Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det publiceras även vilka som "tjänar mest pengar i x kommun - hela listan" ibland.
Fritt fram att hänga ut även de rika.

Det publiceras även vilka som "tjänar mest pengar i x kommun - hela listan" ibland.
Fritt fram att hänga ut även de rika.
Inget bra alls. Jag har hamnat på den ett par gånger, väldigt obehagligt. Många läser detta, det märker man på kommentarerna man får.
Sedan är all öppenhet ett paradis för brottslingar. Det finns en anledning varför de försöker lura gamlingar; allt är öppet - exakt var man bor, om man har hund, bil eller bolagsengagemang, ålder, mobiloperatör e t c.

Jag hamnade på listan "de 30 under 30 som ökat sin inkomst mest i din kommun", när jag som 20-åring gick från studerande extraarbetare till fast anställd. Det var väl en ökning med några tusen procent. Fick dock inga tiggarbrev den gången.

Hej, en fråga som kanske inte hör hit men jag skulle verkligen uppskatta lite tips.
Jag drog en visdomstand for cirka 1 månads sen, hade ont i två veckor innan det kändes bra igen tills förra helgen då jag tror att jag råkat få in lite nötter i hålet som blivit kvar i munnen och efter det har jag ont igen. Vad bör jag göra? Ska man kontakta tandläkaren eller kommer det att bli bra av sig själv igen?
börjar tappa tålamodet då jag har ni haft ont i mer eller mindre 1 månad

Hej, en fråga som kanske inte hör hit men jag skulle verkligen uppskatta lite tips.
Jag drog en visdomstand for cirka 1 månads sen, hade ont i två veckor innan det kändes bra igen tills förra helgen då jag tror att jag råkat få in lite nötter i hålet som blivit kvar i munnen och efter det har jag ont igen. Vad bör jag göra? Ska man kontakta tandläkaren eller kommer det att bli bra av sig själv igen?
börjar tappa tålamodet då jag har ni haft ont i mer eller mindre 1 månad
Ta det lugnt bara, man kan ha ont en bra tid efter, frågan är väl varför dom inte sydde igen hålet

Ta det lugnt bara, man kan ha ont en bra tid efter, frågan är väl varför dom inte sydde igen hålet
Det gjorde de, men den tar de ju bort efter 1 vecka och det blir ju ett hål kvar i munnen som är ganska jobbigt. Undra om det kommer försvinna med tiden? Någon som har erfarenhet av detta?

Det gjorde de, men den tar de ju bort efter 1 vecka och det blir ju ett hål kvar i munnen som är ganska jobbigt. Undra om det kommer försvinna med tiden? Någon som har erfarenhet av detta?
Jag har dragit ut 2 visdomständer där den ena lämnade flashbacks pga dålig tandläkare som inte lyckades bedöva den jävla tanden.
Det jag vill säga är att, ja hålet kommer stängas tar olika lång tid, försök bara att äta sådant som nötter och liknande med "andra" sidan. Viktigt dock att ta ut maten som fastnat även om det gör ont, annars kan det bli infekterat. Räkna med ca 1 månad innan det slutar smärta, ibland längre.

Ny på jobbet, jag har en tjänst som kan anses vara på ledningsnivå i princip. Vågar man skattejämka bland det första man gör som nyanställd? Äger inget hus eller br.

Ny på jobbet, jag har en tjänst som kan anses vara på ledningsnivå i princip. Vågar man skattejämka bland det första man gör som nyanställd? Äger inget hus eller br.

Klart du vågar. Att jämka är klokt, att inte gratis låna ut pengar till staten.
Och dina kollegor vet väl inte vad du lånat till, om de nu skulle höra något?

Nej precis jag tänkte det, men bryr mig mest om löneenheten skulle informera chefen. Längre än så går det nog inte. Kan som sagt säga att jag gjorde en större förlust på aktieportföljen (KF). Klarade bakgrundskontrollen så det ska nog inte vara några konstigheter men nojig över det under provanställningen.

Nej precis jag tänkte det, men bryr mig mest om löneenheten skulle informera chefen. Längre än så går det nog inte. Kan som sagt säga att jag gjorde en större förlust på aktieportföljen (KF). Klarade bakgrundskontrollen så det ska nog inte vara några konstigheter men nojig över det under provanställningen.

Chefen ser det när han attesterar din lön (om ni nu har de rutinerna). Att det dras mindre skatt.
Men ha en bra förklaring om det kommer på tal, och det är som sagt är helt rätt att inte gratis låna ut sina pengar till staten!
Och med tanke på de stigande räntorna bör det vara rätt många som jämkar 2023 (hoppas jag)!

Lite osäker på om chefen ser den månatliga utbetalningen brutto när hen attesterar. Ska nog börja efter sommaren. jämka lite modest ca 2000kr/månad även om jag kan jämka mer än så på helår, och än mer kvarvarande månader på 2023. Dum fråga men, säg att jag taxerar 500k och har ett underskott på 100k. Spelar det någon roll för underskottet om jag jämkar mer? Har det någon betydelse? Känns inte som det.

Lite osäker på om chefen ser den månatliga utbetalningen brutto när hen attesterar. Ska nog börja efter sommaren. jämka lite modest ca 2000kr/månad även om jag kan jämka mer än så på helår, och än mer kvarvarande månader på 2023. Dum fråga men, säg att jag taxerar 500k och har ett underskott på 100k. Spelar det någon roll för underskottet om jag jämkar mer? Har det någon betydelse? Känns inte som det.

Jämkat belopp och deklarerat underskott är två helt olika saker ja. I jämkningen uppger du en prognos för 2023, vilket är just en prognos. På ev frågor från SKV ska du kunna styrka prognosen. I deklarationen för 2023 (som göra nästa år) fastställs ditt underskott och regleras.

Brottades med en gris, blev smutsig och grisen skrattade hela fighten.
Snarare försökta han stycka grisen och blev nästan uppäten själv.
Så enkelt kan det gå. Tycker det är en mycket bra beskrivning. Hoppas något händer snart som reglerar lånegivarna mycket bättre.

Man kanske ska Säga Dyr Påsk i år istället för Glad Påsk. Aldrig varit med om sådana priser.
Den billigaste laxen kostade 299 kr kilot.
10 ägg/39.90 kr
Hittade prisvärt lammstek på Willys 99 kr/kg (över 300 kr/kg på Ica)

Man kanske ska Säga Dyr Påsk i år istället för Glad Påsk. Aldrig varit med om sådana priser.
Den billigaste laxen kostade 299 kr kilot.
10 ägg/39.90 kr
Hittade prisvärt lammstek på Willys 99 kr/kg (över 300 kr/kg på Ica)
Lax hittade jag för 169 tror jah det var, färsk.
Mycket har skenat, trodde grädden hade blivit felmärkt, typ 36 kr för en halvliter.

Mycket har skenat, trodde grädden hade blivit felmärkt, typ 36 kr för en halvliter.
169 kr/kg för lax kallar jag för fynd. Hade köpt två kilo. Nu blev det "bara" ett kilo och ångesten följde med på köpet!

Du hade kunnat köpa och lägga ut här i Köp och sälj tråden för typ 199 kr och hjälpa både dig själv och oss som vill ha lax i Påsk :)

Du hade kunnat köpa och lägga ut här i Köp och sälj tråden för typ 199 kr och hjälpa både dig själv och oss som vill ha lax i Påsk :)
Har sett på gränsbevakarna. Mat som åker runt verkar börja lukta apa

Ja, vad är det med asiater och deras packningar ?
Fisk och en massa annat illaluktande som reser halva jordklotet runt.

Ja jag vet inte, det duger väl inte det som finns på coop/ica/lokalaasiatbutiken antar jag. Det borde väl hålla sig kallt i planet på hög höjd, men kan tänka mig att det hinner surna på bra i någon bagagevagn på plattan i doha

@Lasseman
Vad händer om man är anställd på KFM och har skulder som går till KFM?
Med 2000 anställda måste det ju hända nån gång tänker jag.
Och hur är det om man söker jobb på KFM och har haft skulder eller skuldsanering tidigare, är det kört då?

@Lasseman
Vad händer om man är anställd på KFM och har skulder som går till KFM?
Med 2000 anställda måste det ju hända nån gång tänker jag.
Och hur är det om man söker jobb på KFM och har haft skulder eller skuldsanering tidigare, är det kört då?

Jag har hört att det ska ha skett,.vet inte vad det resulterade i. Man blir inte anställd med skulder eller skuldsanering vad jag vet i alla fall. En tidigare skuldsanering vet jag inte vad den kan ha för verkan.

Jag har hört att det ska ha skett,.vet inte vad det resulterade i. Man blir inte anställd med skulder eller skuldsanering vad jag vet i alla fall. En tidigare skuldsanering vet jag inte vad den kan ha för verkan.
Hur kommer det sig att man inte får anställning med skulder / sanering ? :)
Hört fler arbetsplatser som gör liknande. Men allmänt nyfiken varför? :)

Hur kommer det sig att man inte får anställning med skulder / sanering ? :)
Hört fler arbetsplatser som gör liknande. Men allmänt nyfiken varför? :)
Det blir en potentiell jävssitustion, förtroendebrist och annat.
Kan ju tycks märkligt att någon som inte kan hålla ordning på sina egna slantar ska åka runt och utmäta andras egendomar.

Aaah, sant. Tänkte inte på de. :folded:
Ännu ett exempel på att skuldsatta är en samhällsgrupp som det är både OK och anses rätt att särbehandla. Prova att säga att rökare inte ska få bli cancerläkare eller utlänningar inte får jobba på migrationsverket.

Tips, EKO säljer 30 ägg för 59kr om man har den butiken i sin stad.

Ännu ett exempel på att skuldsatta är en samhällsgrupp som det är både OK och anses rätt att särbehandla. Prova att säga att rökare inte ska få bli cancerläkare eller utlänningar inte får jobba på migrationsverket.
Absolut, det finns många olika aspekter att ta hänsyn till o kunna se på saken. Men håller med om att vi med skulder särbehandlas till viss del i många saker. Däremot (i många fall) har man bara sig själv att skylla till att vi sitter här.

Tidigare skuldsanering borde väl inte kunna ses efter avslutad ?

Har någon tips på roliga poddar om ekonomi? Lyssnar just nu på Rika tillsammans. Jag vill suga åt mig kunskap för att förstå det där med pengar som jag tycks ha missat. Tex hur man inte gör av med dem 🙄

Tidigare skuldsanering borde väl inte kunna ses efter avslutad ?
Den syns, är väl någon arkiveringsregel men en skuldsanering går utan problem att få information om i 10 år

Att bli polis brukar inte gå så väl om man har brottmålsdomar i bagaget heller.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp