- Meddelanden
- 3 891
- Mottagna reaktioner
- 2 756
- Poäng
- 1 837
Känns som Findus jultallrik (RIP).Har någon ätit IKEA:s julbord? Hur var nivån?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Känns som Findus jultallrik (RIP).Har någon ätit IKEA:s julbord? Hur var nivån?
Känns som Findus jultallrik (RIP).
Men misstänkte nästan det att utbudet är lite plantbullar osv.Ta fler inputs innan du dömer ut det helt, har en inbyggd aversion mot IKEA.Då blir det inte aktuellt. Gillar deras mat vanligtvis, budget för all del men man kan ju ta kanelbulle, räkröran lite kycklingfilé eller spätta och fri läsk för 90 spänn eller något.
Trodde deras julbord var braMen misstänkte nästan det att utbudet är lite plantbullar osv.
Du har bra bredd på dina frågor och funderingar får man säga, från ditt livs beslut till Ikeas julbord på någon minut baraHar någon ätit IKEA:s julbord? Hur var nivån?

Ta fler inputs innan du dömer ut det helt, har en inbyggd aversion mot IKEA.
)Du har bra bredd på dina frågor och funderingar får man säga, från ditt livs beslut till Ikeas julbord på någon minut bara![]()
Bytte jobb för ca 1,5 år sedan, var ett av mina livs sämsta beslut. Har inte gått en dag som jag inte tänkt på och ångrat det, var många sömnlösa nätter i början. Trodde jag var less på mitt dåvarande jobb och ville bara därifrån, men tji fick jag. Och andra sidan, hade jag inte bytt jobb hade jag aldrig vetat hur mycket jag egentligen uppskattade jobbet jag slutade på. Ska sägas att det framförallt är kollegorna jag saknar, men dom gör fan mycket. Trivs man inte med dom trivs man inte bra på arbetsplatsen.Nu har jag mitt livs svåraste val.
Jag lämnade försäkringsbranschen för att jag hade skulder hos KFM - Nu har jag chans att komma tillbaka. Fast Lön (slipper provis) över 60 000....
Men jobbar nu hemifrån och har det otroligt bra, jobbar inte många timmar om dagen.
Hur gör man för att bestämma sig?
Det är också lite mycket att få med i en bil.Ja och värdera flaskor som kostar en obskyr summa pengar kanske är svårt att göra när man är ute på uppdrag. Annars låter ju 50 liter gin som en ganska ansenlig summa pengar idag när en flaska kostar 3-400 för en 0.5l flaska
Bytte jobb för ca 1,5 år sedan, var ett av mina livs sämsta beslut. Har inte gått en dag som jag inte tänkt på och ångrat det, var många sömnlösa nätter i början. Trodde jag var less på mitt dåvarande jobb och ville bara därifrån, men tji fick jag. Och andra sidan, hade jag inte bytt jobb hade jag aldrig vetat hur mycket jag egentligen uppskattade jobbet jag slutade på. Ska sägas att det framförallt är kollegorna jag saknar, men dom gör fan mycket. Trivs man inte med dom trivs man inte bra på arbetsplatsen.
Men visst, kan bli lite tomt hemma när enda sällskapet är nyhetsmorgon.Det är ganska skönt att vakna tidigt och ta ett Teamsmöte i boxershortsMen visst, kan bli lite tomt hemma när enda sällskapet är nyhetsmorgon.
Det gäller bara att dubbelkolla att webbkameran inte är påslagen...
Jag jobbar hemifrån 3-4 dagar i veckan.Jag jobbar själv - har inga kollegor (mer än digitalt).
Det är det som jag står och väger....
Vill jag ha kollegor?
Ganska skönt att sitta hemma och det sociala får jag av mina vänner + barnen liksom.....
Det är ganska skönt att vakna tidigt och ta ett Teamsmöte i boxershortsMen visst, kan bli lite tomt hemma när enda sällskapet är nyhetsmorgon.
Sen räddar jag liv idag det gör jag inte på försäkringar.
Tuffa val!
Skriv upp alla fördelar och nackdelar.Nu har jag mitt livs svåraste val.
Jag lämnade försäkringsbranschen för att jag hade skulder hos KFM - Nu har jag chans att komma tillbaka. Fast Lön (slipper provis) över 60 000....
Men jobbar nu hemifrån och har det otroligt bra, jobbar inte många timmar om dagen.
Inte iår. Men gick förbi häromdagen. Såg inget vidare ut. Har inte varit nöjd tidigare år i hellerHar någon ätit IKEA:s julbord? Hur var nivån?
Pengar är inte allt. Men en fast lön ger ju en lättare tillvaro. Jag brukar ställa mig frågan om ett jobb byte ger mig något mer än pengar. Är det bara pengar som är uppsidan, så är det inte värt det. Speciellt om jag trivs på mitt nuvarande jobb. Sen är jag konsult, så det har ju hänt att jag bytt arbetsgivare men haft kvar mitt uppdrag och då är ju mer pengar alltid najs.Nu har jag mitt livs svåraste val.
Corona stödet kan vara något av det dummaste man gjort.Det är nu otroligt många företag som får in skulder till kfm som grundar sig i de så kallade coronaanstånden.
De företagarna tyvärr inte riktigt har med sig är att i praktiken kan man inte få någon betalningsplan, och att övriga kostnader, typ löner till anställda inte har någon prioritet framför skatteskulden hos kfm. Bankutmätning mot bolag är ganska lättsamt, det ska aldrig lämnas något kvar.
Vet inte hur många stressade och upprörda samtal man fått om detta, och de som ringer om sina bolag som kanske är vana att kunna förhandla och göra bra affärer får det väldigt tungt i samtalen. "Men det är väl bättre att jag kan betala mina leverantörer och betala ut löner"
"Ja det kanske det är"
"Men då kan du ta bort det där beslutet och betala tillbaka"
"Nej, vi ska reglera skulderna bolaget är restat för, det är ju saker som förfallit tidigare.."
Och så fortsätter det. Slutar inte sällan med "då kommer jag överklaga och polisanmäla/anmäla till JO/anmäla till IVO eller media"
Har sett någon enstaka som faktiskt fått rätt i överklagan, men då var det pga att skulden hann betalas av gäldenärsbolaget innan utmätningspengarna bokfördes, så det räknas knappt..
Kommer bli bråda dagar för konkursförvaltarna..
Corona stödet kan vara något av det dummaste man gjort.
Inte för att många företag inte behövde det. Men när man har ett företag i Helsingborg som delat ut 160 miljoner och skjutit upp betalningen och sen får problem... Då har det inte fungerat som det var tänkt.
Känns som att SKV bara godkände alla som begärde utan att undersöka ekonomin närmre. Bolag som idag inte har råd att betala kommer gå i konkurs nu istället för under pandemin när dem inte iheller hade råd att betala. Tveksamt om det faktiskt funnit lönsamhet innan Corona iheller då?
Och det brukar ju i slutändan bara medföra en sak. Så ja, konkursförvaltare får att göra på sina håll...Jag vet inte om det fanns några krav för att få det. Tyvärr verkar det vara många som inte insett att det i praktiken var en kredit som nu ska betala tillbaka och att det mycket väl kan innebära att leverantörer och anställda snällt kan få vänta på sina pengar
Samma hände mig för ett par år sedan när jag skulle lösa in ett presentkort.Någon som har handlat på coolshop? Dom har bra betyg på trustpilot men när jag beställde så stod det att beställningen inte gick igenom men pengarna är dragna från kortet. Har skickat meddelande men tar väl tid att få svar. 😵
Vilken jävla bluff allt det med Corona var det är ju helt sinnessjukt. Inte att folk inte dog ,det gjorde många. Men allting hur det hanterades runt omkring. Stackars Tegnell fick så mycket skit (av mig bland annat) så visade sig att han hade rätt hela tiden.
Det var glasklart från start att det skulle återbetalas. Var man det minsta insatt så var det inga konstigheter.Var coronaanstånden ett lån? Jag hade för mig att det är inget som ska betalas tillbaka. Helt otroligt dåligt formulerat från första början. Jag förstår att företagarna är förbannade.
Hela grejen var ju att bolag som fick kraftigt minskad omsättning när mycket stängde ner skulle få bidragshjälp för att klara sig var min uppfattning. Exempelvis när man inte fick gå på restaurang eller när det var väldigt låg på ordrar i industrin som gick på lågfart eller halt i leveranskedjorna.
Hade faktiskt ingen aning om att det var ett lån och ändå följde man nyheterna om det en del
Skriva ett pantavtal?![]()
Ebba, 25, lånade ut bilen till en vän – nu säljs den av Kronofogden
Ebba Olsson fick ett samtal från kompisen hon lånat ut bilen till. Kronofogden hade just tagit den på grund av hans skulder – nu ska den säljas. – Jag försökte vara snäll mot min vän och så blev jag straffad, säger hon.www.aftonbladet.se
Och du tycker det är helt okej och hon ska avstå från sin bil?För mig är allt oklart, kan inte förstå.Verkar inte finnas så mycket oklarheter? Kvinnan i fråga lånade ut sin bil till en kompis som stoppades i en poliskontroll. Bilen blev föremål för utmätning utifrån att kompisen hade skulder hos KFM. Hennes försök till att bevisa att bilen är hennes är fruktlösa.
Att man har en arbetsgivare med dåliga finanser, sällan tjänstebilar är värda så lite.Vad innebär det här om man har tjänstebil?
![]()
Ebba, 25, lånade ut bilen till en vän – nu säljs den av Kronofogden
Ebba Olsson fick ett samtal från kompisen hon lånat ut bilen till. Kronofogden hade just tagit den på grund av hans skulder – nu ska den säljas. – Jag försökte vara snäll mot min vän och så blev jag straffad, säger hon.www.aftonbladet.se
Jag tycker att det är för jävligt men lagstiftning är lagstiftning. Mitt inlägg var mer ett svar på Lassemans inlägg om oklarheter i artikeln. Det finns säkert mer i storyn men som inte är av något läsarvärde för läsarna.Och du tycker det är helt okej och hon ska avstå från sin bil?För mig är allt oklart, kan inte förstå.
Inga större problemVad innebär det för den anställde som kör bilen som tjänstebil eller förmånsbil vad man nu vill kalla det?