• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Mockingjay

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
3 Juni 2022
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
32
Poäng
136
Erkänner att jag har fördomar mot swingersklubbar. Förstår inte grejen, varför vara i ett förhållande om man vill ligga runt? Nå ja, man får göra som man vill.
Ja var och en får väl avgöra sånt själv men jag tänker ungefär som dig. Det skulle kännas fel för mig!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 163
Mottagna reaktioner
12 750
Poäng
9 787
Någon som vet, Försäkringskassan, kan de betala ut VAB på annat utbetalningsdatum om de vill och man inkommit med ansökning innan den 10? De gjorde en koll och på något vis drog det ut så nu säger de att pengar kommer nästa månad men det är ju lång tid dit och jag hade verkligen behövt pengarna. Det är inget som har legat i min makt och allt var givetvis korrekt. Känns så snöpligt att det faller på att andra än mig inte håller tiden :(
Ja det kan dom
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 163
Mottagna reaktioner
12 750
Poäng
9 787
Erkänner att jag har fördomar mot swingersklubbar. Förstår inte grejen, varför vara i ett förhållande om man vill ligga runt? Nå ja, man får göra som man vill.
Swingers är bra i kombination med kvartitreragg.
Hitta något i kebabkön, byta in mot annat på klubb. Genialt;)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 304
Mottagna reaktioner
6 837
Poäng
4 477
Ja var och en får väl avgöra sånt själv men jag tänker ungefär som dig. Det skulle kännas fel för mig!
Och ibland kanske det är ens partner som är intresserad av det och inte man själv så då blir det ju lite fel.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 101
Mottagna reaktioner
2 472
Poäng
1 557
Swingers är bra i kombination med kvartitreragg.
Hitta något i kebabkön, byta in mot annat på klubb. Genialt;)
Eftersom detta förmodligen är preskriberat, det är väl sisådär 30 år sedan, så kan jag erkänna att jag raggade upp han som stod i korvkiosken, efter en bättre krogrunda, utan några som helst efterräkningar ;)
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
tack för tips, trodde inte att detta kunde påverka eftersom vår absolut sista dag för besiktning är sista juni så om vi besiktar som du säger, typ 10 juli så trodde inte jag att det påverkar nästa års besiktning.
Låter väldigt jobbigt att du får lägga ner så mkt tid och pengar på reservdelar. Hoppas det löser sig snart!
dom har ju gjort om systemet, numera får man köra 14 månader på en godkänd besiktning, besiktigar du idag då blir det 14 kalendermånader från juni, men besiktigar du 1 juli då blir det 14 kalendermånader från juli istället, så skillnaden mellan att besiktiga sista eller första i månaden blir en hel månad i hur länge man får köra.
däremot så är detta bara ett bra tips om du 1 juli har möjlighet att köra direkt till besiktningen (helst med en bokad tid som bevis) men om du skulle köra till jobbet först på morgonen för att sedan besiktiga på eftermiddagen då har du ju kört olagligt och riskerar både böter av polisen och risk för problem med försäkringsbolaget vid en eventuell olycka.
jag jobbar natt så jag kör bilen lagligt till jobbet sista dagen i månaden och har sedan en bokad tid på morgonen den första i den nya månaden då jag egentligen har körförbud, skulle jag bli stoppad av polisen då visar jag bara upp bokningsbekräftelsen på besiktningen så är allt lugnt. och även om du besiktigar nästa månad och blir underkänd då får du ändå köra i 30 dagar
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 513
Mottagna reaktioner
6 115
Poäng
4 147
Eftersom detta förmodligen är preskriberat, det är väl sisådär 30 år sedan, så kan jag erkänna att jag raggade upp han som stod i korvkiosken, efter en bättre krogrunda, utan några som helst efterräkningar ;)
Jag önskar att jag gjort det men aldrig vågat.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp