- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
Det har väl varit till och från men tillslut når det en bristningsgräns.Är det något som hänt akut som gör att ni ska separera?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Det har väl varit till och från men tillslut når det en bristningsgräns.Är det något som hänt akut som gör att ni ska separera?
Tråkigt, beklagar.Det har väl varit till och från men tillslut når det en bristningsgräns.
Ja, barnen går före allt annat. Vet själv hur det känns. Drog mig ur innan det blev stora bråk då jag inte ville att barnen skulle märka av det. Var väldigt tufft i början men det blev bra och jag ångrar inget. Styrkekramar till dig!Jahopp. Imorgon ska man flytta in till vår nya lägenhet känns skit och pissigt då jag och min sambo ska separera. Känns jobbigt att ens behöva flytta ihop då för att sen bo med varann när man bara tjafsar... så imorn flytt sen fixa ny lägenhet säga upp denna när man hämtar nyckeln. Känns sjukt tråkigt. Ännu värre när man har barn ihop. Men bättre tider kommer... början på något nytt. Barnen ska ej behöva bli lidande....
En så sån har jag i ett hörn för ZeldaNintendo Switch FTW!

Vitryssland. Vilka losers!
Tråkigt att höraJahopp. Imorgon ska man flytta in till vår nya lägenhet känns skit och pissigt då jag och min sambo ska separera. Känns jobbigt att ens behöva flytta ihop då för att sen bo med varann när man bara tjafsar... så imorn flytt sen fixa ny lägenhet säga upp denna när man hämtar nyckeln. Känns sjukt tråkigt. Ännu värre när man har barn ihop. Men bättre tider kommer... början på något nytt. Barnen ska ej behöva bli lidande....
Men som du säger, det är början på ngt nytt. Barn kan ändå få det superbra trots skilda föräldrar. Och ju mindre barnen är när man separerar desto enklare separation.Skulle tro att det räknas av mot nästa månadsbetalning.Om man har fått en påminnelse från brixo och man betalar fakturan sen dras samma summa från autogirot. Vad händer då? Får man tillbaka pengarna eller dras dem från nästa månad? Ringer men det är engelsk tel svarare så det går inte att komma fram
Bra beslut!Har övervägt nu angående det jag skrev igår, vi ska prova bo ihop i nya en månad. Sen gå par terapi, känns onödigt kasta allt inann man gjort sitt yttersta ❤️
JaTycker folk i Sverige generellt går så enkelt isär.
ibland blir det för hetsigt. Men va för barnens skull vi skulle gå isär så dom slipper höra tjafs. Barnen kommer först. Men exakt samma anledning varför vi ska försöka nu för barnens skull, allt vi byggt upp känns onödigt kasta. Det är kämpigt med en unge på 11 mpnader och en 5 åring, dessutom djur. Blir svårt få tid till sig själv och varann. Men tror vi kommer lösa det här❤️I många andra länder kanske man biter ihop och uthärdar. Här står kvinnor oftast på egna ben och är inte beroende av mannen. Det spelar in tror jag.Tycker folk i Sverige generellt går så enkelt isär.
I många andra länder kanske man biter ihop och uthärdar. Här står kvinnor oftast på egna ben och är inte beroende av mannen. Det spelar in tror jag.
I många andra länder kanske man biter ihop och uthärdar. Här står kvinnor oftast på egna ben och är inte beroende av mannen. Det spelar in tror jag.
Vår "tråkiga period" har varit så här i 2 år. Det är dock inte jag som vill separera, jag var väldigt ledsen i början och försökte få honom att ändra sig. Det gick inte.. Så nu har detta landat hos mig också och jag känner mig trots allt tillfreds med förändringen. Jag är 28 och han är 45, det är lite åldersskillnad. Det verkar dessutom som han blivit deprimerad nu pga separationen.Det kan ju finnas ett mellanting också. Man behöver kanske inte skilja sig så fort man har en liten tråkigare period i ett förhållande. Att bara ha gräset är grönare på andra sidan tänket kommer ju göra att man ständigt är sökande.
Vår "tråkiga period" har varit så här i 2 år. Det är dock inte jag som vill separera, jag var väldigt ledsen i början och försökte få honom att ändra sig. Det gick inte.. Så nu har detta landat hos mig också och jag känner mig trots allt tillfreds med förändringen. Jag är 28 och han är 45, det är lite åldersskillnad. Det verkar dessutom som han blivit deprimerad nu pga separationen.

Nu kommer dom!Fyra ryska stridsflygplan kränkte i dag svenskt luftrum.
Kränkningen inträffade öster om Gotland.
– Mot bakgrund av det rådande läget ser vi mycket allvarligt på händelsen, säger flygvapenchefen Carl-Johan Edström.
Jahapp...
Någon som tror att det blir nojig krig här? Tror kanske att det kan bli några attacker här som markering?
Det är ungefär 14 % av inkomstenÄr 45k underskott mycket på 312k inkomst? Nojig det ska påverka mitt betyg...
inte så farligtTackDet är ungefär 14 % av inkomsteninte så farligt
har högre inkomst egentligen, men pappa ledigheten gjort så den blir 30k mindre.Samma här, vart hemma sen april, men fick iallafall ihop 372kTackhar högre inkomst egentligen, men pappa ledigheten gjort så den blir 30k mindre.

Ja ingen höjdare summa man får av f kassan. Men 372 ärSamma här, vart hemma sen april, men fick iallafall ihop 372k![]()
Ne verkligen inte, men alltid nått. Man får va glad för de lilla som de brukar sägaJa ingen höjdare summa man får av f kassan. Men 372 är
Ju bra!

Bra jobbet!Fått min deklaration nu! Och underskottet har minskat riktigt bra efter min resa mot samlingslån!
Det som är bra är att mitt underskott har minskat med nästa precis 50.000 kr ! woop woop vilket innebär att mina kommande samlingslån kommer förhoppningsvis kunna få bättre ränta framöver. Jag har numera underskott 67.000 istället för 117.000 kr. Jag ligger fan precis på över gränsen av 15 % på underskott av kapital. Hade jag hamnat 6000 kr mindre i underskott hade jag klarat mig.
Vad jag har förstått så är det över 15 % av din årsinkomst som gränser är det inte ser bra ut!Bra jobbet!
Min u-skott har också minskat från 38500 till 35500. Vilket blir ca 10,2% av min inkomst. Var bör man hamna i u-skott för att det inte ska vara problem när man söker lån? Är det under 15%?
Hoppas det stämmer! Mitt underskott är ungefär 14.6%Vad jag har förstått så är det över 15 % av din årsinkomst som gränser är det inte ser bra ut!
Men det finns så otroligt många teorier om det. Men visst hjälper det till. Eftersom ett underskott påvisar din skuldbörda.