• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Det går inte att bli skuldfri ju?

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 270
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
KFM och Göteborgs kommun (budgetrådgivningen) sa till mig att ringa alla 20 fodringsägare för att få ner räntan. Jag gjorde det.
19 (!) vägrar sänka räntan - 1 gick med på det...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jto

V.I.P
Poäng: 92
Blev medlem
9 November 2011
Meddelanden
512
Mottagna reaktioner
17
Poäng
92
Fy fan vilket sjukt system...

Systemet är ju till för att den som skall få betalt ska få tillbaka sina pengar. Så naturligtvis ska den som har störst krav få mest tillbaka varje månad. Däremot så är skulder till staten prioriterade så har man skatteskulder, bilskatt, osv så komer dessa betalas av helt först innan mån annan får något.
 

kri$ti@n

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
20 September 2013
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
KFM och Göteborgs kommun (budgetrådgivningen) sa till mig att ringa alla 20 fodringsägare för att få ner räntan. Jag gjorde det.
19 (!) vägrar sänka räntan - 1 gick med på det...

Sjukt detta alltså.


BTW hur mkt tjänar du när du får 7000kr avdraget varje månad? funderar själv på att låta allt gå till kronofodgen
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Sjukt detta alltså.


BTW hur mkt tjänar du när du får 7000kr avdraget varje månad? funderar själv på att låta allt gå till kronofodgen

Man får ha deras gräns för existensminimum som är något på 4600:- + andra utgifter + hyra kvar.

Hur mycket har du som du funderar på att låta gå till kronofogden? Jag är bara nyfiken på hur andra har det jämfört med mig själv. Jag har gjort samma sak och det känns ofta rätt hopplöst långt kvar. Så hur många lån har du och hur stor summa på ett ungefär?

Det är lika bra att släppa det om det är ohanterligt, det blir bara värre för varje nytt lån man tar även om man försöker betala, räntorna är mer än man betalar oftast. Sen får du beta av ett lån i taget istället, men det är en jobbig process och du har inte ens påbörjat den ännu tyvärr :/
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Det bästa vore om alla släppte alla sms-lån. Inte för oss själva såklart, men som en markering mot hur hemskt det här är och att något måste göras och att staten ska ta tag i eländet det här skapar för åtminstone tiotusentals människor med ofta numera enorma skulder dom aldrig kommer kunna betala av utan att hamna hos kronofogden förr eller senare.

Alla här kommer inte vinna några hundra tusen liksom, finns ingen chans i världen att betala tillbaka allt på en gång.
 

tragiskt

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
28 Juni 2014
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Ett tips.

Jag hade tidigare en god vän som var i runt 32 års åldern.

Han hade kämpat med skulder och satt i en svår ekonomisk knipa, det sjuka är att han tjänade vidrigt stora pengar eftersom han arbetade som undervattens svetsare i Norge.

Han gick back 21 tusen per månad och han erhöll en månadsinkomst runt 60 netto.

Han fick, något som kallas återköp på pensionen vilket innebär att du får "nalla" av dina pensionspengar för att förbättra din nuvarande ekonomiska situation.
Han (trots sin unga ålder) hade lyckats arbeta ihop ganska skapligt stor summa pengar i pension.

Han var inte orolig för att få en dålig pension, eftersom han hade hela livet på sig att arbeta tillbaka dom pengarna. Han sa även att han behöver dom pengarna, mer nu än sen när han är en gamling.

Detta ansöker du via Skatteverket
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 341
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
Ni som släppt till kfm har ni stått som ägare till hus? Jag och min man äger halva huset var...hur funkar det då?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp