Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Stort rättspatos verkas finnas hos samma individer som undrar hur man fördröjer och förhalar andra rättsliga processer...
(ja, innan ni går loss, är fullt medveten om att jag relativiserar)
Jaja, men du vet, its ok when we do it.

Undrar hur många påskfirare på väg hem som får problem i trafikkontroller där kfm är med..

Det är snart september. I år kommer hela familjen rösta på samma parti. HELA!

Vad bra. Vi släpper diskussionen om det redan där. Det har testats många gånger och gått dåligt varje gång.

Min mor, som bor i Örebro ( och som har varit kritisk till min politiska åskådning) delade plötsligt ett inlägg på fb från Made in Sweden med ett budskap som jag aldrig i min vildaste fantasi skulle komma från hennes håll!

Jag själv är inte svensk (är från Balkan) men är så jävlla trött på dessa idioter som beter sig som idioter. Sen utnyttjar en viss parti det här som jag tycker är fel. Många svenska tror det kommer lösa problemet. Men tro mig det kommer bara att bli värre, kommer bli kaos om det händer.

Vi provar igen då

Vi släpper diskussionen om det(politik) redan där. Det har testats många gånger och gått dåligt varje gång.

Jag själv är inte svensk (är från Balkan) men är så jävlla trött på dessa idioter som beter sig som idioter. Sen utnyttjar en viss parti det här som jag tycker är fel. Många svenska tror det kommer lösa problemet. Men tro mig det kommer bara att bli värre, kommer bli kaos om det händer.

Blir det för mycket kaos så kommer det leda till att man ändrar möjligheten till att dra tillbaka medborgarskap och återvandrar folk som skapar kaos. Vi är inte där en men jag tror att om det fortsätter så här så dröjer det inte många år. Är rätt säker på att ingen svensk vill ha ett land där man försöker stena poliser för man tycker det är kul, det hör inte hemma i ett civiliserat samhälle.

Blir det för mycket kaos så kommer det leda till att man ändrar möjligheten till att dra tillbaka medborgarskap och återvandrar folk som skapar kaos.

Det där låter mer som en feberdröm du har haft än som verkligheten. AfS har typ 0,3 % stöd i opinionen.

Politikerna har inget intresse av att lösa såna här problem eftersom det är otrygghet och osämja som är deras främsta sätt att befästa sin makt. Så länge medborgarna är osams med varandra riktar de inte blicken uppåt.

Det där låter mer som en feberdröm du har haft än som verkligheten. AfS har typ 0,3 % stöd i opinionen.

Politikerna har inget intresse av att lösa såna här problem eftersom det är otrygghet och osämja som är deras främsta sätt att befästa sin makt. Så länge medborgarna är osams med varandra riktar de inte blicken uppåt.

Det här är något som kan hända väldigt långt fram i tiden men risken är nog ungefär lika stor att vi får ett Islamistisk parti i regeringen.
Man ser dock att Europa börjar ledsna på immigrationen och fler och fler länder väljer lösningar som gynnar landet. England och Danmark tex.

Det här är något som kan hända väldigt långt fram i tiden men risken är nog ungefär lika stor att vi får ett Islamistisk parti i regeringen.

Det här var siffror som gällde FÖRE 2015 (då andelen med utrikes bakgrund ökade med ytterligare några procent).
Alla stora kommuner kommer att ha en majoritet med utrikes bakgrund inom 30 år.
Möjligheten för ett nationalistiskt parti att vinna med demokratiska medel är lika med noll.

OBS! Jag röstar inte i svenska val så det här är inget politiskt inlägg. Jag bara redogör för hur verkligheten ser ut. Sverige är och kommer att förbli mångkulturellt, det bästa man kan göra är att gilla läget och anpassa sig.

Det här var siffror som gällde FÖRE 2015 (då andelen med utrikes bakgrund ökade med ytterligare några procent).
Alla stora kommuner kommer att ha en majoritet med utrikes bakgrund inom 30 år.
Möjligheten för ett nationalistiskt parti att vinna med demokratiska medel är lika med noll.

OBS! Jag röstar inte i svenska val så det här är inget politiskt inlägg. Jag bara redogör för hur verkligheten ser ut. Sverige är och kommer att förbli mångkulturellt, det bästa man kan göra är att gilla läget och anpassa sig.

Som tur va krävs det inte ett Nationalistiskt parti bara för att börja dra in medborgarskap, många vanliga partier runt om i Europa börjar ställa sig positiva till att skicka tillbaka gäster som inte sköter sig trots medborgarskap då landet blir lidande av det och resurser behövs till annat. Vem vet om några år kanske till och med vänstern säger ifrån när poliser blir stenade!

vill mest bara skriva av mig, då få vänner vet om ens situation man suttit i under flera år så är det skönt att ni finns här på forumet!

Imorgon går min sista anmärkning ut ”missbrukad kredit”.. känns som åren av helvete, blod svett och tårar äntligen kommit till sitt slut.. :folded:. Betalat hiskliga summor varje månad under flera år på mina skulder, typ hela lönen har gått åt skulder. Pusslat med avbetalningsfria månader, förhandlat, mm. Det tar på psyket! Arg och besviken blir man när man tänker tillbaka på alla pengar man gjort av med på spel och räntor… tänk vad kul man kunde ha för pengarna, eller investerat!
Min sambo har stått för boende kostnader så jag är lyckligt lottad över att ha fått det stödet.

Varit spelfri i några år nu och har noll sug efter spel.. jag har även bytt jobb och fått upp min lön rejält. Längtar så till att bli av med mitt banknorwegian lån och 20% ränta!! Är lite orolig över mitt UC betyg bara då det har stått still sen i början på mars trots att 2 anmärkningar har försvunnit. Jaja Imorgon gäller det, mina förutsättningar ser ut såhär

614 TKR inkomst 2020 (772 TKR 2021 men inte uppdaterat än)
0 FF
360 TKR blanco
Betyg 1,83

kommer mitt betyg bli bättre eller ska jag bli besviken inatt igen för att det skjuter i höjden? Så orolig över att få ett dåligt betyg 😵

vill mest bara skriva av mig, då få vänner vet om ens situation man suttit i under flera år så är det skönt att ni finns här på forumet!

Imorgon går min sista anmärkning ut ”missbrukad kredit”.. känns som åren av helvete, blod svett och tårar äntligen kommit till sitt slut.. :folded:. Betalat hiskliga summor varje månad under flera år på mina skulder, typ hela lönen har gått åt skulder. Pusslat med avbetalningsfria månader, förhandlat, mm. Det tar på psyket! Arg och besviken blir man när man tänker tillbaka på alla pengar man gjort av med på spel och räntor… tänk vad kul man kunde ha för pengarna, eller investerat!
Min sambo har stått för boende kostnader så jag är lyckligt lottad över att ha fått det stödet.

Varit spelfri i några år nu och har noll sug efter spel.. jag har även bytt jobb och fått upp min lön rejält. Längtar så till att bli av med mitt banknorwegian lån och 20% ränta!! Är lite orolig över mitt UC betyg bara då det har stått still sen i början på mars trots att 2 anmärkningar har försvunnit. Jaja Imorgon gäller det, mina förutsättningar ser ut såhär

0 FF
360 TKR blanco
Betyg 1,83

kommer mitt betyg bli bättre eller ska jag bli besviken inatt igen för att det skjuter i höjden? Så orolig över att få ett dåligt betyg 😵
0,3 i betyg nu!!!

0 FF
360 TKR blanco
Betyg 1,83

Bra jobbat! Det kan bara gå framåt nu. :)

Hej hej! Har smugit i kulisserna lääänge. Skulder upp överöronen å ångest till förbannelse varje månad…Jag har tänkt att jag ska försöka se över min uc för att försöka bättra på den, men vilken sida är bäst för att se sin egna uc? Har Kreddy men den känns inte helt optimal?

Hej hej! Har smugit i kulisserna lääänge. Skulder upp överöronen å ångest till förbannelse varje månad…Jag har tänkt att jag ska försöka se över min uc för att försöka bättra på den, men vilken sida är bäst för att se sin egna uc? Har Kreddy men den känns inte helt optimal?
minuc.se

Gud vad Bigbank ligger på så fort man tar bort autogiro (för byte av bank och ansökt om nytt autogiro). Fick först mail om betala omgående för månadens faktura (ok done). Vaknar med flera sms om måste betala in direkt haha
Visste att Nyfinans var som hökar men detta är ju sjukt, har ju skött varje betalning (ff idag så fattar inte varför dom är så på). Kanske ersätta deras lån med någon annan snart :D

Jahopp... skulle ha pappaledigt en månad till. Men sonen börjar inskolning näSta vecka på dagis... jobbet ringer tjatar om jag kan jobba kväll en månad. 16-01 så bara köra. Lär
Ej få någon sömn då jag och sambon går om varann och sonen vaknar 04:30-05:00:facejoy:

men men sparar ju pappa dagar och får bra pengar till semestern och kan även va med på
Hans inskolning osv:face3hearts:

Fick ett sms ifrån Santander idag:
”Hej!
Vi hoppas kunna få kontakt med dig då vi har ett erbjudande som kan gynna dig. Hör av dig vid tillfälle….. ”
Har ett lån där. Men finns det någon som helst fördel att utöka lån? Ringde och då var det bara en försäljare jag fick prata med som babbla på om att ”vi vill koll läget med dig som kund och se över om ni har några andra lån att samla”.

Låter ju bra när de säger erbjudande. Som typ en liten höjning utan UC eller nåt. Men antar att det är bättre att vänta tills bättre uc betyg och söka via lendo för att samla?

Senast ändrad:
”Hej!
Vi hoppas kunna få kontakt med dig då vi har ett erbjudande som kan gynna dig. Hör av dig vid tillfälle….. ”
Har ett lån där. Men finns det någon som helst fördel att utöka lån? Ringde och då var det bara en försäljare jag fick prata med som babbla på om att ”vi vill koll läget med dig som kund och se över om ni har några andra lån att samla”.

Låter ju bra när de säger erbjudande. Som typ en liten höjning utan UC eller nåt. Men antar att det är bättre att vänta tills bättre uc betyg och söka via lendo för att samla?
Alltid bättre att jämföra

”Hej!

Upp till 20 000 så har man sluppit UC. Vet inte om det är så nu

Alltid bättre att jämföra
Okej tack. Tänker det också. Får se hur jag gör. Ska försöka vänta tills juli eller så när de flesta upplysningarna försvinner. Men man blir sugen att ta något för att släcka redan nu så har man lite bättre ekonomi till sommaren.

Hur mycket lägger ni på mat varje månad som är en person och två barn? Vad tycker ni är rimligt?

Hur mycket lägger ni på mat varje månad som är en person och två barn? Vad tycker ni är rimligt?
Lägger mellan 6-8000 per månad just nu, lagar mkt mat från grunden.. älskar mat och matlagning. Rimligt vet jag ej vad jag anser för summa då, beror väl på ens förutsättningar och om man äter mat ute eller bara köper halvfabrikat :) 2 vuxna, 2 barn (1 bebis… och stora barnet kostar ju inte många kronor per månad) men sambon äter ute varje dag till lunch men det är inte medräknat i min matbudget.

jag kan komma ner i matkostnader om jag vill men just nu får det kosta lite.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp