- Meddelanden
- 1 978
- Mottagna reaktioner
- 1 026
- Poäng
- 787
Andra hands. Tänkte du på något särskilt?Har någon erfarenhet av husvagnsköp?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Andra hands. Tänkte du på något särskilt?Har någon erfarenhet av husvagnsköp?
Andra hands. Tänkte du på något särskilt?
Max 50-60 kronor i månaden för en helförsäkring med vattenskada inkluderat OCH semesteravbrott 
Billiga att försäkra iallafallMax 50-60 kronor i månaden för en helförsäkring med vattenskada inkluderat OCH semesteravbrott
Allt inne i husvagnen går dessutom på hemförsäkring.
Så om man får inbrott eller eldar upp vagnen så kickar hemförsäkringen in för att ta reglera kläder och allt möjligt annat man kan tänkas ha i vagnen?
Det stämmer. Se till att ha den försäkrad där du har bilen dock så att du slipper dubbla självrisker.
Nu hade jag inte tänkt lägga en halv miljon på det hela
men lite cool var den
(sen att få köpa av ett bolag som verkar heta kanonkurt ab är ju ett plus)![]()
Produkt i lager hos Kanon-Kurt
kurtshusvagnar.se
Kollade runt lite för ett år sedan när jag var inne på att köpa husvagn. Vill du ha bra kvalitet, möjlighet att använda året runt och högt andrahandsvärde ska du kika på Kabe och Polar. Vill du ha nyare, modernare design men billigt kan ju Adria vara något.Märke och modeller som är bra och dåligt typ. Var ju upp på husvagnsaffär i din hemby nyligen och fick ett intresse av en egen..
Har bäst koll på Kabe. Modellerna inom Ametist eller Smaragd är ganska vettiga, Royal också.Märke och modeller som är bra och dåligt typ. Var ju upp på husvagnsaffär i din hemby nyligen och fick ett intresse av en egen..
Vi hade inte pengar på kontot när de skulle dra för nåt år sedan men jag tror att vi fick mejl om att de inte kunnat dra så jag satte in pengar och sen var allt som vanligt. Så det här att de stänger ner tjänsten helt kanske är nån nytt eller så vill de bli av med alla som hoppade på 45 kr i månaden erbjudandet. När det kom sa jag upp vårt befintliga abonnemang och skaffade ett nytt för 45 kr.Man blir lagom upprörd på HBO Max.
Tydligen hade kortet jag hade inlagt gått ut så dom kunde inte dra beloppet för månaden.
Vad gör dom då?
Påminner dom dig att uppdatera betalningsmetoden? Nej. Dom avslutar kontot rakt upp o ner och alla kampanjer man hade försvinner.
Jag tog ett ny kunds erbjudande när HBO Max lanserades i Sverige på 44 kr i månaden livet ut, det nekas jag nu.
Så Jäkla trött man blir på dessa företag.
Vet inte när det introducerades men läser man på deras omdömen på trustpilot är jag inte ensam.Vi hade inte pengar på kontot när de skulle dra för nåt år sedan men jag tror att vi fick mejl om att de inte kunnat dra så jag satte in pengar och sen var allt som vanligt. Så det här att de stänger ner tjänsten helt kanske är nån nytt eller så vill de bli av med alla som hoppade på 45 kr i månaden erbjudandet. När det kom sa jag upp vårt befintliga abonnemang och skaffade ett nytt för 45 kr.
Har hört att HBO ska gå ihop med Discovery+ och då kommer de antagligen att höja men vet inte om när det blir.
Trist! De borde inte vilja förlora kunder utan göra som andra, skicka iväg ett mejl och försöka dra igen senare.Vet inte när det introducerades men läser man på deras omdömen på trustpilot är jag inte ensam.
Har bäst koll på Kabe. Modellerna inom Ametist eller Smaragd är ganska vettiga, Royal också.
Historisk har Adria och Polar var något sämre märken men man ser ganska många på vägarna så det kanske blivit bättre över åren.
Ja, det är nog så hehe. Mina föräldrar har alltid haft Kabe så det är mer eller mindre enda märke jag växt upp med och har erfarenhet utav.Kabe har jag förstått är lite som Mercedes och liknande. Betala lite extra för namnet.
Hobby hade några rätt snygga vagnar. Typ sån här
Har om inte annat aldrig utmätt just en kabe...Ja, det är nog så hehe. Mina föräldrar har alltid haft Kabe så det är mer eller mindre enda märke jag växt upp med och har erfarenhet utav.
än..Har om inte annat aldrig utmätt just en kabe...
Samma här, Kabe är bra kvalitet och antar lite ”extra kul” med svensk-producerat dessutom om man är en såndär som tänker på miljön.Ja, det är nog så hehe. Mina föräldrar har alltid haft Kabe så det är mer eller mindre enda märke jag växt upp med och har erfarenhet utav.
Ja det är väl fortfarande i Tenhult.Samma här, Kabe är bra kvalitet och antar lite ”extra kul” med svensk-producerat dessutom om man är en såndär som tänker på miljön.
Det mesta tillverkas i Småland.
Ska tillägga att vi köpte den för ca 1,1 miljoner för ca 18 år sedan.Grannens lägenhet är till salu, utropspris 4,2 miljoner. Det blir intressant att se vad slutpriset kommer att bli då vi har i stort sätt identiska lägenheter (våran är lite större) och grannens är i renoveringsbehov, inget ändrats invändigt på typ 50 år och våran är helt renoverad.
Stockholm, NackaVilken stad är det i?
Det var väl inget krav. Han vill att det ska övervägas i någon form. Om det skulle slopas skulle det ske över en längre period och det skulle ha som konsekvens att räntan kan sänkas. Dessutom skulle det finnas en rad andra åtgärder för att täcka konsumenternas ökade utgifter.Så hur tror ni det blir nu när Ingves gått ut och börjar kräva slopat ränteavdrag?
Känns som det skulle slå hårt om så är fallet.
För min egen del hade jag gått ifrån att ha en dräglig tillvaro där skulderna trots allt minskar, till att inte gå runt längre.
Om det nu skulle bli av är det bara att hoppas det tar ordentlig tid för dem att implementera så man hinner få det bättre…
Trappa ner det till 0 under 10 år eller så vore kanske lagom.Så hur tror ni det blir nu när Ingves gått ut och börjar kräva slopat ränteavdrag?
För min egen del hade jag gått ifrån att ha en dräglig tillvaro där skulderna trots allt minskar, till att inte gå runt längre.
Om det nu skulle bli av är det bara att hoppas det tar ordentlig tid för dem att implementera så man hinner få det bättre…
Det hade varit en rätt rimlig tidsrymd ändå.Trappa ner det till 0 under 10 år eller så vore kanske lagom.
Många här vill nog att det tas bort omgående
Det hade blivit kämpigare, helt klart. Ligger på ca 80-100 000 kr i räntor per år.Så hur tror ni det blir nu när Ingves gått ut och börjar kräva slopat ränteavdrag?
Av vilken anledning?Många här vill nog att det tas bort omgående
Av vilken anledning?
Japp. Räkna med högre slitage och bränsleförbrukning bara.Jag har Mud and Snow däck (vinterdäck) får jag köra året om med dessa?
Tekniskt sett, inget att rekommendera.Jag har Mud and Snow däck (vinterdäck) får jag köra året om med dessa?
Aha du tänker så, ok! Lånen blir ju dyrare om man tar bort avdraget så det är därför jag inte riktigt förstod varför folk här skulle vilja att avdragen försvann.Tas det bort så kommer det inte längre rapporteras in utgiftsräntor, det rapporteras pga behövs för beskattningen.
Slutar räntorna rapporteras blir underskotten mindre, folk kan låna mer och alla blir glada en stund. Fast efter ett tag börjar man fråga om vilka inkassobolag som är snälla...
Då får de givetvis ta bort beskattning av inkomst av kapital i samma veva. De två baseras ju på samma tänk.Så hur tror ni det blir nu när Ingves gått ut och börjar kräva slopat ränteavdrag?
Aha du tänker så, ok! Lånen blir ju dyrare om man tar bort avdraget så det är därför jag inte riktigt förstod varför folk här skulle vilja att avdragen försvann.