte massa människor ska behöva dö helt i onödan.
Man lider fan med alla barn och kvinnor - civila. Fruktansvärt.
Man hade ju hellre sett att någon la sig och gav upp… bara för att undvika allt dödande. Men du vet också att Ukraina ger sig inte :/

Tyvärr handlar det inte om åldern, sådana åsikter förekommer även bland betydligt yngre.
Hör de mest från de äldre ”visare” som gått livets hårda skola. Väldigt få i min bekantskapskrets som är så inskränkta som tur är.. men jo det förekommer, är väl mer att jag tar avstånd från människor med den här typen av åsikter

Hör de mest från de äldre ”visare” som gått livets hårda skola. Väldigt få i min bekantskapskrets som är så inskränkta som tur är.. men jo det förekommer, är väl mer att jag tar avstånd från människor med den här typen av åsikter
Samma här men ser det på Nätet och även här på forumet. Sen tror jag att det är vanligare i mindre orter än i storstäderna.

Hm han illiminerar de som inte gillar honom och så har han sett till att han inte kan väljas bort längre. Så de som finns kvar är alla 'ja putin' sägare.

Dock så är Myra rätt på det. Han har ett ganska brett folkligt stöd. Naturligtvis inte hela befolkningen men han har ett stort stöd i Ryssland, framförallt på landsbygden.

Däremot tror jag att merparten av ryssarna inte försvarar den här attacken/invasionen/kriget dom påbörjat.

Samma här men ser det på Nätet och även här på forumet. Sen tror jag att det är vanligare i mindre orter än i storstäderna.

Ja, alla som inte röstar på S/V/C/MP är fruktansvärda, hatiska homofober, rasister och miljöhatare. Dom är onda rakt igenom. Borde fängslas :D

Alla som inte älskar Greta, Pride, öppna gränser och massinvandring är högerextremister som måste bekämpas!!

Har en vän som sitter i riktigt dålig ekonomisk knipa. Spelar massor och har skulder på nära en miljon samtidigt som hen är arbetslös och jobbar endast helger. Det gör att hen sitter och spelar dagarna i ända o tar lån efter lån. Jag har själv suttit i liknande sits dock aldrig spelat på de nivåerna. Har precis löst alla mina små krediter och lån och påbörjat min resa mot skuldfrihet. Har fyra stora lån som jag ska se om det går att samla så småningom. Nu har min vän frågat mig om att ta ett lån på ett av mina avslutade krediter vilket jag verkligen inte vill. Hen säger att hen ska betala varje månad och ger mig dåligt samvete för att min situation har blivit bättre. Har sagt att jag inte tänker göra det men personen behöver hjälp. Har föreslagit skuldsanering samt hjälp av skuldrådgivare men vet inte vad jag kan göra mer. Vad skulle ni göra i min sits?

Älskar när någon kommenterar nått på Facebook så går man in kollar så står det "livets hårda skola" haha Fyfan. Så patetiskt.

Har en vän som sitter i riktigt dålig ekonomisk knipa. Spelar massor och har skulder på nära en miljon samtidigt som hen är arbetslös och jobbar endast helger. Det gör att hen sitter och spelar dagarna i ända o tar lån efter lån. Jag har själv suttit i liknande sits dock aldrig spelat på de nivåerna. Har precis löst alla mina små krediter och lån och påbörjat min resa mot skuldfrihet. Har fyra stora lån som jag ska se om det går att samla så småningom. Nu har min vän frågat mig om att ta ett lån på ett av mina avslutade krediter vilket jag verkligen inte vill. Hen säger att hen ska betala varje månad och ger mig dåligt samvete för att min situation har blivit bättre. Har sagt att jag inte tänker göra det men personen behöver hjälp. Har föreslagit skuldsanering samt hjälp av skuldrådgivare men vet inte vad jag kan göra mer. Vad skulle ni göra i min sits?
Du har själv skulder. Så om jag vore du, så skulle jag inte hjälpa till med att låna ut pengar.
Som också med många beroende eller snarare alla så är det en aktiv hjälpande hand dessvärre som medför att personen aldrig blir "nykter". Konsekvens och behandling är den bästa medicinen för att bli nykter ifrån sitt beroende oavsett vad det gäller. Din vän har ett missbruk. Du kan finnas där, lyssna och ge stöd av din vänskap. Men blanda inte in din egen ekonomi <3

Senast ändrad:
Jag önskar att ingen lånade ut pengar till mig när jag spelade @Angelina .... Mina skulder hade varit 5% av det dom är idag tack vare just att folk ställde upp.

Som andra säger låna inte ut, det förvärrar bara situationen både för dig och Den du hjälper. Den hårda sanningen är
Tyvärr också att det inte är värt försöka hjälpa någon som inte vill sluta. Det är slöseri med tid tyvärr för går ej få en sluta om den inte Hill själv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp