Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Diskussion Deklaration 2017!

Viktig medlem
Poäng: 12
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
När kommer den ? Är det någon som fått den ?

Edit svar:
8 mars börjar deklarationerna skickas ut till digitala brevlådor.

Deklarera senast 29 mars för att få pengarna runt påsk. 5 april börjar pengarna betalas ut.

Senast redigerad av en moderator:
Ska ju komma som pdf-fil med start idag. Jag väntar fortfarande på den.

Den kommer väl kanske idag? Står att de skickas ut mellan 8-10 mars på Skatteverkets hemsida

Håller tummarna att den kommer idag...så nervös va ja ska få tillbaka haha hoppas de blir en rejäl slant

Väntar jag med. Inget är ju egentligen givet på förhand, men jag har en dåres hopp om att få tillbaka en hel del på skatten.

Läste någonstans att skatteverket börjar skicka filerna kl 15 idag.. 100000 i timmen eller vad det var.

Jasså.. ja då kanske man får idag ändå

Hoppas det. Jag är nyfiken..

Har ännu ej gått.., någon som fått än?

Nä inget än, men de går inte logga in på kivra. De vara snurrar. Så kanske är de nåt på g

Inget hos mig heller:(

Tydligen skickas det ut i ordning efter slutsiffran i personnumret. Jag har 2, men har inte fått något.

Om det är slutsiffran i de 6 första siffrorna så har jag en 1 men har inte fått något.

Om det är den absolut sista siffran så borde jag ligga bra till, men jag har inte fått något. Gick snabbt att logga in på Kivra. Tänk om all post kunde skickas till Kivra/internetbanken, då slapp vi som skattebetalare pumpa in miljarder i ett döende Postnord och så skulle posten komma fram och i tid.

nu fick jag min

Vill helst inte veta då jag lär få restskatt. När är sista datum att betala in om så är fallet Lasseman?

Vill helst inte veta då jag lär få restskatt. När är sista datum att betala in om så är fallet Lasseman?

Det beror nog på när man deklarerar.. tror det har koppling till när slutskattebeskedet kommer, och det har ju med deklarationstidpunkten att göra.

Jag ska in med 8000 innan jag börjat meka med ändringar, pga ganska omfattande vinster under året så lär det dock landa på kanske 50-75000 att betala in.
Det är häftigt att betala skatt som Mona Sahlin sa.

Inte Lasseman, men jag har haft restskatt och för mej har det varit innan slutet av december. Jag har gjort så att jag betalat in ett belopp varje månad till skattekontot eftersom jag visste att jag skulle få restskatt, startade redan i januari i fjol och gjorde sista inbetalningen när jag fick lön i december, så jag klarade mej.

Någon mer än jag som inte fått den än?

Har inte fått

Har fått besviken dock får inte tillbaka så mycket som jag trodde får begära omprövning

Kollade nu kl 23.15 och har inte fått än :/

Fick igår vid 20:00. Smidigt tycker jag, hoppas mer och mer börjas skicka med digital post.

Fasen inte fått nå än. Skickar dom ut några speciella tider??

Åh har dom stoppat de:( då kanske de blir extra fördröjning :(

Alla jag hade skulder till har meddelat skatteverket mina inbetalda räntor. Men inte Svea. Pratade just med dem och de sa att "de som inkassobolag meddelar inte skatteverket överhuvudtaget"
Jag får så fall ta upp räntan själv är ca 6000 kr. Hur gör jag då? Och då får jag inga pengar i början på april väl?

Nu fått min skattdeklaration idag på kivra,, jag ser att jag ska få tillbaka 18tusen kronor. Men behöver pengar på biljett till resa :-( undrar om man ringa KF och säga jag vill behålla skattepengar då eller går det bra skicka dem paper och skriva. Sökte skuldsanering den januari 19 och väntar på beslut...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp