• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Denna ångest

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 388
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Hej. Kände att jag behövde skriva av mg. Varje morgon när jag vaknar så har jag en klump i magen och mår jätte dåligt. Oroar mig för att det börjar närma sig löningsdags och allt detta pysslande för att få det att gå ihop en månad till. Vilken räkning jag ska hoppa över den här månaden? Vilka bolag jag ska tjata på mm. På dagen/kvällen när jag aktiverar mig så känns det bättre. Och så samma procedur nästa morgon. Vaknar orolig och med klump i magen( massa tankar) usch och fy!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Håller med ,precis så är det!
Tyvärr är jag alltid steget efter men vet också om jag kunde få till ett litet lån så skulle jag klara av det galant.
men med usel uc och betalningsanm. går det ej, så bara köra vidare
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 388
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Håller med ,precis så är det!
Tyvärr är jag alltid steget efter men vet också om jag kunde få till ett litet lån så skulle jag klara av det galant.
men med usel uc och betalningsanm. går det ej, så bara köra vidare
Ja så är det med min UC också. Har för många förfrågningar( måste avvakta ett halvår med allt) och stort underskottTrodde underskottet skulle bli bättre eftersom jag har betalt av en del under 2015 så blev det mycket räntor. Men så tog jag ut mina pensionspengar förra året och betalde av en del med dem och skatten förra året. Och då blev underskottet högt igenSå det där med underskott är lite orättvist!!!!
 

CJ81

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
10 Mars 2017
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
161
Poäng
357
Känner med dig och vet precis hur det känns. Varje kväll intalar jag mig att jag ska vakna starkare nästa morgon. Helgerna är värst när morgonen inte är full av rutiner och stress.
Men en dag har jag tagit mig ur detta, förhoppningsvis innan årsskiftet, det är det som håller mig uppe.
Önskar att det fanns någon att prata med men det är tur att det här forumet finns.
 

CJ81

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
10 Mars 2017
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
161
Poäng
357
Ja så är det med min UC också. Har för många förfrågningar( måste avvakta ett halvår med allt) och stort underskottTrodde underskottet skulle bli bättre eftersom jag har betalt av en del under 2015 så blev det mycket räntor. Men så tog jag ut mina pensionspengar förra året och betalde av en del med dem och skatten förra året. Och då blev underskottet högt igenSå det där med underskott är lite orättvist!!!!

Lite utanför ämnet, men vilken del av pensionspengarna kan man ta ut en del av innan 55?
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 388
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Men de pension pengarna som jag tog ut var privatsparare. Är inte 61 riktigt ännu
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Vissa tjänstepensioner går att ta ut vid 55
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp