• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Det gick! Och fan vad rätt åt lånbolagen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 254
Mottagna reaktioner
13 377
Poäng
8 917
Jag fattar inte, hur menar ni att skattebetalarna betalar för skuldsaneringen?

Om jag är skyldig resurs 100.000 och får skuldsanering. Efter jag har följt min plan så ska resurs ha fått 40.000 av mig. Det diffar 60.000

Menar ni då att att resurs får resterande 60K av staten?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Jag fattar inte, hur menar ni att skattebetalarna betalar för skuldsaneringen?

Om jag är skyldig resurs 100.000 och får skuldsanering. Efter jag har följt min plan så ska resurs ha fått 40.000 av mig. Det diffar 60.000

Menar ni då att att resurs får resterande 60K av staten?

Nej, de får ingenting av staten. De som skriver det har missuppfattat saker och ting väldigt mycket. De tror och tycker en massa och så blir det en sanning i deras ögon.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Nej, de får ingenting av staten. De som skriver det har missuppfattat saker och ting väldigt mycket. De tror och tycker en massa och så blir det en sanning i deras ögon.
Hej, så kollade upp lite mera nu och du har faktiskt rätt. Ber om ursäkt för att inte kollat upp bättre tidigare.
Det är lånebolagen som skriver av/ner skulderna. Resterande skulder betalas inte av staten.
Måste dock säga att det är synd att du väljer att kritisera istället för att förklara hur det är, om du nu visste hur det låg till, istället för att domdera att vi alla har fel och lever i en annan verklighet...
Ingen vet allt och vi kan alla lära oss av varandra.
Gott nytt!
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Hej, så kollade upp lite mera nu och du har faktiskt rätt. Ber om ursäkt för att inte kollat upp bättre tidigare.
Det är lånebolagen som skriver av/ner skulderna. Resterande skulder betalas inte av staten.
Måste dock säga att det är synd att du väljer att kritisera istället för att förklara hur det är, om du nu visste hur det låg till, istället för att domdera att vi alla har fel och lever i en annan verklighet...
Ingen vet allt och vi kan alla lära oss av varandra.
Gott nytt!

Intressant att du kritiserar mig för att inte vara ödmjuk när det var du som hade värsta besserwisserattityden. Tips till dig... Kolla fakta först nästa gång.

Du och ett par andra var var ju helt tondöva inför det ni fick presenterat för er, så nej, jag ansåg inte att jag behövde förklara ännu en gång. Nu har du ju själv gjort en bättre koll och sett hur det ligger till. Nej, jag har inte antytt att du eller någon annan lever i en annan verklighet, jag skrev att ni tyckte saker och att ni trodde er veta hur det var och att det blev sanningen i era ögon.

Detsamma, gott nytt år!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 254
Mottagna reaktioner
13 377
Poäng
8 917
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp