Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Tror ni att bankerna kommer att haka efter?

Dom har ju höjt på friskt nu när riksbanken höjt räntan då borde dom ju börja sänka nästa år.

Dom har ju höjt på friskt nu när riksbanken höjt räntan då borde dom ju börja sänka nästa år.

Ja det tror jag.

Ja bankerna kommer sänka också.
Det är många som i sin iver om att intala sig själv och andra att banker är jävulen själv kommer säga att det kommer dom inte alls det.

När räntorna gick ner kring typ 06-07 sänktes räntorna rejält, och var ju låga till något år sedan.

OM riksbanken sänker räntan så kommer de antagligen göra det. Problemet nu blir väl att folk tänker "Sådär, nu är faran över" och så börjas det konsumeras igen x2 och inflationen bara stiger åt helvete med alla BLT's i toppen och sedan kommer Erik Thedeen med sina +1,25bips

OM riksbanken sänker räntan så kommer de antagligen göra det. Problemet nu blir väl att folk tänker "Sådär, nu är faran över" och så börjas det konsumeras igen x2 och inflationen bara stiger åt helvete med alla BLT's i toppen och sedan kommer Erik Thedeen med sina +1,25bips

Det kommer inte vara möjligt. Den nya lagstiftningen kommer göra sitt.

Borde klubbas igenom när som helst. Misstänker det kan börja gälla någon gång 1 januari 2025.
Ja det är ju det datumet dom föreslår i SOUn för merparten.

Det var ju lite märkligt att ingen av landets typ 290 kommuner, eller paraplyorganisation SKR varit remissinstans. Indikerar ju ganska lågt ställda tankar om rikets budget och skuldrådgivares tänkbara input i frågan.

Det skulle behövas en SOU som hanterar rättshaverifrågan.
Det är väldigt intressant att se hur mycket tid ett ganska fåtal personer kan få ta upp med vad som egentligen är ren nonsens. Långa skrivelser som måste gås igenom för att se om det finns något av värde i den någonstans denna gång, överklagningar av saker som inte går att överklaga, men ändå måste hanteras är ett par exempel på hur skattepengar susar iväg..

tvivlar starkt på att det skulle bli 6 räntesänkningar. Tror på oförändrat q1 och sänkning q2-q3 & q4

Ja det är ju det datumet dom föreslår i SOUn för merparten.

Det var ju lite märkligt att ingen av landets typ 290 kommuner, eller paraplyorganisation SKR varit remissinstans. Indikerar ju ganska lågt ställda tankar om rikets budget och skuldrådgivares tänkbara input i frågan.

Noterade faktiskt inte datumet, men om drygt ett år alltså. Intressant och absolut på tiden.

tror nog inte att det kommer konsumeras omåttligt, folk är nog lite brända efter den tuffa perioden. De som inte brydde sig om att konsumera under samma period kommer antagligen att fortsätta som förr men vi andra kommer tänka oss en och två ggr och kanske ställa oss frågan OM det verkligen är över.

Vad gällande utmätning, inte mig det gäller så frågar åt en vän.
min vän har nu fått beslut på utmätning där det står : rätt att behålla (förbehållsbelopp) 11.100kr/mån.
arbetsgivaren ska göra avdrag med : 9700kr/mån.

Kan man tolka utifrån detta vad de är för slags beslut? Maxbeslut ? Eller är de värt att jobba extra osv.

min vän har nu fått beslut på utmätning där det står : rätt att behålla (förbehållsbelopp) 11.100kr/mån.

Kan man tolka utifrån detta vad de är för slags beslut? Maxbeslut ? Eller är de värt att jobba extra osv.
Går att jobba extra och behålla, men ny räkning kommer göras vartefter

Att det dras 9700 kr från lönen det utöver får hen behålla i nuläget

Jag skulle ta en paus härifrån sa jag, men det får vänta några dar till. Snälla, om någon vet vilka Banq AB är så svara mig. Har fått ett autogiro upplagt av dom den 15 dec och jag har INTE signerat några autogiron eller fått någon information om detta. Hittar inte svar när jag söker, men i banken står det "konsumentkredit". Sitter i telefonkö till banken och kommer givetvis makulera detta, men hur fan skyddar man sig mot att nåt jäkla bolag bara slänger upp ett autogiro plötsligt?! Får dom lägga upp ett nytt autogiro om jag makulerat ett tidigare? Hittar dock inte att det finns nåt makulerat med samma namn.
De verkar ha ägt PJUM...

Jag skulle ta en paus härifrån sa jag, men det får vänta några dar till. Snälla, om någon vet vilka Banq AB är så svara mig. Har fått ett autogiro upplagt av dom den 15 dec och jag har INTE signerat några autogiron eller fått någon information om detta. Hittar inte svar när jag söker, men i banken står det "konsumentkredit". Sitter i telefonkö till banken och kommer givetvis makulera detta, men hur fan skyddar man sig mot att nåt jäkla bolag bara slänger upp ett autogiro plötsligt?! Får dom lägga upp ett nytt autogiro om jag makulerat ett tidigare? Hittar dock inte att det finns nåt makulerat med samma namn.
De verkar ha ägt PJUM...
Vet ej vad just detta är för kreditgivare men du kan själv ta bort autogiromedgivande i internetbanken.

De verkar ha ägt PJUM...
Tycker synd om dig mycket strul för dig sista tiden.
Löste det sig med utbetalningen från kfm ?

Vet ej vad just detta är för kreditgivare men du kan själv ta bort autogiromedgivande i internetbanken.
Ja, det har jag gjort också men eftersom dom lagt upp det på detta sätt utan info så är jag livrädd att dom gör det igen. Banken säger nu att dom får inte göra såhär. En till på forumet som var med om samma förra veckan så kolla era autogiro ni som har nåt från PJUM eller BANQ AB!

Tycker synd om dig mycket strul för dig sista tiden.
Löste det sig med utbetalningen från kfm ?
Tack för omtanken. Ja det var varkt riktigt tufft. Ja, den löste sig, och nu är pengarna från fackutbildningen på väg också, så hade precis börjat andas ut.

Ja, det har jag gjort också men eftersom dom lagt upp det på detta sätt utan info så är jag livrädd att dom gör det igen. Banken säger nu att dom får inte göra såhär. En till på forumet som var med om samma förra veckan så kolla era autogiro ni som har nåt från PJUM eller BANQ AB!
Hoppas att banken tar det vidare! Helt sjukt!

Hoppas att banken tar det vidare! Helt sjukt!
Ja banken kopplade mig vidare till deras bedrägerienhet, sitter i kö dit nu. Det är ju inte så himla länge sen banken hörde av sig och gav mig ett nytt kort för att mitt hade varit med i ett misstänkt besrägeriförsök. Då var jag övertygad om att det hade med nån utländsk spelsida att göra, men nu vet jag inte längre. Är ju bara tur att jag inte haft några pengar på kontot på sistone. Jag skulle gå igenom ekonomin inför löning, och fick en magkänsla att jag behövde kolla av autogirona. Tack för den magkänslan.

Ja banken kopplade mig vidare till deras bedrägerienhet, sitter i kö dit nu. Det är ju inte så himla länge sen banken hörde av sig och gav mig ett nytt kort för att mitt hade varit med i ett misstänkt besrägeriförsök. Då var jag övertygad om att det hade med nån utländsk spelsida att göra, men nu vet jag inte längre. Är ju bara tur att jag inte haft några pengar på kontot på sistone. Jag skulle gå igenom ekonomin inför löning, och fick en magkänsla att jag behövde kolla av autogirona. Tack för den magkänslan.
Konstigt att de ändå lyckats få till ett autogiro. Man måste ju ge sitt medgivande innan det kan läggas upp. Kollar inte bankerna sånt?

Konstigt att de ändå lyckats få till ett autogiro. Man måste ju ge sitt medgivande innan det kan läggas upp. Kollar inte bankerna sånt?
Man godkänner autogiro när man tar lånet. I kontraktet. Men sen ska det väl göras ett medgivande med bankID vad jag vet. Jag lånade därifrån i april, första inbetalningen gjorde jag manuellt. Sen har jag inte kunnat betala på flera månader och då plötsligt dyker det upp ett autogiro. Det var inte okej enligt banken.

Man godkänner autogiro när man tar lånet. I kontraktet. Men sen ska det väl göras ett medgivande med bankID vad jag vet. Jag lånade därifrån i april, första inbetalningen gjorde jag manuellt. Sen har jag inte kunnat betala på flera månader och då plötsligt dyker det upp ett autogiro. Det var inte okej enligt banken.
Samma sak hände. mig, jag såg det idag och tog bort autogiro, det interessanta är att BG på pjums mina sidor där man betalar och BG på den här autogiro är inte likadana.Vi får se om den dyker upp igen.

Jag hittar ingen information om ifall Banq AB äger fler långföretag än PJUM. Men mitt PJUM lån har sålts till Sergel och är hos Kronofogden så det låter väl helt sinnessjukt att dom då ska kunna lägga upp ett autogiro. Om någon vet om dom äger fler låneföretag så skriv gärna. Jag hittar liksom inga andra utbetalningar på min bank från dom än det lånet från PJUM.

Samma sak hände. mig, jag såg det idag och tog bort autogiro, det interessanta är att BG på pjums mina sidor där man betalar och BG på den här autogiro är inte likadana.Vi får se om den dyker upp igen.
WTF?! Logga in på din bank och kolla om Banq AB nu står som makulerat snälla. På min bank försvann det bara! Men jag tog en skärmdump innan och banken såg det med.

WTF?! Logga in på din bank och kolla om Banq AB nu står som makulerat snälla. På min bank försvann det bara! Men jag tog en skärmdump innan och banken såg det med.
Jag kollar nu.Det står inte att det är makulerat, den försvann bara hos mig också.

Jag kollar nu.Det står inte att det är makulerat, den försvann bara hos mig också.
Det säger nog en del. För är det makulerat räknas det som avslutat och då får dom inte lägga upp det igen utan nytt medgivande. Fyfan! Sitter fortfarande i telefonkö. Verkar ta minst 2 timmar att komma fram men hon på banken ville att jag skulle prata med bedrägerienheten och nu när andra haft samma problem känns det ännu viktigare.

Varför är du så rädd, vad kan hända?
Dom kan ju lägga upp ett till när somhelst och dra pengar! Jag lever på existensminimum. Och eftersom detta uppenbarligen är nåt fuffens när banken kopplar vidare till bedrägerienhet så oroar det mig.

Dom kan ju lägga upp ett till när somhelst och dra pengar! Jag lever på existensminimum. Och eftersom detta uppenbarligen är nåt fuffens när banken kopplar vidare till bedrägerienhet så oroar det mig.
Men tror inte de kan så lätt bara dra pengar, det borde inte gå så lätt

Men tror inte de kan så lätt bara dra pengar, det borde inte gå så lätt
Jo med ett autogiro kan dom dra. Det sa banken med. Men jag kom inte fram på bedrägerienheten. 1 timme och kom ingenstans så får försöka igen imon.
Om inte PJUM så vilka? Jag hittar bara 3 transaktioner till BANQ AB och det är mitt Pjumlån...

Kan bekräfta att jag har samma BG på autogirot som på "inbetalningsinfon" på deras sida. Så det lär vara dom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp