I förrgår fick jag ett sms fr Remember om att min kreditansökan är under behandling och sen stod det att om jag inte ansökt så ska jag ringa kundservice och spärra/avbryta ansökan. Jag blev väldigt stressad när jag läste sms-et och min hjärna förväxlade remember med Resurs 8där jag faktiskt har ett kreditkort), dock inget hos Remember. Jag blev orolig att nån ansökt i mitt namn och det skulle ta många timmar innan jag gick av mitt pass och kunde i lugn och rå kolla på vad som hänt. Så i ren panik gick jag undan och gjorde det som jag VET att man inte ska göra, klicka på länkar osv!!!! Så jag klickade på telefonnumret i sms-et (istället för att gå via Google och hitta Remebers telnr), väntade ca 4 minuter och sen la jag på då ingen svarade och jag blev mer och mer misstänksamt att det hela är en bluff/bedrägeri!
Nu till min fråga... kan ett bedrägeri ske om ingen svarade? Bara genom att jag klickade på länken med telefonnumret? Är jätte nojig men har varit med om bedrägeri för flera år sedan där vårt konto länsades på 27 000 kr (i anslutning till löneutbetalning).
Är arg på mig själv för hemma är det jag som varnar de andra hela tiden att aldrig klicka på länkar.
Remember så att jag ksulle göra polisanmälan OM det skulle hända ngt men jag orkar inte! Men skulle jag få kopia fr Uc att ngn gjort ansökan så får jag göra det då.