- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Fast dyr whisky ska man väl inte blanda med annat.Vilja möjligheter du har nudå. Både testa portello och sen blanda det med dyrwhisky och lära dig den delen.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Fast dyr whisky ska man väl inte blanda med annat.Vilja möjligheter du har nudå. Både testa portello och sen blanda det med dyrwhisky och lära dig den delen.
Man kan ju testa? Portello och whisky.Fast dyr whisky ska man väl inte blanda med annat.
Nån har redan tagit sig några glas verkar det somMan kan ju testa? Portello och whisky.
Eller blanda med räksallad. Jäkla dyr lyxgegga.
Nope. Druckit saft i kväll. Sockerfri till och med.Nån har redan tagit sig några glas verkar det som
Blandat med Portello?Nope. Druckit saft i kväll. Sockerfri till och med.
Nej, det ska ju vara till whiskyn..Blandat med Portello?

Styrkekramar Intrum...man skulle varit kall nog att blanka..
Det är väl över 20%Vad tror man att ett högt underskott landar på nu?
Har hört/läst tidigare om typ 15 % av årsinkomst. Tror vi det ändras till 20 %? Eller har ni nån känsla?![]()
Så kanske det har vart, har dålig koll! Haha! Tack för svarDet är väl över 20%
10-20% är inom ramen för normalt men vill man låna pengar så är det bättre att ligga på max 10% (självklart spelar andra förutsättningar också in)

Har länkats motsvarande artiklar ett bra tag om intrumDetta i mitt tycke ÄCKLIGA bolag med sitt egna godtyckliga förfarande kan gå i konkurs…![]()
Jag hittade den här artikeln på foretagande.se, kolla in den här!
https://foretagande.se/inkassobolaget-intrum-justitia-hotas-av-konkurs
Låt mig förtydliga att jag har inte personligen haft speciellt mycket med detta bolag att göra… Min analys av bolaget bottnar endast i andras mycket jobbiga dialoger med dom…Har länkats motsvarande artiklar ett bra tag om intrum
@Svante1 du jobbar väl på det godtyckliga och äckliga bolaget, löser ni det eller får kimsan korka upp skumpa senare i år?
Vad har du råkat ut för?Så blev det sån dag att man fick ta med sig överfallslarm hem igen..
Men vad händer?Så blev det sån dag att man fick ta med sig överfallslarm hem igen..
Har du tagit spargrisen från en gammal dam?Så blev det sån dag att man fick ta med sig överfallslarm hem igen..
Vad har du råkat ut för?
Men fy, va rädd om dig.Lite otrevlig ton kan man säga. Ingen fysisk skada än i alla fall
Men fy, va rädd om dig.
Malexander...?Med tanke på att det skjuts 60 personer i Sverige till döds per år så är jag ändå lite förvånad att någon kränkt snubbe hittills inte har gett sig på en Kronofogde än.
"Deras" ägodelar brukar dom ofta hålla varmt om hjärtat.
Men tur är väl det, kan inte minnas att någon polis heller (förutom han i Göteborg) blivit skjuten till döds.
Med tanke på att det skjuts 60 personer i Sverige till döds per år så är jag ändå lite förvånad att någon kränkt snubbe hittills inte har gett sig på en Kronofogde än.
"Deras" ägodelar brukar dom ofta hålla varmt om hjärtat.
Men tur är väl det, kan inte minnas att någon polis heller (förutom han i Göteborg) blivit skjuten till döds.
Och polismordet i Nyköping.Malexander...?
Ja, det minns man också, en handräckning enligt LPT.Och polismordet i Nyköping.
Och polismordet i Nyköping.
Mitten 2000, ingen Olofsson inblandad.Det 1966? Utfördes utav den gamla räven Clark Olofsson.
Mitten 2000, ingen Olofsson inblandad.
Polismordet i Nyköping 1966 – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Trodde ni menade detta.
Gamle Clark mycket skit på sig, precis som Svartenbrandt.
![]()
Handenmorden – Wikipedia
sv.m.wikipedia.org
Nä morden på de 2 kronoinspektörerna är ju 32 år sedan så det är väl förhistoria det då.Vi har ju haft poliser också (Malexander) vid ett par tillfällen.
Men tänkte kanske lite mer modern tid, senaste 30 åren typ.
Jag kände dock inte till det fallet ovan även om jag har en förkärlek för allt som rör krimhändelser, färska som historiska.
Vet dock att vi haft en drös med myndighetshaverister genom åren.
Obehagligt. Kan du hålla det ifrån dig eller påverkas du mycket av sånt här @Lasseman ?
Det låg i den tidens politiska riktning, även Christer Pettersson satt endast något år för ett dråp med bajonett, sen var han "frisk".Intressant detta med psykiatrisk vård.
Det finns ett fall i Malmö där en snubbe tog död på typ 11-12 personer och förgiftade lika många. Sjukhusmorden kallas det.
Han blev dömd till rättspsykiatrisk vård men fick sitta några år på psyket sen bedömdes han helt enkelt vara frisk. Officiellt har jag för mig det heter att han var "inom vården" i 10-12 år men redan efter några år började han så smått slussas ut.
Sen fick han jobb i Malmö på MKB. Bra jobb som vaktmästare normal lya och allt. Såg honom ofta. Lever gott med en drös vänner, given på lokala puben på Värnhem osv.
Visst är det så.Det låg i den tidens politiska riktning, även Christer Pettersson satt endast något år för ett dråp med bajonett, sen var han "frisk".
Det beror lite på omständigheterna. I det här fallet är jag inte så bekymrad. Varit en gång när det var lite andra omständigheter, då for vi hemifrån några dagar, inget hände dock.
?