• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Deppig läsning ang KF och annat...

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 676
Mottagna reaktioner
12 964
Poäng
9 787
Danskarna har stora bekymmer med datorsystem, vet inte om dom kan jobba fullt ut än.

Det avskrivs enorma summor i Sverige från staten varje år f ö.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Danskarna har stora bekymmer med datorsystem, vet inte om dom kan jobba fullt ut än.

Det avskrivs enorma summor i Sverige från staten varje år f ö.

Asså skojar Du med mig nu eller?! :D För inte har väll Ni där uppe i Norrland koll på Danskarnas datasystem... really?!?! :D
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 676
Mottagna reaktioner
12 964
Poäng
9 787
Asså skojar Du med mig nu eller?! :D För inte har väll Ni där uppe i Norrland koll på Danskarnas datasystem... really?!?! :D

Det är några år sedan dom fick någon form av jättecrash och hela indrivningsdatabasen gick upp i rök, är inte säker på att man fått ordning på det ännu fullt ut. Var flera månader dom bara satt och kunde inget alls göra. Infon om det kluddet har vi fått i omgångar.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Det är några år sedan dom fick någon form av jättecrash och hela indrivningsdatabasen gick upp i rök, är inte säker på att man fått ordning på det ännu fullt ut. Var flera månader dom bara satt och kunde inget alls göra. Infon om det kluddet har vi fått i omgångar.

Tänk om det hade kunnat hända med Er indrivningsdatabas oxå... sååå himla nice de hade varit... :D:p Jaja, ja vet... ”keep dreamin’.........” :rolleyes:
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 676
Mottagna reaktioner
12 964
Poäng
9 787
Tänk om det hade kunnat hända med Er indrivningsdatabas oxå... sååå himla nice de hade varit... :D:p Jaja, ja vet... ”keep dreamin’.........” :rolleyes:

Vill minnas att det var något fel med backuperna också, då det blev helt rent..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 676
Mottagna reaktioner
12 964
Poäng
9 787
Jaaaaa :cool: och inatt kommer ja drömma om att de händer hos Er oxå... Man måste ha visioner....yaa know! :D

Det skulle bli särskilt krångligt för dig.. du har ett löneutmätningsbeslut som inte skulle kunna upphävas..
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Det skulle bli särskilt krångligt för dig.. du har ett löneutmätningsbeslut som inte skulle kunna upphävas..

Jaså... :mad: kunde Du inte bara låtit mig fortsätta få leva i min lilla dröm bubbla så här i stundande juletider... :oops::D
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 676
Mottagna reaktioner
12 964
Poäng
9 787
Jaså... :mad: kunde Du inte bara låtit mig fortsätta få leva i min lilla dröm bubbla så här i stundande juletider... :oops::D

Du kan få bubbla på om du vill:)
Det skulle ju bli så, om hela skiten bara försvinner över en natt, så skulle kfm själv inte längre se besluten heller, det gör ju dock arbetsgivaren som har order att fortsätta mata in pengar, pengar skulle då komma in på kfms bankgiro, märkta med beslutsnummer, ingen skulle veta vilket beslutsnummer som hör till vilken person, så även om alla skulder är väck så vet man inte vilka återbetalningarna ska ske till heller.
Ungefär så har danskarna haft det.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Du kan få bubbla på om du vill:)
Det skulle ju bli så, om hela skiten bara försvinner över en natt, så skulle kfm själv inte längre se besluten heller, det gör ju dock arbetsgivaren som har order att fortsätta mata in pengar, pengar skulle då komma in på kfms bankgiro, märkta med beslutsnummer, ingen skulle veta vilket beslutsnummer som hör till vilken person, så även om alla skulder är väck så vet man inte vilka återbetalningarna ska ske till heller.
Ungefär så har danskarna haft det.

Suck... nu blev de istället mitt livs mardröm... :( Fortsätt håll igång Era databaser, backuper... ja, håll liv i allt... :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp