Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Inte om överförmyndare finns. Men dem har ett ansvar om du t.ex har ett ISK konto i barnets namn och vill ta ut pengar där ifrån.
Visserligen Swedbank, och dem har ju haft lite bekymmer :facejoy:
Tror ni pratar om olika saker här.

Jag har med ISK med sparande till mina barn, där det är låst till deras 18års dag.
Dessa kan banken neka mig att ta ut.

Har sedan sparande med dem som förmånstagare om jag dör. Där kan jag göra vad jag vill.

Men det som pratas om här är pengar som en förmyndare förvaltar åt ett barn. Då får man kolla med den förmyndaren om det går att ta ut pengar till barnet. Att då köpa en cykel till barnet låter inte helt otroligt.
Denna person finns för att inte päronen ska sno barnets pengar eller använda de till saker som ej rör barnet.
Oftast rör detta sig om arv i lite större belopp från att en av föräldrarna gått bort.

Någon som vet vad Tele2 tar för kreditupplysning? Ska skaffa nytt mobilt bredband utan bindningstid till lägenheten (kan ej ha fiber). Vill ej åka på en Full UC.

@Lasseman hur snabbt får kronofogden löneutmätningen på fredag? Om jag får mina sista ärenden återkallade från kronofogden på fredag förmiddag, hur stor är chansen att jag hinner få tbx denna månadens löneutmätning då?

@Lasseman hur snabbt får kronofogden löneutmätningen på fredag? Om jag får mina sista ärenden återkallade från kronofogden på fredag förmiddag, hur stor är chansen att jag hinner få tbx denna månadens löneutmätning då?

Det beror på när arbetsgivaren betalar in, många betalar in någon dag efter, en del betalar till och med till kfm innan löningsdagen

Avdelning lite stelt: Hämta barn efter "playdate" och inse att man känner igen sig i trapphuset för att man varit och sökt ena föräldern för delgivning häromdagen..

Nån som vet när på året CSN gör sin koll på inkomst?
Vet att det är 2 år efter, men kollar dem 2024 års inkomst i Januari 2026? Eller när görs det? :)
Lång kö tid dit, frågar här om ni är snabbare :D

Idag dök grannens båt upp igen.
Såg den denna gången på en promenad nere vid hamnen. Den har sjunkit.

En båt som polisen borde ha intresse för, men även KFM Nu dessutom med mängder av fiskeutrustning.

Men de gör nog inget denna gången heller.

Tröttsamt o se en olaglig person, glida runt i dyra saker och ingen reagerar. Sedan får någon stackare som är laglig problem för att de ska utmätas något.

Nån som vet när på året CSN gör sin koll på inkomst?
Vet att det är 2 år efter, men kollar dem 2024 års inkomst i Januari 2026? Eller när görs det? :)
Lång kö tid dit, frågar här om ni är snabbare :D
För 2024 gör de i början av januari-26

För 2024 gör de i början av januari-26
Kommer troligtvis åka på återkrav eftersom ja blev utköpt från jobbet, dock tog jag inte CSN förens månaden efter och hade bara CSN i 3 månader den terminen… därefter har jag inte haft den inkomsten så jag uppnår fribeloppet.. synd ja inte kom fram idag, risken är väl att man blir helt utan under 2026 då..

Antar det krävs lagändringar så inte sådana här hedersknyfflar råkar ut för sånt här fler gånger.

Kommer troligtvis åka på återkrav eftersom ja blev utköpt från jobbet, dock tog jag inte CSN förens månaden efter och hade bara CSN i 3 månader den terminen… därefter har jag inte haft den inkomsten så jag uppnår fribeloppet.. synd ja inte kom fram idag, risken är väl att man blir helt utan under 2026 då..
Ja inte kul

Csn är rätt hård med avbetalningsplan också har jag för mig.

Csn är rätt hård med avbetalningsplan också har jag för mig.
Ja min man fick en avbetalning på 6 månader på ett återkrav. Men kollade vad jag fått utbetalt under 2024 och de var ”endast” 47.000kr, vilket jag absolut kan ta :) så de löser sig nog!

Hur påverkas löneutmätning när man byter tjänst men inom samma företag?

Jag har sökt en tjänst inom samma företag där har idag är anställd. Tjänsten kommer innebära ett nytt anställningsavtal och lön. Kronofogden utmäter just nu min lön. Kommer utmätningen upphävas under en tid eller tror nu att summan bara kommer ändras?

Jag ha aldrig bytt jobb inom samma organisation och vet inte hur det praktiskt går till…

Hur påverkas löneutmätning när man byter tjänst men inom samma företag?

Jag har sökt en tjänst inom samma företag där har idag är anställd. Tjänsten kommer innebära ett nytt anställningsavtal och lön. Kronofogden utmäter just nu min lön. Kommer utmätningen upphävas under en tid eller tror nu att summan bara kommer ändras?

Jag ha aldrig bytt jobb inom samma organisation och vet inte hur det praktiskt går till…

Summan ändras bara

Folket måste kunna lita på att myndigheter och politiker sköter sina uppgifter.
Ett lagförslag för tjänstemannaansvar tas just nu fram av en särskild utredare som också ska se över hur vi kan motverka korruption och maktmissbruk.
Förslaget ska presenteras 25 juli.
Vi återinför tjänstemannaansvar för att:
1f449.png
Minska slöseriet med våra skattepengar
1f449.png
Stärka skyddet för medborgarnas rättsäkerhet
1f449.png
Bidra till att personer som drabbats av felaktig myndighetsutövning får upprättelse
1f449.png
Allvarliga tjänstefel och korruption i det offentliga ska få konsekvenser
År 1975 avskaffade Socialdemokraterna i praktiken tjänstemanna-ansvaret i Sverige. Nu är det dags att återinföra det!

Äntligen!!!

Folket måste kunna lita på att myndigheter och politiker sköter sina uppgifter.
Ett lagförslag för tjänstemannaansvar tas just nu fram av en särskild utredare som också ska se över hur vi kan motverka korruption och maktmissbruk.
Förslaget ska presenteras 25 juli.
Vi återinför tjänstemannaansvar för att:
1f449.png
Minska slöseriet med våra skattepengar
1f449.png
Stärka skyddet för medborgarnas rättsäkerhet
1f449.png
Bidra till att personer som drabbats av felaktig myndighetsutövning får upprättelse
1f449.png
Allvarliga tjänstefel och korruption i det offentliga ska få konsekvenser
År 1975 avskaffade Socialdemokraterna i praktiken tjänstemanna-ansvaret i Sverige. Nu är det dags att återinföra det!

Äntligen!!!
En källa hade varit smakfullt.

Det tillåts en variation i kompetens, prestation och motivation i det allmänna på ett sätt som aldrig hade accepterats i näringslivet.

Jag har sagt det förut och står bakom det lika mycket nu, detta som anställd på myndighet.

Tror att hemligheten ligger. "Minska slöseriet med våra skattepengar". Det du också var inne på.

För om du minskar slöseriet så kan du använda resurserna till att effektivisera och göra det bättre.

Tror att hemligheten ligger. "Minska slöseriet med våra skattepengar". Det du också var inne på.

För om du minskar slöseriet så kan du använda resurserna till att effektivisera och göra det bättre.
Det där är ju dock bluff och båg. Den enda anledningen till att 90% sitter i riksdagen är just för att det är ganska behaglig lön för lite prestation. Skyddsnätet är ju dessutom ganska bra för någon som suttit i 4 år.
Höger som Vänster politiker har någonstans satt i system att sitta sina år och sen starta företag utan att ta ut lön. Då får man ju behålla en stor del av sin inkomst från sin tid i riksdagen. Om inte det är slöseri med skattepengar så vet jag inte :)

Det där är ju dock bluff och båg. Den enda anledningen till att 90% sitter i riksdagen är just för att det är ganska behaglig lön för lite prestation. Skyddsnätet är ju dessutom ganska bra för någon som suttit i 4 år.
Höger som Vänster politiker har någonstans satt i system att sitta sina år och sen starta företag utan att ta ut lön. Då får man ju behålla en stor del av sin inkomst från sin tid i riksdagen. Om inte det är slöseri med skattepengar så vet jag inte :)
Nu får du lugna dig, att diskutera hur skattemedel används är politik, och det är inte tillåtet här ;)

Du borde nog testa sitta i riksdagen om du tror det är mycket lön för liten prestation.

Du borde nog testa sitta i riksdagen om du tror det är mycket lön för liten prestation.
Även inom den högsta förvaltningen varierar närvaro och motivation (att lämna in motion).

Med tanke på att du inte behöver vara där ens för att få betalt så kommer jag vidhålla min åsikt.

Tycker det pratas ganska lite sex här på forumet.

Märkligt när vi lever i den typen utav tider.

Jag har hängt här dagligen senaste 20 åren och har inte missat ett enda inlägg.

Tror jag har sett handfull sexuella inlägg :D

Märkligt när det har talats om ekonomi, politik, religion, träning, filosofi, idrott.

Har folket här med alla skulder blivit mindre kåta :D?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp