- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Nya avsnitt ?Lyxfällan i kväll, en som haft skuldsanering men verkar köpt massa strunt på avbetalning och är nu i kris igen. 32000 för en dammsugare
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Nya avsnitt ?Lyxfällan i kväll, en som haft skuldsanering men verkar köpt massa strunt på avbetalning och är nu i kris igen. 32000 för en dammsugare
från 2022 enligt tv.nuNya avsnitt ?
Jag tror det, kollar inte så ofta men den här känner jag inte igenNya avsnitt ?
Tack, ska kolla.från 2022 enligt tv.nu
Vissa går inte att rädda.Lyxfällan i kväll, en som haft skuldsanering men verkar köpt massa strunt på avbetalning och är nu i kris igen. 32000 för en dammsugare
Men va??!!! Hur kan man inte fatta att man inte ska fortsätta som förr. Vad sa programledaren?Lyxfällan i kväll, en som haft skuldsanering men verkar köpt massa strunt på avbetalning och är nu i kris igen. 32000 för en dammsugare
hon blev ju räddad? hon ändrade sitt beteende, skaffade ett till jobb, kalkylen gick ihop och hon såg mycket piggare och gladare utVissa går inte att rädda.
Och vad var det som hände att hon hamnade i ekonomiska bekymmer igen?hon blev ju räddad? hon ändrade sitt beteende, skaffade ett till jobb, kalkylen gick ihop och hon såg mycket piggare och gladare ut
Kan man få skuldsanering två ggr?Man får hålla tummarna men jag gissar att det inom ett år eller så att det börjar lukta löneutmätning igen.
Man har ju haft med mer än en deltagare i det där programmet att göra.
TV3Har inte kollat på Lyxfällan på flera år, sist jag kollade var det med de två manliga programledarna. Vilken kanal går den på? Har inte Viaplay.
Tack, går det att streama?
Ja, 3 och 4 också. Hårdare ja, tack och lov.Kan man få skuldsanering två ggr?
Måste vara hårdare krav och kriterier för att få en andra gång eller?
Viafree har ju uppgått i det där Pluto eller vad det heter. Så det går att streama med en jävla massa reklam.Tack, går det att streama?
Ok, tack för tips.Viafree har ju uppgått i det där Pluto eller vad det heter. Så det går att streama med en jävla massa reklam.
Men om man söker skuldsanering för tredje eller fjärde gången... krävs det då att man inte varit i sina sinnens fulla bruk när man lånat, som SKV har som krav (bl a) för att få bort skattetillägg? Nej jag skojar inte, undrar uppriktigt.Ja, 3 och 4 också. Hårdare ja, tack och lov.
Det kan väl hända saker som man själv inte rår över som gör att man hamnar i skiten igen. Har svårt att tro att man får igenom en andra gång pga överkonsumtion, men kanske konkurs, dödsfall, sjukdom eller liknande? Eller enorma elräkningar och skyhöga boräntor?Men om man söker skuldsanering för tredje eller fjärde gången... krävs det då att man inte varit i sina sinnens fulla bruk när man lånat, som SKV har som krav (bl a) för att få bort skattetillägg? Nej jag skojar inte, undrar uppriktigt.
Saker kan hända det har du rätt i men det kan inte var så vanligt att behöva söka skuldsanering en fjärde gång. Men ligger man på marginalerna hela tiden (och under) och inte har buffert, blir långtidssjuk etc så är det aldrig långt till en ny krasch.Det kan väl hända saker som man själv inte rår över som gör att man hamnar i skiten igen. Har svårt att tro att man får igenom en andra gång pga överkonsumtion, men kanske konkurs, dödsfall, sjukdom eller liknande? Eller enorma elräkningar och skyhöga boräntor?
Man kan byta ut 400 McDonalds poäng mot 2 månaders gratis ViaPlay såg jag nu.Viafree har ju uppgått i det där Pluto eller vad det heter. Så det går att streama med en jävla massa reklam.
Men om man söker skuldsanering för tredje eller fjärde gången... krävs det då att man inte varit i sina sinnens fulla bruk när man lånat, som SKV har som krav (bl a) för att få bort skattetillägg? Nej jag skojar inte, undrar uppriktigt.
Men om man söker skuldsanering för tredje eller fjärde gången... krävs det då att man inte varit i sina sinnens fulla bruk när man lånat, som SKV har som krav (bl a) för att få bort skattetillägg? Nej jag skojar inte, undrar uppriktigt.
Oansvarigt beteende låter det som. Och att personen i fråga kanske tar skuldsanering för givet. Så sorgligt att man inte kunnat hantera sin ekonomi efter att man fått en chans med första skuldsaneringen. Att man fått en ny chans, en ny möjlighet och sen sumpat den.Jag pratade nyligen med en som febrilt skulle ha skuldsanering och jag förstod inte avslagen, ända till jag frågade en handläggare på skuldsaneringen som kunde berätta att det redan skuldsanerats en gång för några år sedan.
När jag sa det till gäldenären så kom hen på att det stämde, och tyckte det hade fungerat mycket bra, och ville därför gärna ha igen eftersom bankerna varit så elak och beviljat en massa lån hen inte hade råd med nu.
Jag klargjorde att det var nog att ställa in sig på löneutmätning till strax innan 80årsdagen.
Ungefär så, jag var så tydlig jag kunde med att förklara ungefär det där, att en andra skuldsanering skulle nog inte göra någon skillnad då beteende inte ändrats..Oansvarigt beteende låter det som. Och att personen i fråga kanske tar skuldsanering för givet. Så sorgligt att man inte kunnat hantera sin ekonomi efter att man fått en chans med första skuldsaneringen. Att man fått en ny chans, en ny möjlighet och sen sumpat den.
Det är ju lite så att det är ju som vid alla missbruk det sitter i huvudet. Ta tex de som opereras för fetma och sen blir de smala men de är fortfarande missbrukare och tyvärr så ingår det inte behandling/terapi. Samma med shopping osv så det hjälper inte alltid med en sanering när grundproblemet huvudet är kvar.Ungefär så, jag var så tydlig jag kunde med att förklara ungefär det där, att en andra skuldsanering skulle nog inte göra någon skillnad då beteende inte ändrats..
Annies högra sko.Vad ska ni äta ikväll?
Tips på kryddning?Annies högra sko.
gratis skopor från jobbet, ingen matlådaVad ska ni äta ikväll?

Jobbar du kväll/natt? Kanske går att köpa käk?gratis skopor från jobbet, ingen matlåda![]()
jobbar natt, klart det går att köpa, men har sådan ångest över ekonomin framöver så jag kommer inte köpa någotJobbar du kväll/natt? Kanske går att köpa käk?
Du måste ju äta trots ekonomin.jobbar natt, klart det går att köpa, men har sådan ångest över ekonomin framöver så jag kommer inte köpa något
Svårt att jobba hungrig. Har du swedbank så kan du få 100 kr att köpa mat!jobbar natt, klart det går att köpa, men har sådan ångest över ekonomin framöver så jag kommer inte köpa något
elräkning i augusti 8500kr, min fru jobbar inte, bensin 5000krDu måste ju äta trots ekonomin.
Med vegofärs eller halloumi? Här blir det wok!Vegetariska hamburgare, rödlök, tomat och bröd.
Vegofärs, är inte vegetarian men köpte lite vegetariska produkter på mathem då det var billigt. Helt okej faktiskt.Med vegofärs eller halloumi? Här blir det wok!
Finns vegofärs som smakar som riktig, gör lasagne med det ibland, folk tror inte att det är vegofärs.Vegofärs, är inte vegetarian men köpte lite vegetariska produkter på mathem då det var billigt. Helt okej faktiskt.