- Meddelanden
- 533
- Mottagna reaktioner
- 361
- Poäng
- 487
Kvällsfundering.
Om man inte betalar bilskatten, så denne går vidare till KFM.
Blir man inte delgivning först då och har en möjlighet att betala det hela eller bestrida?
Eller får man en "prick" direkt samt en räkning att betala in?
Blir man inte delgivning först då och har en möjlighet att betala det hela eller bestrida?
- Meddelanden
- 3 891
- Mottagna reaktioner
- 2 756
- Poäng
- 1 837
Inga delgivningar på statliga skulder, direkt till KFM.Kvällsfundering.
Dessutom riskerar du att få bilen avskyltad av polis om du får för dig att köra utan att ha betalat skatten.
- Meddelanden
- 533
- Mottagna reaktioner
- 361
- Poäng
- 487
Gäller inte mig. Utan läser en tråd på FB.Inga delgivningar på statliga skulder, direkt till KFM.
Dessutom riskerar du att få bilen avskyltad av polis om du får för dig att köra utan att ha betalat skatten.
Där en kvinna säger att hennes man glömde betala skatten och inte fått en påminnelse, eller brev med möjlighet att betala från KFM.
Utan direkt fått en anmärkning och med den en räkning, för att betala in. Dessutom lägligt nu när de behövde söka lån, för att lägga om taket på huset.
Dock verkar hennes historia ändra sig lite.
Därför jag undrar ifall, man får en anmärkning direkt om man glömt betala..
Eller om man som i mer eller mindre alla andra ärenden, först får möjligheten att betala eller bestrida innan de gör ett utslag och man får en anmärkning.
- Meddelanden
- 3 891
- Mottagna reaktioner
- 2 756
- Poäng
- 1 837
Inget utslag, direkt till KFM.Gäller inte mig. Utan läser en tråd på FB.
Där en kvinna säger att hennes man glömde betala skatten och inte fått en påminnelse, eller brev med möjlighet att betala från KFM.
Utan direkt fått en anmärkning och med den en räkning, för att betala in. Dessutom lägligt nu när de behövde söka lån, för att lägga om taket på huset.
Eller om man som i mer eller mindre alla andra ärenden, först får möjligheten att betala eller bestrida innan de gör ett utslag och man får en anmärkning.
Betalar man inom avitiden så får man inte betalningsanmärkning.
Den första skulden får man dessutom betala senare än så, den kommer ändå att omfattas av sekretess, så länge man inte får en ny skuld inom två år.
- Meddelanden
- 1 482
- Mottagna reaktioner
- 777
- Poäng
- 677
Man får påminnelse från transportstyrelsen, det är jag ganska säker på (av erfarenhet).Gäller inte mig. Utan läser en tråd på FB.
Sen kanske sekretess kan gälla här?
- Meddelanden
- 1 482
- Mottagna reaktioner
- 777
- Poäng
- 677
Inte sugen på att lägga om taket tänker duToppen, tack för ditt svar.
Tror hon får ta ett snack med sin man. Något säger mig att denna anmärkning kom lite för lägligt och att de finns mer bakom.
?- Blev medlem
- 25 juli 2014
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Dom dömde ju emot personen och utan att det finns något annat än att skäligheten inte uppfylls längre, det brukar räcka gott och väl för att det ska heta godtyckligt här.Hur var TR godtyckliga?
- Meddelanden
- 2 174
- Mottagna reaktioner
- 2 061
- Poäng
- 1 397
Det råkar inte vara någon här som är duktig på fitbit? Jag har haft mitt armband i flera år, det är en äldre modell, inspire 2. Häromdagen slutade den mäta puls. Har startat om, till och med av och om-installerat appen (och förlorat all data 😵) men ingenting verkar hjälpa. Finns det någonting mer att prova eller har det gjort sitt ?
- Meddelanden
- 305
- Mottagna reaktioner
- 245
- Poäng
- 407
Jag tycker det var helt rätt beslut av kronofogden och tingsrätten. Hon fick tydligt besked i brevet om inledande att spara skatteåterbäringen. Sen köper hon en bäddsoffa för 11000 kr. Dessutom kunde hon fixat hjälp att flytta sängen till där det var svalare. Hennes skulder uppkom pga konsumtion och det första hon gör vid inledande är att gå emot kronofogden och använda skatteåterbäringen istället för att lägga undan dessa till sidan eller åtminstone kontakta kronofogden innan och höra med dom vad dom anser om ett köp på en bäddsoffa.Vart tvungen köpa en tillf prenumeration på 1 kr.
Står så här:
- Meddelanden
- 2 052
- Mottagna reaktioner
- 1 148
- Poäng
- 897
Jag brukar vara den som gapar högst om myndigheter men här lutar jag lite åt att hon får stå sitt kast. Jag skulle aldrig äventyra min sanering om jag fick en någongång.Jag tycker det var helt rätt beslut av kronofogden och tingsrätten. Hon fick tydligt besked i brevet om inledande att spara skatteåterbäringen. Sen köper hon en bäddsoffa för 11000 kr. Dessutom kunde hon fixat hjälp att flytta sängen till där det var svalare. Hennes skulder uppkom pga konsumtion och det första hon gör vid inledande är att gå emot kronofogden och använda skatteåterbäringen istället för att lägga undan dessa till sidan eller åtminstone kontakta kronofogden innan och höra med dom vad dom anser om ett köp på en bäddsoffa.
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Ok, trodde du menade att de hade dömt fel.Dom dömde ju emot personen och utan att det finns något annat än att skäligheten inte uppfylls längre, det brukar räcka gott och väl för att det ska heta godtyckligt här.
- Meddelanden
- 2 174
- Mottagna reaktioner
- 2 061
- Poäng
- 1 397
Håller med. Hade hon inte tydligt fått information att spara skatteåterbäringen hade det kommit i annan dager i mina ögon. Sen vet man ju inte alla detaljer kanske.Jag brukar vara den som gapar högst om myndigheter men här lutar jag lite åt att hon får stå sitt kast. Jag skulle aldrig äventyra min sanering om jag fick en någongång.
- Meddelanden
- 347
- Mottagna reaktioner
- 190
- Poäng
- 367
ännu en som lägger ner lånelådan
https://www.di.se/live/qliro-saljer-laneverksamheten-for-714-miljoner-kronor/
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
ännu en som lägger ner lånelådan
Gissar att dom varit för liten aktör för att få lönsamhet
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Provar här om jag kan få klarhet i det men jag vet inte vem som ska ha detta samtalet om det är Kronofogden, Malmö stad eller någon annan.
Såhär är det.
Vi fick en avgift för förskoleavgiften för första barnet när vi bodde i Malmö. Året det avser är typ 2021 kanske eller 2022 jag vet inte exakt för jag hittar inte fakturan nu. Barnet är givetvis mitt och sambons gemensamma barn - vi bor ihop och förskoleavgiften betalas utav båda (eller ja, utav mig då sambon är färdigutexaminerad i juni). Nu till saken.
Vi fick en extravgift då vi tjänade mer än vad vi trodde året i fråga. Detta är ingenting ovanligt då jag jobbar på provision och kan tjäna allt mellan 25.000 och 80.000 en månad men över ett par år brukar det jämna ut sig. Jag har heller inga synpunkter på beloppet det verkar stämma (cirka 10.000 kronor kanske).
Men nu till min fråga - jag har fått skuldsanering som förhoppningsvis vinner laga kraft om två veckor. Hur fungerar det med den här förskoleavgiften för den kommer i sambons namn. Är vi gemensamt betalningsskyldiga? Kan Malmöstad dra av "halva" beloppet som är "min del" då jag har skuldsanering (då Malmö stad inte anmält skulden) eller hur fungerar det här egentligen?
Såhär är det.
Vi fick en avgift för förskoleavgiften för första barnet när vi bodde i Malmö. Året det avser är typ 2021 kanske eller 2022 jag vet inte exakt för jag hittar inte fakturan nu. Barnet är givetvis mitt och sambons gemensamma barn - vi bor ihop och förskoleavgiften betalas utav båda (eller ja, utav mig då sambon är färdigutexaminerad i juni). Nu till saken.
Vi fick en extravgift då vi tjänade mer än vad vi trodde året i fråga. Detta är ingenting ovanligt då jag jobbar på provision och kan tjäna allt mellan 25.000 och 80.000 en månad men över ett par år brukar det jämna ut sig. Jag har heller inga synpunkter på beloppet det verkar stämma (cirka 10.000 kronor kanske).
Men nu till min fråga - jag har fått skuldsanering som förhoppningsvis vinner laga kraft om två veckor. Hur fungerar det med den här förskoleavgiften för den kommer i sambons namn. Är vi gemensamt betalningsskyldiga? Kan Malmöstad dra av "halva" beloppet som är "min del" då jag har skuldsanering (då Malmö stad inte anmält skulden) eller hur fungerar det här egentligen?
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Jag hade inte klabbat med det med tanke på att du har två veckor kvar. Låt sambon betala in beloppet.Provar här om jag kan få klarhet i det men jag vet inte vem som ska ha detta samtalet om det är Kronofogden, Malmö stad eller någon annan.
Såhär är det.
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Provar här om jag kan få klarhet i det men jag vet inte vem som ska ha detta samtalet om det är Kronofogden, Malmö stad eller någon annan.
Såhär är det.
Det är väl en vanlig solidarisk fordran så dom kan kräva varenda krona från din sambo oavsett om den är med i skuldsanering eller inte.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Kronofogden svarar inte i telefon trots fler skuldsatta – hyresgästen Ingrid blev bortkopplad
Hyresgästen Ingrid Gunnarsson, 67, ringde till Kronofogden och blev bortkopplad. Hon är inte ensam. Mer än vart fjärde samtal till myndighetens kundservice kopplas bort visar siffror hittills i år. Samtidigt ökar antalet skuldsatta.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Mer än vart fjärde samtal till myndighetens kundservice kopplas bort visar siffror hittills i år.
Tycker det är så sinnessjukt att detta är acceptabelt.
- Meddelanden
- 219
- Mottagna reaktioner
- 70
- Poäng
- 217
Hej alla!
Jag har en fråga om att flytta under pågående skuldsanering och vad jag bör tänka på.
Bakgrund:
Jag har haft skuldsanering i nästan tre år. Under denna tid har min hyra ökat med 700 kr och normalbeloppen har ju ökat med cirka 1000 kr. Samtidigt har min inkomst stigit med ungefär 700 kr per månad, vilket innebär att jag har 1000 kr mindre kvar att leva på varje månad. Jag har undvikit att ansöka om omprövning eftersom jag tycker att min situation är påfrestande och känner skam över mina skulder. Jag ser bara fram emot att dessa fem år ska vara över så jag kan bli skuldfri.
Jag mår dock inte bra där jag bor nu. Jag bor på en liten ort och lever isolerat utan ett socialt liv. Nu har jag hittat en bostad i en närliggande stad där jag kan bo som inneboende hos en gammal vän. Jag tror att en flytt dit skulle förbättra mitt välmående. Dessutom kommer min nya hyra att vara 1000 kr lägre än den jag hade när jag fick skuldsanering beviljad. Med alla förändringar inräknade kommer min ekonomiska situation att vara densamma som när jag beviljades skuldsaneringen.
Min fråga:
Vad bör jag tänka på inför en sådan flytt?
Ska jag meddela Kronofogden om min nya adress?
Hyreskontrakt:
Finns det något särskilt att tänka på vad gäller hyreskontraktet när jag bor som inneboende? Jag vill inte att min vän ska drabbas av myndighetskontroller eller att saker i bostaden riskerar utmätning.
Tacksam för alla svar!
Jag har en fråga om att flytta under pågående skuldsanering och vad jag bör tänka på.
Bakgrund:
Jag har haft skuldsanering i nästan tre år. Under denna tid har min hyra ökat med 700 kr och normalbeloppen har ju ökat med cirka 1000 kr. Samtidigt har min inkomst stigit med ungefär 700 kr per månad, vilket innebär att jag har 1000 kr mindre kvar att leva på varje månad. Jag har undvikit att ansöka om omprövning eftersom jag tycker att min situation är påfrestande och känner skam över mina skulder. Jag ser bara fram emot att dessa fem år ska vara över så jag kan bli skuldfri.
Jag mår dock inte bra där jag bor nu. Jag bor på en liten ort och lever isolerat utan ett socialt liv. Nu har jag hittat en bostad i en närliggande stad där jag kan bo som inneboende hos en gammal vän. Jag tror att en flytt dit skulle förbättra mitt välmående. Dessutom kommer min nya hyra att vara 1000 kr lägre än den jag hade när jag fick skuldsanering beviljad. Med alla förändringar inräknade kommer min ekonomiska situation att vara densamma som när jag beviljades skuldsaneringen.
Min fråga:
Hyreskontrakt:
Finns det något särskilt att tänka på vad gäller hyreskontraktet när jag bor som inneboende? Jag vill inte att min vän ska drabbas av myndighetskontroller eller att saker i bostaden riskerar utmätning.
Tacksam för alla svar!
- Meddelanden
- 3 891
- Mottagna reaktioner
- 2 756
- Poäng
- 1 837
Det är givetvis inte acceptabelt.Mer än vart fjärde samtal till myndighetens kundservice kopplas bort visar siffror hittills i år.
Men också, jag har besvarat dessa samtal i många år.
Långt mindre än hälften leder till någon åtgärd.
Ibland får någon part svar på en fråga som inte går att läsa sig till, men Kronofogdens hemsida är faktiskt väldigt informativ.
Ett typiskt samtal lyder:
Ni tar för mycket!
-Stämmer dina utgifter?
Ja!! Men ni tar för mycket!!!
-Då får du behålla tillräckligt enligt alla konstens regler.
Ja, det är möjligt, men ni tar för mycket!!!!
Och så fortsätter det.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Jag förstår den aspekten också, men problemet är att ringer du exempelvis försäkringskassan under den lilla tiden dom har öppet är det samma sak.
Ringer du 11414 för att anmäla en våldtäkt eller rån - samma sak där. Kan få vänta två timmar.
Ringer du Skatteverket - samma sak.
Jag vet inte riktigt vem man ska klandra för det är ju inte myndigheternas fel att dom inte har råd att anställa mer personal men sen samtidigt så kan det inte fungera att i typ världens mest beskattade myndighetsland där allting bygger på utredningar och myndigheter - ja där har du 75% chans att komma fram till myndigheterna och det via telefon via mail och chatt får du vänta ännu längre på svar.
Ringer du 11414 för att anmäla en våldtäkt eller rån - samma sak där. Kan få vänta två timmar.
Ringer du Skatteverket - samma sak.
Jag vet inte riktigt vem man ska klandra för det är ju inte myndigheternas fel att dom inte har råd att anställa mer personal men sen samtidigt så kan det inte fungera att i typ världens mest beskattade myndighetsland där allting bygger på utredningar och myndigheter - ja där har du 75% chans att komma fram till myndigheterna och det via telefon via mail och chatt får du vänta ännu längre på svar.
- Meddelanden
- 3 891
- Mottagna reaktioner
- 2 756
- Poäng
- 1 837
Jag är den första att instämma i kören.Myndigheterna kostar 111 miljarder kronor (!!) per år. Man borde ju kunna förvänta sig lite mer kan jag tycka.
"Vad får jag för pengarna?"
- Meddelanden
- 3 478
- Mottagna reaktioner
- 2 284
- Poäng
- 1 557
Jag gjorde många olika ”manövrar” under min skuldsanering utan att ompröva eller anmäla det till kronofogden.Hej alla!
Bakgrund:
Min fråga:
Hyreskontrakt:
Tacksam för alla svar!
Tex bytte jag jobb som innebar veckopendling och skaffade en extra lägenhet för detta. Med högre lön men med pendlingskostnader och avdrag för dubbelt boende etc blev det ingen större förändring i betalutrymme så jag anmälde det inte. Flyttade senare närmare jobbet till hyresradhus och igen ingen ökning i betalutrymmet. Omprövade sen när maken fick jobb och fick betala lite mer helt enligt reglerna.
- Meddelanden
- 219
- Mottagna reaktioner
- 70
- Poäng
- 217
i mitt fall kommer ju adressen ändras och jag antar att det kommer plinga i systemet båda hos kfm och mina borgenärer och om någon kollar upp och ser att jag bor i en adress där en annan person är också registrerat och dessutom är det en bostadsrätt så blir de nog intresserade av vad det handlar om.Jag gjorde många olika ”manövrar” under min skuldsanering utan att ompröva eller anmäla det till kronofogden.
Tex bytte jag jobb som innebar veckopendling och skaffade en extra lägenhet för detta. Med högre lön men med pendlingskostnader och avdrag för dubbelt boende etc blev det ingen större förändring i betalutrymme så jag anmälde det inte. Flyttade senare närmare jobbet till hyresradhus och igen ingen ökning i betalutrymmet. Omprövade sen när maken fick jobb och fick betala lite mer helt enligt reglerna.
Därför vill jag göra helt rätt från början så det inte blir några överraskningar.
jag gamblar här lite just med flytten, men jag har funderat mycket och mitt mående kräver en förändring. Att bo kvar där jag är idag två år till kommer nog knäcka mig helt.
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Det är nog inte många som tycker det är acceptabelt.Mer än vart fjärde samtal till myndighetens kundservice kopplas bort visar siffror hittills i år.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Det är nog inte många som tycker det är acceptabelt.
Hade inte tyckt det vore så stort problem om en myndighet hade problemet men som jag skrev ovan är det dessvärre genomgående.
Tycker det är mest allvarligt att 11414 fungerar (inte) som det gör.
- Meddelanden
- 3 891
- Mottagna reaktioner
- 2 756
- Poäng
- 1 837
Det är också under all kritik.Hade inte tyckt det vore så stort problem om en myndighet hade problemet men som jag skrev ovan är det dessvärre genomgående.
Brott som anmäls den vägen är per definition inte av akut karaktär och får dessvärre även den fokusen.
Okänd gärningman (ja, för det lär vara en man), anmälan är antagligen av mer administrativ karaktär för att försäkringsbolaget kräver det.
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Ja på 11414 får man vänta en bra stund.Hade inte tyckt det vore så stort problem om en myndighet hade problemet men som jag skrev ovan är det dessvärre genomgående.
Anledningen till att körerna blivit längre och att kön blir full oftare är att man minskat personalen på kundservice
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Även vanliga företag börjar gå i den riktningen. När jag slutade på Folksam hade vi i snitt 40 minuter väntetid oavsett om en kund skulle köpa försäkring eller anmäla skada.
Svaret jag fick var att man ville få fler kunder att göra sina ärenden digitalt så man kunde minska personalstyrkan = mer kostnadseffektivt.
Svaret jag fick var att man ville få fler kunder att göra sina ärenden digitalt så man kunde minska personalstyrkan = mer kostnadseffektivt.
- Meddelanden
- 3 478
- Mottagna reaktioner
- 2 284
- Poäng
- 1 557
Vid flytten till radhuset ändrades ju min adress, men man och barn flyttade ju med mig.i mitt fall kommer ju adressen ändras och jag antar att det kommer plinga i systemet båda hos kfm och mina borgenärer och om någon kollar upp och ser att jag bor i en adress där en annan person är också registrerat och dessutom är det en bostadsrätt så blir de nog intresserade av vad det handlar om.
Därför vill jag göra helt rätt från början så det inte blir några överraskningar.
jag gamblar här lite just med flytten, men jag har funderat mycket och mitt mående kräver en förändring. Att bo kvar där jag är idag två år till kommer nog knäcka mig helt.
Men ser inte varför du ska behöva meddela någon på kf att du flyttar förutom att ansöka om omprövning om det är så att ditt betalutrymme ändras.
- Meddelanden
- 219
- Mottagna reaktioner
- 70
- Poäng
- 217
Fick precis svar av kfm och det står så här:Vid flytten till radhuset ändrades ju min adress, men man och barn flyttade ju med mig.
Men ser inte varför du ska behöva meddela någon på kf att du flyttar förutom att ansöka om omprövning om det är så att ditt betalutrymme ändras.
Du behöver anmäla flytten till oss med din nya adress och ett inneboende hyreskontrakt.
märkligt, de frågade ju inte om hyreskontrakt ens när jag blev beviljad skuldsanering.
- Meddelanden
- 347
- Mottagna reaktioner
- 190
- Poäng
- 367
ja och de hamna ju i tvist med konsumentverket för omfattande och påträngande marknadsföring för nått år sedan.Gissar att dom varit för liten aktör för att få lönsamhet
https://www.konsumentverket.se/aktu...en/domar/domar-2023/dom-i-malet-ko--qliro-ab/
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Satt du på Davidshallsgatan då?!Även vanliga företag börjar gå i den riktningen. När jag slutade på Folksam hade vi i snitt 40 minuter väntetid oavsett om en kund skulle köpa försäkring eller anmäla skada.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Satt du på Davidshallsgatan då?!
Satt där på Folksam, på Trygg-Hansa satt vi i SEB-Byggnaden där på Östergatan mellan Caroli och Centralstationen. Sista bolaget jag jobbade på satt vi i röda höga byggnaden (propellergatan) i västra hamnen!
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Varför har ni minskat antal personer som svarar?
– Vi har ett högre inflöde av samtal än vad vi haft på många år vilket beror på det ekonomiska läget. Vi har inte kunnat möta upp det behovet för vi har inte budget och ekonomi som räcker till. Därför har vi gjort tuffa prioriteringar i verksamheten. Bland annat har vi minskat antalet medarbetare på kundservice. Vi har prioriterat annan ärendehandläggning och valt att sänka ambitionen när det gäller möjlighet att svara på frågor. Det är inget vi skulle önska oss, men det har varit något som vi har varit tvungna att göra.
Skuldsatta vänder sig till er för information och råd kring sina skulder
och blir bortkopplade. Ni är en myndighet – är det acceptabelt?
– Nej, det är inte något som vi tycker är bra naturligtvis. Men det här är det som vi har möjlighet att göra nu. Den som inte kommer fram på telefon har andra alternativa vägar som man kan välja för att få kontakt med oss. Det är väldigt tråkigt och beklagligt att det är på det här sättet, naturligtvis.
Under en dag kan det komma in över 4 800 samtal till er kundservice.
Stämmer det att endast 40 personer hanterar samtalen för hela landet?
– Ja det kan stämma.
40 Personer hanterar 4800 samtal per dag. Det är ganska anmärkningsvärt.
– Vi har ett högre inflöde av samtal än vad vi haft på många år vilket beror på det ekonomiska läget. Vi har inte kunnat möta upp det behovet för vi har inte budget och ekonomi som räcker till. Därför har vi gjort tuffa prioriteringar i verksamheten. Bland annat har vi minskat antalet medarbetare på kundservice. Vi har prioriterat annan ärendehandläggning och valt att sänka ambitionen när det gäller möjlighet att svara på frågor. Det är inget vi skulle önska oss, men det har varit något som vi har varit tvungna att göra.
Skuldsatta vänder sig till er för information och råd kring sina skulder
och blir bortkopplade. Ni är en myndighet – är det acceptabelt?
– Nej, det är inte något som vi tycker är bra naturligtvis. Men det här är det som vi har möjlighet att göra nu. Den som inte kommer fram på telefon har andra alternativa vägar som man kan välja för att få kontakt med oss. Det är väldigt tråkigt och beklagligt att det är på det här sättet, naturligtvis.
Under en dag kan det komma in över 4 800 samtal till er kundservice.
Stämmer det att endast 40 personer hanterar samtalen för hela landet?
– Ja det kan stämma.
40 Personer hanterar 4800 samtal per dag. Det är ganska anmärkningsvärt.
- Meddelanden
- 3 478
- Mottagna reaktioner
- 2 284
- Poäng
- 1 557
Ok, där ser man. Men det måste bero på att du blir inneboende då? Och kontraktet behövs för att de inte ska räkna dig som sambo?Fick precis svar av kfm och det står så här:
Du behöver anmäla flytten till oss med din nya adress och ett inneboende hyreskontrakt.
märkligt, de frågade ju inte om hyreskontrakt ens när jag blev beviljad skuldsanering.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.