- Meddelanden
- 629
- Mottagna reaktioner
- 484
- Poäng
- 527
Handlat på swedsnus.nu flera år nu.Någon som köper snus online? Vilken sida är billigast?
Snabba leveranser
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Handlat på swedsnus.nu flera år nu.Någon som köper snus online? Vilken sida är billigast?
Verkar vara smart uttänkt ställe dom stod på. Lite ocentralt att gå från dock..Såg denna i morse på morgontv
![]()
Trafikkontroller effektivt verktyg för Kronofogden: ”Otroliga mängder har utmätts”
När SVT Jämtland följde med polisen på trafikkontroller i Brunflo, utanför Östersund, deltog även Kronofogdemyndigheten. Just trafikkontroller har blivit ett effektivt sätt att utmäta skulder, berättar kronoinspektör Andreas Köhler. – Vår uppgift blir att se om vi kan hitta utmätningsbara...www.svt.se
Var väl kopplat till https://www.svt.se/nyheter/lokalt/j...iga-trafikkontroller-for-att-hitta-kriminella
En buss passerade i klippet på tv...Verkar vara smart uttänkt ställe dom stod på. Lite ocentralt att gå från dock..
Köpläge.![]()
Kronofogden hade knark värt fem miljoner – utan att veta om det
23 kilo amfetamin låg gömt i beslagtagen bil.www.sydsvenskan.se
Inte så svårt att missa en sån grej ändå..
Hur funkar detta? Om polisen stoppar ett fordon vars förare har skulder till kronofogden blir fordonet utmätt på plats? Gäller det oavsett vem som äger fordonet? Dvs en skuldsatt person lånar en bil och blir stoppad. Tänker att man som skuldsatt borde blivit av med bilen vid en regelrätt utmätning när Kronofogden kontrollerar vilka tillgångar en skuldsatt person har (om man har skuldsaldo hos KFM). Är det främst kriminella de är ute efter?Såg denna i morse på morgontv
![]()
Trafikkontroller effektivt verktyg för Kronofogden: ”Otroliga mängder har utmätts”
När SVT Jämtland följde med polisen på trafikkontroller i Brunflo, utanför Östersund, deltog även Kronofogdemyndigheten. Just trafikkontroller har blivit ett effektivt sätt att utmäta skulder, berättar kronoinspektör Andreas Köhler. – Vår uppgift blir att se om vi kan hitta utmätningsbara...www.svt.se
Var väl kopplat till https://www.svt.se/nyheter/lokalt/j...iga-trafikkontroller-for-att-hitta-kriminella
![]()
Kronofogden hade knark värt fem miljoner – utan att veta om det
23 kilo amfetamin låg gömt i beslagtagen bil.www.sydsvenskan.se
Inte så svårt att missa en sån grej ändå..
ja det är många som har fått sina bilar utmätta pga någon skuldsatt har lånat bilenHur funkar detta? Om polisen stoppar ett fordon vars förare har skulder till kronofogden blir fordonet utmätt på plats? Gäller det oavsett vem som äger fordonet? Dvs en skuldsatt person lånar en bil och blir stoppad. Tänker att man som skuldsatt borde blivit av med bilen vid en regelrätt utmätning när Kronofogden kontrollerar vilka tillgångar en skuldsatt person har (om man har skuldsaldo hos KFM). Är det främst kriminella de är ute efter?
Bilregistret är inte ett juridiskt ägarregister.Så det räcker inte att en annan person står som ägare och har köpt (betalat) bilen? Kan Kronofogden verkligen mäta ut annans egendom än den som har skuldsaldo? Googlade och hittade denna sida där jurister svarar på frågor; https://lawline.se/answers/utmatning-av-ena-makens-bil-for-andra-makens-skulder-vad-galler
Hur ska man tolka deras svar?
Nej gäldenären ska ju äga bilen. Det innebär inte nödvändigtvis att den står registrerad i bilregistret.Hur funkar detta? Om polisen stoppar ett fordon vars förare har skulder till kronofogden blir fordonet utmätt på plats? Gäller det oavsett vem som äger fordonet? Dvs en skuldsatt person lånar en bil och blir stoppad. Tänker att man som skuldsatt borde blivit av med bilen vid en regelrätt utmätning när Kronofogden kontrollerar vilka tillgångar en skuldsatt person har (om man har skuldsaldo hos KFM). Är det främst kriminella de är ute efter?
Ok. Men om den som köpt och betalat bilen också står som ägare i bilregistret så kan väl inte bilen ”tillhöra” den som lånat den? Har förstått att vissa kriminella skriver sina fordon på andra personer (sk målvakter) men då kanske det är svårare att bevisa att målvakten köpt och betalat bilen?Bilregistret är inte ett juridiskt ägarregister.
Läs 4:18 utsökningsbalken.Ok. Men om den som köpt och betalat bilen också står som ägare i bilregistret så kan väl inte bilen ”tillhöra” den som lånat den? Har förstått att vissa kriminella skriver sina fordon på andra personer (sk målvakter) men då kanske det är svårare att bevisa att målvakten köpt och betalat bilen?
Kronofogden ska inte bevisa någotOk. Men om den som köpt och betalat bilen också står som ägare i bilregistret så kan väl inte bilen ”tillhöra” den som lånat den? Har förstått att vissa kriminella skriver sina fordon på andra personer (sk målvakter) men då kanske det är svårare att bevisa att målvakten köpt och betalat bilen?
Ingen verkställighet sker, varken under inledande eller beslutad skuldsanering.Fick inledande skuldsanering i måndags, nu haglar det in kreditupplysningar från borgenärerna. Med allt rätt så klart.
Händer det att ni får brev eller samtal från inkasso i detta skedet? Läste om att några pressar till betalning.
Upphör verkställigheten iom inledande? Jag tänker utmätningsförrättning och så där.
Tack. Nu återstår väntan på beslut, hela tiden gått och tänkt att inledande skulle vara omöjligt. Hade blivit överlyckad om allt gick hem hela vägen.Ingen verkställighet sker, varken under inledande eller beslutad skuldsanering.
Nära nog, ja.Nu har jag fått papper att fylla i utav KFM, dessa ska vara inne hos KFM senast 4 maj.
Det innebär till 100% att lönen i just maj ryker va?
Det är väl som med ob? Jag tog årsinkomsten/12.Finns dock inget som kan ryka hehe.
Med tanke på att hyran är strax över 12K, jag pendlar 20 mil om dagen, har mediciner både jag och sambon + två barn så kommer det inte gå att utmäta något som på när kanske några hundralappar.
Men menar mer om det är då arbetsgivaren får reda på det,
Förresten. Har provision. Absolut inga större summor men det varierar ifrån månad till månad med någon tusenlapp. Hur skriver jag inkomsten då?
Det är väl som med ob? Jag tog årsinkomsten/12.
Har du ansökt om skuldsanering?Finns dock inget som kan ryka hehe.
Med tanke på att hyran är strax över 12K, jag pendlar 20 mil om dagen, har mediciner både jag och sambon + två barn så kommer det inte gå att utmäta något som på när kanske några hundralappar.
Förresten. Har provision. Absolut inga större summor men det varierar ifrån månad till månad med någon tusenlapp. Hur skriver jag inkomsten då?
För mig har det gått på skatteverkets uppgifter, där hade jag lite större inkomst pga semestersättning. De gick inte på min faktiska lönen som jag skrev in.Finns dock inget som kan ryka hehe.
Grattis till barn nr 2Finns dock inget som kan ryka hehe.

För mig har det gått på skatteverkets uppgifter, där hade jag lite större inkomst pga semestersättning. De gick inte på min faktiska lönen som jag skrev in.
Det kan dom ju inte göra i mitt fall för jag hade 1.000.000 i årsinkomst på mitt gamla jobb nu har jag knappt hälften?
Har du ansökt om skuldsanering?
Är det "nya" jobbet för färskt för att ett snitt ska kunna beräknas skickas en förfrågan till arbetsgivaren.Det kan dom ju inte göra i mitt fall för jag hade 1.000.000 i årsinkomst på mitt gamla jobb nu har jag knappt hälften?
Är det "nya" jobbet för färskt för att ett snitt ska kunna beräknas skickas en förfrågan till arbetsgivaren.
Beror som sagt på hur många månader du haft inkomst från samma ställe.Eller så borde det väl rimligtvis kunna gå att titta på bruttolönen hittills och sedan dela på antalet månader jag jobbat?
Då får jag ju fram snittet.
Vad gjorde att du valde att byta jobb och därmed halvera din inkomst?
Så jag orkar inte göra det igen!Men bara för du är snäll.
Försäkringsbranschen och vissa andra inom finans fick rätta sig efter EU-krav och mer eller mindre ströp all provision. Helt. Min lön gick ifrån 100K till kanske 35.... ohållbart.

Väldigt surt. Det är lite sånt man är rädd för när man är högt belånad och har en relativ bra inkomst. Hoppas att ni antingen klarar att amortera av allt inom rimligt tid (som jag förstår är inte realistiskt, men man vet aldrig) eller att ni får beviljad en omstart genom sanering.Men bara för du är snäll.
Försäkringsbranschen och vissa andra inom finans fick rätta sig efter EU-krav och mer eller mindre ströp all provision. Helt. Min lön gick ifrån 100K till kanske 35.... ohållbart.

Väldigt surt. Det är lite sånt man är rädd för när man är högt belånad och har en relativ bra inkomst. Hoppas att ni antingen klarar att amortera av allt inom rimligt tid (som jag förstår är inte realistiskt, men man vet aldrig) eller att ni får beviljad en omstart genom sanering.