Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dilemma, samlingslån 2 fastigheter

Hej alla. Som de flesta andra här sä söker jag efter samlingslån...har dock en liten fundering som presenteras nedan:

Har precis köpt en ny lägenhet och sålt min gammla, men är just nu ögare av TVÅ fastigheter, och har av min bank ett sä kallat överbryggningslån som sen löses när affärerna är helt avslutade.

Totala blancolån är på 700000:-, när min gamla bostad är såld och överbryggningslån et löst har jag blanco på 380000:-.

Tror ni detta påverkar mina chanser just nu att beviljas samlingslån? Tänkte söka på 250000:- så får man se hur mkt jag beviljas...eller ska jag vänta nån månad tills överbryggningslånet är löst?

Kan det tom finnas nån FÖRDEL att ha så mktblancolån och stå på två fastigheter? Verkar fungera så konstigt...har iaf ucscore Bra 1,5%.

Nån med bra råd? Lendo nästa eller?

Kram.

Fördel att stå på 2 fastigheter ja, fördel att ha mycket blancolån, absolut inte. Jag skulle avvakta till affärerna är avslutade och några hundratusen är borta från UC.. du får kanske igenom det nu, men med säkerhet till bättre villkor när UC är uppdaterad utan dina överbryggnadskrediter.. så har du möjligehet, vänta.

Fördel att stå på 2 fastigheter ja, fördel att ha mycket blancolån, absolut inte. Jag skulle avvakta till affärerna är avslutade och några hundratusen är borta från UC.. du får kanske igenom det nu, men med säkerhet till bättre villkor när UC är uppdaterad utan dina överbryggnadskrediter.. så har du möjligehet, vänta.

Ok du har nog rätt. Men när uppdaterar Uc sånt? Blir av med överbryggningslånet om 1 vecka, men hur lång tid innan allt är ändrat och uppdaterat hos Uc?

Uc uppdaterar ungefär mitt i månaden.. så i mitten av april, säg typ 17-18e (någon har säkert järnkoll på vilken dag det är) så uppdateras det med hur läget var per sista mars
i mitten av maj får du se hur det ser ut sista april, så försvinner ditt lån då kring 15-20 april så syns det i mitten av maj.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp