Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Sökte precis samlingslån, 250k på Lendo. Fick 4 erbjudanden, två bra och två mindre bra.
Tog först Collector på 250k, signerade, blev sedan nekad och skickad tillbaka till Lendo. Valde då Marginalen, signerade det avtalet och blev sedan nekad där också. Vad är det egentligen för nya förutsättningar bankerna får när man signerar som gör att de ångrar sig? Varför erbjuder de ens något från första början då? Segt...

Intressant. Tråkigt för dig att det först ger en hopp och sen rycker under erbjudanden.

Utav rent intresse vad hade du för förutsättningar?

Intressant. Tråkigt för dig att det först ger en hopp och sen rycker under erbjudanden.

Utav rent intresse vad hade du för förutsättningar?
Inkomst ca 950k, skuld ca 1,3M
0 FF, 1,2 i kreditbetyg
Sökte 250k och samla lån för hela summan.

Det där är ett jäkla ofog. Lite enkel avtalslag borde tillämpas, en offert och sen accept. Då har man avtal i min värld.

Vilken hög lön och få avslag.Måste vara att det blivit svårt att få blanco som överstiger lönen

Sökte precis samlingslån, 250k på Lendo. Fick 4 erbjudanden, två bra och två mindre bra.
Tog först Collector på 250k, signerade, blev sedan nekad och skickad tillbaka till Lendo. Valde då Marginalen, signerade det avtalet och blev sedan nekad där också. Vad är det egentligen för nya förutsättningar bankerna får när man signerar som gör att de ångrar sig? Varför erbjuder de ens något från första början då? Segt...
Kan det vara att du hade speltransaktioner eller andra suspekta transaktioner på ditt konto när en kontroll gjorde mot ditt bankkonto?
För både Collector och Marginalen kollar kontotransaktioner (inte på alla, men de flesta).

Det där är ett jäkla ofog. Lite enkel avtalslag borde tillämpas, en offert och sen accept. Då har man avtal i min värld.

Håller med dig om detta. Någonstans har jag inga synpunkter att man ger avslag när han har 1.2 miljoner i synliga lån - men det är fakta som framgår redan i samband med att en ansökan görs och UC tillämpas. Budet som skribenten tackade Ja till är baserad på en UC som dom "nappar på" att man sedan i ett senare skede bara ger avslag tycker jag är både ohederligt och irriterande.
Ge avslag istället direkt istället för att ge folk falska uppenbarligen ogrundade förhoppningar...

Jag fick tips att sänka det önskade beloppet på Lendo, gjorde så och sökte igen på 140k. Collector erbjöd igen, med villkor att samla allt likt tidigare men denna gången till lite bättre ränta faktiskt. Tänkte att de hade koll på mina förutsättningar nu eftersom de erbjöd mig en andra gång, så jag gick vidare med dem och kom lite längre, fick fylla i de lånen jag ville samla och sen under handläggningstiden kom ett SMS att de under den slutliga processen ändå bestämde sig för att neka... Nu lägger jag ner, jag får väl beta av lånen ett i taget för att komma ner i kostnader istället. Långsamt, men så verkar det vara.

Ja, banken har ju gjort sin kontroll innan erbjudandet. Så känns märkligt.

Jag fick tips att sänka det önskade beloppet på Lendo, gjorde så och sökte igen på 140k. Collector erbjöd igen, med villkor att samla allt likt tidigare men denna gången till lite bättre ränta faktiskt. Tänkte att de hade koll på mina förutsättningar nu eftersom de erbjöd mig en andra gång, så jag gick vidare med dem och kom lite längre, fick fylla i de lånen jag ville samla och sen under handläggningstiden kom ett SMS att de under den slutliga processen ändå bestämde sig för att neka... Nu lägger jag ner, jag får väl beta av lånen ett i taget för att komma ner i kostnader istället. Långsamt, men så verkar det vara.

Jag vet inte riktigt vilken myndighet det är, men det där låter som ett beteende som borde granskas.
Gissar Finansinspektionen eller möjligen imy

Har någon här koll på östkusten? Då både jag och sambon har familj längst med västkusten tillika E6:an så har vi varit på allt däremellan. Hven, Landskrona,Malmö,Skanör,Varberg,Laholm,Falkenberg,Kungsbacka,Särö ja ni fattar. Sett allt och flera gånger.

Men östkusten har jag inte varit i (förutom Skåne och då Perstorp/Kristianstad) samt Kalmar där jag bodde när jag studerade på Universitet.

Men Blekinge och primärt Karlskrona har jag hört gott om - men aldrig varit där. Någon som tycker det är värt 3-4 dagar med tre småbarn? Har man något att göra där förutom "gå på stan"? Även Ronneby, Karlshamn osv kan vara intressant, Men den delen utav landet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp