Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

J
Jahopp. Imorgon ska man flytta in till vår nya lägenhet känns skit och pissigt då jag och min sambo ska separera. Känns jobbigt att ens behöva flytta ihop då för att sen bo med varann när man bara tjafsar... så imorn flytt sen fixa ny lägenhet säga upp denna när man hämtar nyckeln. Känns sjukt tråkigt. Ännu värre när man har barn ihop. Men bättre tider kommer... början på något nytt. Barnen ska ej behöva bli lidande....
Ja, barnen går före allt annat. Vet själv hur det känns. Drog mig ur innan det blev stora bråk då jag inte ville att barnen skulle märka av det. Var väldigt tufft i början men det blev bra och jag ångrar inget. Styrkekramar till dig!

Vitryssland. Vilka losers!

Vet inte riktigt vad man ska tycka och tänka. Jag tror Ryssland förr eller senare kommer ta Ukraina. Tyvärr. Frågan är då om det inte är bättre att det sker omgående så civila liv inte spills i onödan eller att den galna dvärgen får för sig att trycka på den röda knappen...

Tror att det var Ukraina som kfm haft något internationellt projekt med för övrigt. Målet var att införa något liknande svenska systemet.

Jahopp. Imorgon ska man flytta in till vår nya lägenhet känns skit och pissigt då jag och min sambo ska separera. Känns jobbigt att ens behöva flytta ihop då för att sen bo med varann när man bara tjafsar... så imorn flytt sen fixa ny lägenhet säga upp denna när man hämtar nyckeln. Känns sjukt tråkigt. Ännu värre när man har barn ihop. Men bättre tider kommer... början på något nytt. Barnen ska ej behöva bli lidande....
Tråkigt att höra <3 Men som du säger, det är början på ngt nytt. Barn kan ändå få det superbra trots skilda föräldrar. Och ju mindre barnen är när man separerar desto enklare separation.
Vi finns här för dig!

Om man har fått en påminnelse från brixo och man betalar fakturan sen dras samma summa från autogirot. Vad händer då? Får man tillbaka pengarna eller dras dem från nästa månad? Ringer men det är engelsk tel svarare så det går inte att komma fram

Om man har fått en påminnelse från brixo och man betalar fakturan sen dras samma summa från autogirot. Vad händer då? Får man tillbaka pengarna eller dras dem från nästa månad? Ringer men det är engelsk tel svarare så det går inte att komma fram
Skulle tro att det räknas av mot nästa månadsbetalning.

Det är mkt lättare att säga till familjen att Vi åker inte på semester pga pandemin, än att säga Vi åker inte på semester för att vi inte har råd med semester. Det var det positiva med pandemin!

Har övervägt nu angående det jag skrev igår, vi ska prova bo ihop i nya en månad. Sen gå par terapi, känns onödigt kasta allt inann man gjort sitt yttersta ❤️

Har övervägt nu angående det jag skrev igår, vi ska prova bo ihop i nya en månad. Sen gå par terapi, känns onödigt kasta allt inann man gjort sitt yttersta ❤️
Bra beslut!

Tycker folk i Sverige generellt går så enkelt isär.

Ja :) ibland blir det för hetsigt. Men va för barnens skull vi skulle gå isär så dom slipper höra tjafs. Barnen kommer först. Men exakt samma anledning varför vi ska försöka nu för barnens skull, allt vi byggt upp känns onödigt kasta. Det är kämpigt med en unge på 11 mpnader och en 5 åring, dessutom djur. Blir svårt få tid till sig själv och varann. Men tror vi kommer lösa det här❤️

Helt förstörd av flytten gick 1.3mil igår och telen visar 119våningar. Flytta ba 150 meter så gick med msssor för hand (nästan hela lägenheten en fyra på 116kvm) helt död idag haha. Men väldigt nöjd dö fin lägenhet och 1500 billigare en vår förra och ny toa nytt kök osv... blir dunder detta

Hej! Jag är 28 år, har två barn och är mitt i en dryg separation.
Jag har varit heroinmissbrukare. Är ren och nykter sen flera år tillbaka. Har dock samlat på mig skulder på cirka 98000 kr.
Jag studerar distans och jobbar på 75% då min inkomst är begränsad.
Har känt hopplöshet för min framtid och mått väldigt dåligt det senaste året pga. skulderna som jag har svårt att betala. Kom till en punkt där jag sökte hjälp via kommunen, ekonomisk rådgivning. Enligt rådgivaren var mitt enda alternativ ta ett lån på 100000 och lösa mina skulder.
Kände ännu mer hopplöshet då jag aldrig skulle bli beviljad ett lån med tanke på min historik och inkomst just nu..
Efter mötet ringde jag min föredetta svärfar som jag har otroligt bra relation till. Han har nu erbjudit sig att hjälpa mig ekonomiskt och kommer ta ett lån på 100000 till mig. Han ska till banken på fredag för att skriva på papper.
Jag är överväldigad och så extremt lättad. Äntligen kan jag få börja om helt!

I många andra länder kanske man biter ihop och uthärdar. Här står kvinnor oftast på egna ben och är inte beroende av mannen. Det spelar in tror jag.

I många andra länder kanske man biter ihop och uthärdar. Här står kvinnor oftast på egna ben och är inte beroende av mannen. Det spelar in tror jag.

Det kan ju finnas ett mellanting också. Man behöver kanske inte skilja sig så fort man har en liten tråkigare period i ett förhållande. Att bara ha gräset är grönare på andra sidan tänket kommer ju göra att man ständigt är sökande.

De fem länderna med flest skilsmässor per 1 000 invånare är Maldiverna, Kazakstan, Ryssland, Vitryssland och Belgien. Var ett tag sen jag kollade, men tror inte att kvinnorna där står mer på egna ben än de svenska kvinnorna.

Det kan ju finnas ett mellanting också. Man behöver kanske inte skilja sig så fort man har en liten tråkigare period i ett förhållande. Att bara ha gräset är grönare på andra sidan tänket kommer ju göra att man ständigt är sökande.
Vår "tråkiga period" har varit så här i 2 år. Det är dock inte jag som vill separera, jag var väldigt ledsen i början och försökte få honom att ändra sig. Det gick inte.. Så nu har detta landat hos mig också och jag känner mig trots allt tillfreds med förändringen. Jag är 28 och han är 45, det är lite åldersskillnad. Det verkar dessutom som han blivit deprimerad nu pga separationen.

Vår "tråkiga period" har varit så här i 2 år. Det är dock inte jag som vill separera, jag var väldigt ledsen i början och försökte få honom att ändra sig. Det gick inte.. Så nu har detta landat hos mig också och jag känner mig trots allt tillfreds med förändringen. Jag är 28 och han är 45, det är lite åldersskillnad. Det verkar dessutom som han blivit deprimerad nu pga separationen.

Det finns ju naturligtvis fullt legitima skäl till att gå i sär. Man lever en gång och man ska inte vara olycklig 10 år i onödan eller härda ut med ett psykfall som slår en och dylikt.

Jag tror att det är skillnad på män och kvinnor när det gäller synen på skilsmässa. Känner inga män som har aktivt tagit ett beslut att skilja sig trots problem i förhållandet. Av alla jag känner som gifte sig i 20-30 årsåldern är det ett fåtal kvar som håller ihop. Alla jag känner som gått isär har varit på kvinnans intiativ. Orsak: tillitsproblem ( främst otrohet), känslorna dör ut och man har växt ifrån varandra. Många av männen har haft andra förhållanden vid sidan men har inte tänkt tanken på skilmässa ändå.
självklart kan kvinnor vara otrogna med men min upplevelse är att de då har gått vidare känslomässigt… Det gäller alltså när man har förhållanden och inte ons.
Hoppa inte på mig nu alla män :facejoy::facejoy:

Fyra ryska stridsflygplan kränkte i dag svenskt luftrum.

Kränkningen inträffade öster om Gotland.

– Mot bakgrund av det rådande läget ser vi mycket allvarligt på händelsen, säger flygvapenchefen Carl-Johan Edström.

Jahapp...

Så hemskt det som händer… Det värsta är att Putin är så oberäknelig man vet inte vad han hittar på.

Fyra ryska stridsflygplan kränkte i dag svenskt luftrum.

Kränkningen inträffade öster om Gotland.

– Mot bakgrund av det rådande läget ser vi mycket allvarligt på händelsen, säger flygvapenchefen Carl-Johan Edström.

Jahapp...
Nu kommer dom!

nä men är ju inte första gången det händer

Någon som tror att det blir nojig krig här? Tror kanske att det kan bli några attacker här som markering?

Gjorde förlust på bostad ca 117 000 kr. Gemensam bostad, så blir 58 000 kr för min del. När jag räknar ut lite snabbt så blir avdragsgill förlust 29 000 kr. Vad menas med det? Får man tillbaka viss belopp av det?

Är 45k underskott mycket på 312k inkomst? Nojig det ska påverka mitt betyg...

Fått min deklaration nu! Och underskottet har minskat riktigt bra efter min resa mot samlingslån!

Det som är bra är att mitt underskott har minskat med nästa precis 50.000 kr ! woop woop vilket innebär att mina kommande samlingslån kommer förhoppningsvis kunna få bättre ränta framöver. Jag har numera underskott 67.000 istället för 117.000 kr. Jag ligger fan precis på över gränsen av 15 % på underskott av kapital. Hade jag hamnat 6000 kr mindre i underskott hade jag klarat mig.

Fått min deklaration nu! Och underskottet har minskat riktigt bra efter min resa mot samlingslån!

Det som är bra är att mitt underskott har minskat med nästa precis 50.000 kr ! woop woop vilket innebär att mina kommande samlingslån kommer förhoppningsvis kunna få bättre ränta framöver. Jag har numera underskott 67.000 istället för 117.000 kr. Jag ligger fan precis på över gränsen av 15 % på underskott av kapital. Hade jag hamnat 6000 kr mindre i underskott hade jag klarat mig.
Bra jobbet!
Min u-skott har också minskat från 38500 till 35500. Vilket blir ca 10,2% av min inkomst. Var bör man hamna i u-skott för att det inte ska vara problem när man söker lån? Är det under 15%?

Bra jobbet!
Min u-skott har också minskat från 38500 till 35500. Vilket blir ca 10,2% av min inkomst. Var bör man hamna i u-skott för att det inte ska vara problem när man söker lån? Är det under 15%?
Vad jag har förstått så är det över 15 % av din årsinkomst som gränser är det inte ser bra ut!
Men det finns så otroligt många teorier om det. Men visst hjälper det till. Eftersom ett underskott påvisar din skuldbörda.

Vad jag har förstått så är det över 15 % av din årsinkomst som gränser är det inte ser bra ut!
Men det finns så otroligt många teorier om det. Men visst hjälper det till. Eftersom ett underskott påvisar din skuldbörda.
Hoppas det stämmer! Mitt underskott är ungefär 14.6% :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp