Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Exakt så känner jag att jag inte hjälper utan hen kommer att fortsätta som förut då det har pågått i flera år. Har hjälpt till förut men nu ville hen ha en mycket högre summa. 100000 !!!

Exakt så känner jag att jag inte hjälper utan hen kommer att fortsätta som förut då det har pågått i flera år. Har hjälpt till förut men nu ville hen ha en mycket högre summa. 100000 !!!

Är det jobbigt att säga rakt ut dra en vit lögn.
Säg att du fått en anmärkning eller vad som helst.

Jag talar ur egen erfarenhet, många lånade till mig. Snälla som dumma personer. Nu sitter jag och betalar miljonbelopp tack vare att folk ställde upp det.

Du gör personen ingen tjänst genom att låna ut även om han eller hon försöker få det att låta så!

Ja, alla som inte röstar på S/V/C/MP är fruktansvärda, hatiska homofober, rasister och miljöhatare. Dom är onda rakt igenom. Borde fängslas :D

Alla som inte älskar Greta, Pride, öppna gränser och massinvandring är högerextremister som måste bekämpas!!
Du får tycka det :facejoy:

Hm han illiminerar de som inte gillar honom och så har han sett till att han inte kan väljas bort längre. Så de som finns kvar är alla 'ja putin' sägare.
Tyvärr så! Dessutom försöker han göra sig av med sina motståndare igenom att beordra att de mördas.

Har en vän som sitter i riktigt dålig ekonomisk knipa. Spelar massor och har skulder på nära en miljon samtidigt som hen är arbetslös och jobbar endast helger. Det gör att hen sitter och spelar dagarna i ända o tar lån efter lån. Jag har själv suttit i liknande sits dock aldrig spelat på de nivåerna. Har precis löst alla mina små krediter och lån och påbörjat min resa mot skuldfrihet. Har fyra stora lån som jag ska se om det går att samla så småningom. Nu har min vän frågat mig om att ta ett lån på ett av mina avslutade krediter vilket jag verkligen inte vill. Hen säger att hen ska betala varje månad och ger mig dåligt samvete för att min situation har blivit bättre. Har sagt att jag inte tänker göra det men personen behöver hjälp. Har föreslagit skuldsanering samt hjälp av skuldrådgivare men vet inte vad jag kan göra mer. Vad skulle ni göra i min sits?
Bra att du sagt nej och stå fast vi det! Din vän behöver inte ännu ett lån (att spela bort) utan din vän behöver hjälp och ta tag i sitt spelmissbruk.
Det kan inte du hjälpa till med genom att ta ett lån.
Hoppas du kan stå emot.

Bra att du sagt nej och stå fast vi det! Din vän behöver inte ännu ett lån (att spela bort) utan din vän behöver hjälp och ta tag i sitt spelmissbruk.
Det kan inte du hjälpa till med genom att ta ett lån.
Hoppas du kan stå emot.

Håller helt med!

Har en vän som sitter i riktigt dålig ekonomisk knipa. Spelar massor och har skulder på nära en miljon samtidigt som hen är arbetslös och jobbar endast helger. Det gör att hen sitter och spelar dagarna i ända o tar lån efter lån. Jag har själv suttit i liknande sits dock aldrig spelat på de nivåerna. Har precis löst alla mina små krediter och lån och påbörjat min resa mot skuldfrihet. Har fyra stora lån som jag ska se om det går att samla så småningom. Nu har min vän frågat mig om att ta ett lån på ett av mina avslutade krediter vilket jag verkligen inte vill. Hen säger att hen ska betala varje månad och ger mig dåligt samvete för att min situation har blivit bättre. Har sagt att jag inte tänker göra det men personen behöver hjälp. Har föreslagit skuldsanering samt hjälp av skuldrådgivare men vet inte vad jag kan göra mer. Vad skulle ni göra i min sits?
Helt rätt, skulle gjort likadan!

Fan vad jag behöver fredag nu, klarar ett krig en pandemi och nu det här skitet med Ryssland. Skulder på det.

Behöver en riktig jävla brakfylla :D Ska fan halsa i mig en flaska captain morgan imorgon.

Fan vad jag behöver fredag nu, klarar ett krig en pandemi och nu det här skitet med Ryssland. Skulder på det.

Behöver en riktig jävla brakfylla :D Ska fan halsa i mig en flaska captain morgan imorgon.
Jag tog ledigt imorgon. Jag kör helg nu :D
Har ironiskt nog en oöppnad captain morgan här. Bara svänga förbi om du har vägarna förbi norrland ;)

Nej låna för bövelen inte ut nå pengar, du vet ju precis vart dessa pengar går och att du inte får tillbaka dom.. plus att din vän hamnar ännu längre ner i skiten. Säg att du sagt upp krediterna för att snygga till din UC. Vad är det vännen absolut behöver pengar till?

Om du tycker det är jobbigt att stå emot och om du har möjlighet till det här såklart, erbjud dig att hjälpa till med lite mat.. alltså att du kanske handlar eller lagar någon extra portion och lämnar över… kanske också att du hjälper till med arbetssökningen till kompisen ❤️

Jag tog ledigt imorgon. Jag kör helg nu :D
Har ironiskt nog en oöppnad captain morgan här. Bara svänga förbi om du har vägarna förbi norrland ;)

Vilka jävla tider vi lever i va?

Precis när man började ana framtidstro igen efter pandemin tar det några dagar/veckor så har vi ett världskrig istället.

Hahahah fy fan alltså.

Har lagt flaskan i frysen, cola light är inköpt precis som lime. Funderar gå på skiftet redan runt lunch imorgon :D

Vill du förlora en vän och få sämre ekonomi så är det bara att köra.

Vill du ha kvar vännen och aktuell ekonomi så lånar du inte ut

Stötta din vän men jag hade aldrig tagit ett lån för hjälpa en vän med det beteendet.

Ja, alla som inte röstar på S/V/C/MP är fruktansvärda, hatiska homofober, rasister och miljöhatare. Dom är onda rakt igenom. Borde fängslas :D

Alla som inte älskar Greta, Pride, öppna gränser och massinvandring är högerextremister som måste bekämpas!!
okay-its-happening.gif

Nej låna för bövelen inte ut nå pengar, du vet ju precis vart dessa pengar går och att du inte får tillbaka dom.. plus att din vän hamnar ännu längre ner i skiten. Säg att du sagt upp krediterna för att snygga till din UC. Vad är det vännen absolut behöver pengar till?

Om du tycker det är jobbigt att stå emot och om du har möjlighet till det här såklart, erbjud dig att hjälpa till med lite mat.. alltså att du kanske handlar eller lagar någon extra portion och lämnar över… kanske också att du hjälper till med arbetssökningen till kompisen ❤️
Det är det att hen ska lösa lite privata skulder men jag VET att det kommer att gå en del till spel. Inte första gången personen får hjälp och hamnar i samma sits. Fattar ju att man mår dåligt men tycker hen ska försöka få till en skuldsanering då det aldrig kommer att gå att betala alla skulderna.

visst denna artikel är från Uppsala men lär ju va samma för hela Sverige ändå, avslag pga man inte gjort tillräckligt för att minska skulderna själv ålder 18-30 år.

Med den här överbefälhavaren kan man inte vara orolig...
1645802980866.webp

Jag håller helt med dig, lite det som är min poäng också. Vi är fan tokkörda om ett par hundra tusen galna ryssar kommer hit. Vi har absolut ingenting att sätt emot :D

Föreslår att du ringer dina långivare eller läser lånvillkoren på dina lån om du vill ha info ang katastrofer som krig eller om det går under force majeure. Knappast någon här på forumet som kan svara exakt vad som gäller
Nej det är är väl så, huvudsaken är väl i krig att vi överlever

Jaja, givetvis är det så att Sveriges chanser att klara ett angrepp från Ryssland ökar betänkligt om ÖB istället framställer sig som en ”tuff jävel” med en AK5:a i en handen och ett knogjärn i den andra. I teorin alltså. Du har lite svårt att se nyanser va?

Tror trupperna skulle känna att vi hade en större chans mot fienden om ÖB är en rejäl man och ledare istället för någon som tycker det är viktigare att springa runt i Pridetåg och mår lite dåligt för att han aldrig hade chansen att kallas för hen när han var liten!
Är väll så han fått jobbet dock, om man inte låtsas att man har rätt värdegrund så kommer man ingenstans i Sverige. Så Kapten klänning gjorde karriär bla, låtsas att vara feminist bara för att kunna få dom bästa jobben. Lite som Sveriges regering, kallar sig feminister men envisas ändå med att dra hit mängder av män som ser kvinnor som 3 hål.

Senast ändrad:
Tror trupperna skulle känna att vi hade en större chans mot fienden om ÖB är en rejäl man och ledare istället för någon som tycker det är viktigare att springa runt i Pridetåg och mår lite dåligt för att han aldrig hade chansen att kallas för hen när han var liten!
Är väll så han fått jobbet dock, om man inte låtsas att man har rätt värdegrund så kommer man ingenstans i Sverige. Så Kapten klänning gjorde karriär bla, låtsas att vara feminist bara för att kunna få dom bästa jobben. Lite som Sveriges regering, kallar sig feminister men envisas ändå med att dra hit mängder av män som ser kvinnor som 3 hål.
Definiera ”en rejäl man” som du uttrycker det? Du menar att ÖB är en kass ledare för att han visar sympati för oliktänkande? Du har uppenbarligen en långt ifrån modern syn på vad det innebär att vara människa idag.

Definiera ”en rejäl man” som du uttrycker det? Du menar att ÖB är en kass ledare för att han visar sympati för oliktänkande? Du har uppenbarligen en långt ifrån modern syn på vad det innebär att vara människa idag.
Han uttalade sig väl inte om ÖB som människa?
Det var hur han framstår i förhållande till sitt ämbete.

Han får vara precis som han är och älskar att han har bra självförtroende för att kunna dela med sig. Alla typer av anseende har att göra med mottagaren. Dvs vad ser andra. Och det bryr han sig inte mycket om när det gäller hans identitet. Gott, har hellre en sån än en macho som gör/bestämmer saker baserad på dåligt självförtroende.

Ska kolla på en mercedes EQB idag. Bra räckvidd, 4 hjulsdrift och plats för vovven. Leasing för 24 mån startar på 4495kr. Kommer att spränga budget med kanske tusing. 2024 kommer Mercedes med en bilmotor som klarar 1000km på en vanlig laddning!! Den hoppas jag blir nästa.

Och som vanligt så är det alltid någon som alltid måste dra in invandrare i varje diskussion.. helt otroligt

Givetvis kan man vara en rejäl man fast man springer på Pridetåg men dina soldater kanske inte tycker det och det kan vara skadligt. Som soldat vill man nog känna att den högst upp är den som är hårdast av dom alla och han krigar tills han stupar.
Precis som i sportvärlden, oftast väljer man den som dom i laget tycket har mest pondus som kapten inte den som är bäst på värdegrund.

Och som vanligt så är det alltid någon som alltid måste dra in invandrare i varje diskussion.. helt otroligt

Förlåt men att regeringen låtsas vara feministisk är ett så tydligt exempel så va tvungen att ta med det. Ett annat exempel är att dom helt struntar i våldtäktsoffer, hade man varit det minsta feministiska så hade man åtminstone låtsas att man försöka göra något åt det.

Givetvis kan man vara en rejäl man fast man springer på Pridetåg men dina soldater kanske inte tycker det och det kan vara skadligt. Som soldat vill man nog känna att den högst upp är den som är hårdast av dom alla och han krigar tills han stupar.
Precis som i sportvärlden, oftast väljer man den som dom i laget tycket har mest pondus som kapten inte den som är bäst på värdegrund.
ÖB är ju vald på andra grundvalar än ”att han är hårdast av dom alla och krigar tills han stupar” Din retorik är löjeväckande.

Förlåt men att regeringen låtsas vara feministisk är ett så tydligt exempel så va tvungen att ta med det. Ett annat exempel är att dom helt struntar i våldtäktsoffer, hade man varit det minsta feministiska så hade man åtminstone låtsas att man försöka göra något åt det.
Vad har det här med diskussionen att göra ens? Det är det jag menar, vid varje diskussion så drar man upp invandrare, Greta mm ämnen som är totalt irrelevanta.
Fruktansvärt tröttsamt

ÖB är ju vald på andra grundvalar än ”att han är hårdast av dom alla och krigar tills han stupar” Din retorik är löjeväckande.

Tror du det hade kvittat för våra soldater och tror du vi hade haft respekt från andra arméer om våran ÖB tex va en transa med regnbågsnaglar?
Så länge värdegrunden sitter där den ska.
Jag tror det är viktigare med en man med pondus som man känner sig trygg med.

Vad har det här med diskussionen att göra ens? Det är det jag menar, vid varje diskussion så drar man upp invandrare, Greta mm ämnen som är totalt irrelevanta.
Fruktansvärt tröttsamt

Oavsett om du tycker det är tröttsamt så existerar problemet! Är det bättre om folk slutar nämna det? Kommer skrivas ännu mer nu när vi ska försöka hjälpa dom riktiga flyktingarna från Ukraina.

Oavsett om du tycker det är tröttsamt så existerar problemet! Är det bättre om folk slutar nämna det? Kommer skrivas ännu mer nu när vi ska försöka hjälpa dom riktiga flyktingarna från Ukraina.
Att alla flyktingar/invandrare ser kvinnor som 3 hål? Är det de som kommer skrivas i tidningarna menar du eller är det inskränkta personer som kommer bröla ut sig på sociala medier?

Att alla flyktingar/invandrare ser kvinnor som 3 hål? Är det de som kommer skrivas i tidningarna menar du eller är det inskränkta personer som kommer bröla ut sig på sociala medier?

Det har jag inte sagt men en hel del av gubbarna man tog emot kommer från religioner där man ser kvinnor som något i klass med ett husdjur.
Då är man inte en feministisk regering på riktigt, en sådan person skulle aldrig få uppehålla sig i landet om så vore fallet. Arbetet vi gjort i Sverige för jämställdhet kastade man bort rekordsnabbt utan att ens fundera på saken så nu är vi tillbaka på ruta ett.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp