• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Det gick vägen och snabbt med

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Ja, jag är HELT skuldfri nu;-) Det tog ungefär tre år och jag betalade tillbaka ungefär 200 000-250 000 per år. Jag "levde" på 10 000kr per månad, till hyra och mat plus allt annat, resten gick oavkortat till att betala mina skulder..Varje extra krona, betalades in, med fokus på att betala av lånen med de högre räntorna först. Excel är, som någon annan påpekat här förut, en väldigt bra kompis i sådana lägen. Hjälpte mig också att räkna ut hur mycket jag sparat på "framtida räntor" jämfört med om jag hållit mig enbart till mina avbetalningsplaner. Jag klippte inte ens håret;-) Jävla pärs, men det bästa sättet för mig: Jag menar, det tog ju "bara" 3 år. Många andra lever med skulder resten av livet när de hamnat där jag var. Jag är en kortsiktig människa, jag skulle aldrig klara det. Jag hade inte orkat.

Tre år är ju superbra. Stark karaktär att rida ut stormen så pass länge och målmedvetet. Grattis. :) Och ouch, inte klippa sig, själv vill jag spara håret men det blir nästan dreads så det borde kapas.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Idag har vi hittat en bil att köpa för 11 000 och vi kan sälja den dyrare bilen och ta ca 80k som den försäljningen ger till att betala mer lån.
Det blir min första egna bil. :)
Är i behov av två bilar tyvärr men att få loss mer pengar känns bra.
 
Senast ändrad:

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Räkningar december 70000 kr.
Räkningar februari kommer vara 10000 och 2000 hyra. 12000 kr.
Sen kommer det gå saktare ner men sakta mot tiotusen.
Det var mitt delmål att nå 10 papp för om man har en dålig månad är det ingen undergång.
Hoppas ligga på 2000 hyra och 5000 i mobil och samtliga andra räkningar i december 2019. Alltså en tiondel av räkningarna från samma månad året innan. Det blir en rolig utmaning. : )
 

Adde87

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Juni 2018
Meddelanden
421
Mottagna reaktioner
348
Poäng
477
Kommer från finskan antar jag. Dom har inget ord för han/hon. :);)
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Update!
Jag har varit fast i tenta-depp men klarade den och ska skynda mig sälja saker nu så att inte en hop påminnelser dimper in. ; P Börjar heltidsjobba om ett par dagar med.
Den förändring jag är gladast över är att jag börjat ta hand om min hälsa. Klippt mitt långa hår (själv såklart), börjat tvätta ansiktet igen, städar mer, dricker blutsaft, äter vitaminer och mer mat. Mår tusen gånger bättre. Piggare, gladare, starkare, mår inte illa.
Känner mig lite som en förlorare för att är tråkigt med lån... men jag kommer inte sabba min examen. Om jag hade fortsatt spela hade jag aldrig hunnit eller orkat fixa den.
Visualiserar hur allt kommer lösa sig och vägrar ge upp fast min första post kanske var lite väl positiv. Har nämligen inte orkat ta tag i försäljningar av något alls men nu när sista tentan är klar som gav mig sån oro ska jag fixa med det. Har 8000 till räkningar i januari så det täcker en del.
Fick räkningar på el 3000 och vatten 3000 så vi är "jätteglada". :)

Bara en sketen c-uppsats kvar till min drömutbildning och sen får ekonomin bara lösa sig ändå. :cool::mad::rolleyes:
 

Gnetaren

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
9 Augusti 2018
Meddelanden
140
Mottagna reaktioner
177
Poäng
347
Du är på väg framåt!!!!! Om du tar tag i din utbildning eller i dina skulder först spelar egentligen mindre roll, bara att börja gå (ta tag i någonting) kommer göra dig så mycket starkare! Jag håller på dig, stort lycka till!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp