- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Går ju komma ner under 30k i månaden. Får dock betala på lite extra om man ska hinna lägga undan någon slant innan pension
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
markaryd? Prova lämna skåneporten ;-)Haha galet pris. Det som dock är grejen är ju att så fort du har kört den till Markaryd har den tappat 500K i värde![]()
Beror alldeles på när man tog sitt B.Du får fixa lite mer bokstäver på körkortet.
Beror alldeles på när man tog sitt B.
Före 1:a juli 96.Just typ före 96 eller något sånt?
![]()
Polisen beslagtog Adams egendom – värt över en miljon kronor: ”Chockad”
Polisen har beslagtagit Adams lyxbilar och sparpengar enligt lagen om självständigt förverkande. Adam hävdar att allt han äger kommer från laglig verksamhet. – Jag blev chockad, säger Adam, tidigare trafikvakt och telefonförsäljare.www.svt.se
Det måste väl finnas en brottsmisstanke för att lagen ska kunna appliceras?Han löser nog det där
Nix, det är det som är det nya i lagstiftningen.Det måste väl finnas en brottsmisstanke för att lagen ska kunna appliceras?
Artikeln nämner inget om det dock.
Adam från Marocko![]()
Polisen beslagtog Adams egendom – värt över en miljon kronor: ”Chockad”
Polisen har beslagtagit Adams lyxbilar och sparpengar enligt lagen om självständigt förverkande. Adam hävdar att allt han äger kommer från laglig verksamhet. – Jag blev chockad, säger Adam, tidigare trafikvakt och telefonförsäljare.www.svt.se
Det måste väl finnas misstanke om att pengarna kommer från brottslig verksamhet?Nix, det är det som är det nya i lagstiftningen.
Förverkande i samband med brott regleras i BrB kap 36.
Det nya regleras enligt nedan:
Lag (2024:782) om förfarandet vid förverkande av egendom och åläggande av företagsbot
Nope. Behöver man ejDet måste väl finnas en brottsmisstanke för att lagen ska kunna appliceras?
Artikeln nämner inget om det dock.

Bra pris på en nyproducerad 3:a. Nästan så man blir lite avisJaaaaa… jag måste bara dela det här.
Idag fick min fru och jag lägenheten vi varit och tittat på. En helt nybyggd trea på 85 kvm. Jag har fem månader kvar på min skuldsanering och var ärlig med det direkt. Hyresvärden bara log och sa att det inte var några problem alls, att han hyrt ut till folk med betalningsanmärkningar förut. Det enda han ville ha var beslutet från Kronofogden med slutdatum.
Efter fem år i en sliten jävla tvåa på 56 kvm, 8000 kr i hyra och känslan av att aldrig riktigt trivas… nu får vi börja om. Den nya lägenheten är helt ny, doften av nytt satt kvar i alla rum och på väggarna när vi var där. Hyran blir 9800 kr men det är så värt det. Köket var helt nytt och badrummet var underbart.
Jag är så jäkla glad just nu. Vilken lättnad. Det går. Det löser sig.
![]()

Bra pris på en nyproducerad 3:a. Nästan så man blir lite avis![]()
Grattis!Igår blev jag pappa igen!
En ny hockeyspelare är född!
Gz!Igår blev jag pappa igen!

Stort grattis!!Igår blev jag pappa igen!
Gratulerar!!Igår blev jag pappa igen!
Är väl rätt standard att folk lever utåt istället för att leva för sig själv. Tråkigt men santKul att ha en image om att leva i lyx och sen är det bara fejk..
![]()
Kronofogden ville sälja Chrippas rolexklockor – var fejkade
Kronofogden skulle utmäta ”Chrippas” rolexklockor. Men de visade sig vara fejk, skriver Expressen.www.aftonbladet.se
Inte förvånande från en influencer, deras existens är en rökridå i principKul att ha en image om att leva i lyx och sen är det bara fejk..
![]()
Kronofogden skulle utmäta ”Chrippas” rolexklockor. Men de visade sig vara fejk, skriver Expressen.www.aftonbladet.se

"Men efter en äkthetskontroll visade det sig att båda klockorna var fejkade, uppger Kronofogden för Expressen. Det innebär att ”Chrippa” får lämna tillbaka klockorna"Kul att ha en image om att leva i lyx och sen är det bara fejk..
![]()
Verkligen och tänk den arma myndigheten KFM som tar samma klockor en tredje gångKul att ha en image om att leva i lyx och sen är det bara fejk..
![]()

Hockey!? Du vet väl att Terry spelade fotboll va?Igår blev jag pappa igen!

"Men efter en äkthetskontroll visade det sig att båda klockorna var fejkade, uppger Kronofogden för Expressen. Det innebär att ”Chrippa” får lämna tillbaka klockorna."Kul att ha en image om att leva i lyx och sen är det bara fejk..
![]()
Den artikeln var svårläst men jag antar allt är fejk![]()
Därför tar inte Kronofogden Chrippas kläder – trots miljonskuld
En brödrost, ett guldarmband värt 80 000 kronor och barnkläder från ett lyxvarumärke. Det är några av sakerna som Kronofogden har utmätt hos Christofer...www.corren.se
Hur snabbt tar de från att man betalat sista skulden i skuldsaldot och de registrerat till 0, skickas de ut automatiskt upphävande av löneutmätning?
Men det är manuellt av nån handläggare
Godkänner arbetsgivare att jag själv skickar in mitt upphävande beslut? Våra löner körs månadsskiftet därav lite tajt när min skuldsaldo blir 0 imorgon.
Aa då kanske de inte är någon brådska, aldrig att kronofogden postar ut de imorgon o de gått efter beslutet redan till fredag o sista dagenDom ska inte följa det. Dom ska följa det kronofogden skickar.
Aa då kanske de inte är någon brådska, aldrig att kronofogden postar ut de imorgon o de gått efter beslutet redan till fredag o sista dagen