- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
Kanske viss överdrift. På ruta ett fick väl inte kvinnor ens kandidera till ämbeten?så nu är vi tillbaka på ruta ett.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Kanske viss överdrift. På ruta ett fick väl inte kvinnor ens kandidera till ämbeten?så nu är vi tillbaka på ruta ett.
Kanske viss överdrift. På ruta ett fick väl inte kvinnor ens kandidera till ämbeten?
Jaja, givetvis är det så att Sveriges chanser att klara ett angrepp från Ryssland ökar betänkligt om ÖB istället framställer sig som en ”tuff jävel” med en AK5:a i en handen och ett knogjärn i den andra. I teorin alltså. Du har lite svårt att se nyanser va?
Din whataboutism är totalt irrelevant. Uppenbarligen känner du dig kränkt av att Sveriges ÖB går med i pride-tåget. Kan inte låta bli att tycka ett uns synd om dig faktiskt.Tror du det hade kvittat för våra soldater och tror du vi hade haft respekt från andra arméer om våran ÖB tex va en transa med regnbågsnaglar?
Så länge värdegrunden sitter där den ska.
Jag tror det är viktigare med en man med pondus som man känner sig trygg med.
Ska kolla på en mercedes EQB idag. Bra räckvidd, 4 hjulsdrift och plats för vovven. Leasing för 24 mån startar på 4495kr. Kommer att spränga budget med kanske tusing. 2024 kommer Mercedes med en bilmotor som klarar 1000km på en vanlig laddning!! Den hoppas jag blir nästa.
Det finns ingen motsättning mot att vara en ”stenhård jävel” som du uttrycker det och gå med i pridetåget, som tagits upp som exempel. Det är det som är problemet i din argumentation.Jag vet inte om du har följt kriget i Ukraina men om du tittar på bilderna som kablas ut så är det konstant Ukrainas president beväpnad på linjen OCH bröderna klitjko som är borgmästaren i Kiev. https://fortune.com/2022/02/25/ukraine-invasion-zelenskyy-putin-hungary-soviet-union/
Han höjer folkets moral och får dom att själva ta till vaken.
Så jo - det är PRECIS vad en befolkning under angrepp behöver. En stenhård jävel till ledare som står vid barrikaderna.
Avslutar med en bild på Kievs borgmästare :
Visa bilaga 2264

Admin, kanske dags att kapa tråden innan den spårar ur fullständig
Din whataboutism är totalt irrelevant. Uppenbarligen känner du dig kränkt av att Sveriges ÖB går med i pride-tåget. Kan inte låta bli att tycka ett uns synd om dig faktiskt.
Det finns ingen motsättning mot att vara en ”stenhård jävel” som du uttrycker det och gå med i pridetåget, som tagits upp som exempel. Det är det som är problemet i din argumentation.
!![]()
Sweden's Supreme Commander sings Elvis Presley at EuroPride
When Stockholm's EuroPride parade passed by the City Hall and Elvis Presley's Suspicious Minds began to blare out from the speakers, Supreme Commander Micael...www.youtube.com
Jag är ledsen men jag är skeptisk till att den här personen kommer tugga bly och försvara oss vid ett angrepp.
Melodifestivalen dock, eller schlagerfestivalen! Där hade jag trott på honom!
Senaste opinionundersökningen fick övriga partier 1,8 %. Då räknas AfS, FI, Piratpartiet etc in i det. Så jag skulle inte se Nyans som ett särskilt akut hot. Det finns andra partier i riksdagen som går deras ärenden.nu finns bla partiet Nyans
Senaste opinionundersökningen fick övriga partier 1,8 %. Då räknas AfS, FI, Piratpartiet etc in i det. Så jag skulle inte se Nyans som ett särskilt akut hot. Det finns andra partier i riksdagen som går deras ärenden.
Det du kallar för babbel är ett försök till en någorlunda intellektuell diskussion. Vad är det för jävla fråga?Du påminner lite om Morgan Johansson, inga svar på frågor bara massa babbel. Kan du svara på om du tror att det skulle kvitta för en Soldat om han hade Rambo eller Babben som ÖB tex? Om svaret är Nej så får du gärna utveckla.
Är du 14 år gammal eller? Skulle tippa på Babben, du vet väl att humor och annan typ av kulturellt uttryck är moraliserande? Det användes bl.a under Vietnam-kriget där showbiz-personer flögs in för att stärka moralen hos de amerikanska soldaterna.HAHA! Antingen raljerar du eller så lever du i en värld av generaliserande stereotyper. Sorgsamt.Väldigt mycket folk ser dig inte som en stenhård jävel om du går i Pridetåg, en stenhård jävel röker en stor pipa och leker med handgranater på fritiden!
”Vi säger så” - när ens egna argument tryter…Vi säger så
Andra bilden när vår ÖB har en blomkrans på huvudet är dessutom inte ifrån Pride. Det är ifrån hans sommarprat.
Kunde tagit en av hans andra bilder med. Poängen är inte att han går i pridetåg utan att han inte allls utstrålar samma ledaregenskaper och stenhårdjävel attityd som dom ledarna vi ser i ukraina nu.

Mina barn fick höra av en lärare att SD:are var rasister och om SD fick inflytande skulle hon bli utkörd ur Sverige (hon var finsk eller åländsk, har glömt bort). Hon missade att barnen i fråga hade en förälder som satt i kommunfullmäktige för SD. Det kom mycket grodor ur den lärarens mun.Nä sluta överdriva nu snälla. Låter som en typisk 50 talister som vräker ur sig sånt
Det låter ju också helt åt helvete att en lärare uttrycker sig så idiotiskt!Mina barn fick höra av en lärare att SD:are var rasister och om SD fick inflytande skulle hon bli utkörd ur Sverige (hon var finsk eller åländsk, har glömt bort). Hon missade att barnen i fråga hade en förälder som satt i kommunfullmäktige för SD. Det kom mycket grodor ur den lärarens mun.
Nu var ju detta ett tag sedan (innan andra partier började prata med SD), men så säger man ju ändå inte som lärare!Det låter ju också helt åt helvete att en lärare uttrycker sig så idiotiskt!
Det ingår i lärarutbildningen att svära på att "förmedla demokratiska värderingar".Det låter ju också helt åt helvete att en lärare uttrycker sig så idiotiskt!
Sjuk lärare. Vi har demokrati och då ska väl allaNu var ju detta ett tag sedan (innan andra partier började prata med SD), men så säger man ju ändå inte som lärare!
Sjukt endå. Sd är inget parti jag röstar på/hurrar för men däremot ska ju alla få rätt att rösta på vem man vill. Dom finns ju där av en anledning för folket valt det. Då tycker jag det är hel sjukt att man inte låter folk tycka vad man villDet ingår i lärarutbildningen att svära på att "förmedla demokratiska värderingar".
Det tolkar många som att partier som SD måste fördömas.
Även om man inte själv delar den åsikten så står man inför utfrysning av sina kollegor om man inte tar avstånd.

Däremot finns det Andra riktiga rasistiska partier och sd är inte en av dom. Så less på ordet rasist det ärSjukt endå. Sd är inget parti jag röstar på/hurrar för men däremot ska ju alla få rätt att rösta på vem man vill. Dom finns ju där av en anledning för folket valt det. Då tycker jag det är hel sjukt att man inte låter folk tycka vad man vill![]()
Håller med om att åsiktsfriheten är viktig, men hur man har behandlat SD-sympatisörer är ingenting mot hur folk som har haft åsikter om covid-hanteringen har behandlats, dels i Sverige men titta på Kanada eller Australien. Militär sätts in mot de som tycker fel.Sjukt endå. Sd är inget parti jag röstar på/hurrar för men däremot ska ju alla få rätt att rösta på vem man vill. Dom finns ju där av en anledning för folket valt det. Då tycker jag det är hel sjukt att man inte låter folk tycka vad man vill![]()
Det du kallar för babbel är ett försök till en någorlunda intellektuell diskussion. Vad är det för jävla fråga?Är du 14 år gammal eller? Skulle tippa på Babben, du vet väl att humor och annan typ av kulturellt uttryck är moraliserande? Det användes bl.a under Vietnam-kriget där showbiz-personer flögs in för att stärka moralen hos de amerikanska soldaterna.
Synd det är lång väntetid. Oktober. Men det sägs vara vanligt nu.Mercedes är klassbilar.
Jag vet det är sinnesjukt och vidrigt!Håller med om att åsiktsfriheten är viktig, men hur man har behandlat SD-sympatisörer är ingenting mot hur folk som har haft åsikter om covid-hanteringen har behandlats, dels i Sverige men titta på Kanada eller Australien. Militär sätts in mot de som tycker fel.
Jag är med dom som som har såna åsikter angående covid och vaccin. Men nått måste stämma och va lurt med tanke på att det blir sånt hysteri om man har annorlunda åsikt och går emot vaccinet och hanteringen. Helt sjukt. Tecken på att nått stämmer när man blir cencurerad, vänder folk mot folk. Sjuka brott mot mänskliga rättigheter!!!Håller med om att åsiktsfriheten är viktig, men hur man har behandlat SD-sympatisörer är ingenting mot hur folk som har haft åsikter om covid-hanteringen har behandlats, dels i Sverige men titta på Kanada eller Australien. Militär sätts in mot de som tycker fel.
Det är slutsatsen varför man vill minska invandringen. Att man diskriminerar utlänningar.Däremot finns det Andra riktiga rasistiska partier och sd är inte en av dom. Så less på ordet rasist det är
Verkligen ett Missbrukat ord... folk vet inte vad en rasist är längre. Bara för man vill minska invandringen är
Man väl inte rasist? Helt sjukt för fan.
Handlar ej om att diskriminera invandrare för någon säger att man ska minska den? Handlar väl ej om att göra skillnad på dom och vi.Det är slutsatsen varför man vill minska invandringen. Att man diskriminerar utlänningar.
Rasism utgår ifrån att vissa människor är mindre värda. Därav den snabba slutsatsen att man är rasist när man gör skillnad på folk/invandrare.
Rasism utgår ifrån att vissa människor är mindre värda. Till exempel på grund av hudfärg, kultur eller religion.
så har ju inget med invandare i sig att göra. Men om man säger inga afrikaner hit eller inga afghaner hit eller inga muslimer hit eller trycker ner på det sättet mot någon. Då är det, men för någon säger den vill minska invandringen är man inte rasist. Finns säkert hundra andra Själ. När någon säger så misstänker jag den menar ALL invandring oavsett land.
Jo för det man säger är att de är inte tillräckligt mycket värda för att få komma hit.Handlar ej om att diskriminera invandrare för någon säger att man ska minska den? Handlar väl ej om att göra skillnad på dom och vi.
Hahaha! Den var rolig!Vänstern är ju rasister som inte vill att thailändska kvinnor ska få komma till Sverige och jobba.
Nae det har man inte sagt. Vart då?Jo för det man säger är att de är inte tillräckligt mycket värda för att få komma
Köper inte ditt argument men alla får tycka vad dom villJo för det man säger är att de är inte tillräckligt mycket värda för att få komma hit.

Jo för det man säger är att de är inte tillräckligt mycket värda för att få komma hit.
Ojojoj, det var gammaldags. Om man tittar på de mest framgångsrika företagen ser man att de med mest engagerade medarbetare är starkast. Alla stora ledare har fattat att de bara kan en viss del. De ser till att folket som de jobbar med har resten. Man kan inte leda genom hot eller straff. Det funkar bara till upp till en viss nivå. Jag är gammal yrkesmilitär och min dåvarande överbefälhavare var en ynklig liten kille. Dock är order order. Oavsett vem som ger de. Så tycker det är lite BS med machokravet.Givetvis kan man vara en rejäl man fast man springer på Pridetåg men dina soldater kanske inte tycker det och det kan vara skadligt. Som soldat vill man nog känna att den högst upp är den som är hårdast av dom alla och han krigar tills han stupar.
Precis som i sportvärlden, oftast väljer man den som dom i laget tycket har mest pondus som kapten inte den som är bäst på värdegrund.