Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Diskussion Deklaration 2017!

Nu har jag deklarerat då är det bara att vänta 2,5 vecka på skatteåterbäringen och inkomstuppdateringen. :) Hoppas på bättre kreditbetyg också.

Samma här deklarerat och klar bara att vänta nu

Kvarskatt 8000 kr. 😵 Dock kan jag göra ytterligare ränteavdrag på ca 25000 kr. Så kommer väl gå jämt upp.

Men kommer ändå godkänna deklarationen nu, och begära omprövning så fort slutskattebesked skickats ut. Allt för att se om kreditbetyget blir bättre (eller sämre) med ökad inkomst och mindre underskott.

Nu har jag också deklarerat. Får tillbaka ca 5 tkr, vilket KFM kommer att ta eftersom jag har löneutmätning. Helt ok för min del, det går ju till skulderna :)

Nu har jag med deklarerat! 12.000 till KFM. Men. Skulden minskar ju i alla fall!

Kvarskatt med knappt 70000.

Oxå kvarskatt...ca 16000 kr. När skall Skatteverket ha dessa, ser så många olika datum på sidan och går det att skjuta upp el delbetala på nåt sätt? Nån med erfarenheter?

Oxå kvarskatt...ca 16000 kr. När skall Skatteverket ha dessa, ser så många olika datum på sidan och går det att skjuta upp el delbetala på nåt sätt? Nån med erfarenheter?

En kvinna på Skatteverket sa att de senast skulle betalas i november. Men räntan börjar väl ticka från maj.

Den 3:e maj ska det vara på ditt skattekonto om du vill undvika ränta som börjar räknas från 4/5. Annars är det den 13:e november pengarna ska vara inne, men då får du räkna in räntan som påförts.

Ok...och räntan är såklart skitstor när man är skyldig men när man får tillbaka är räntan på 16 tusen typ 5 öre...om ens så mkt. Påverkar det el syns nåt i UC om man väntar med att betala? Och syns det 1-3 år efter återbetalt?

Ok...och räntan är såklart skitstor när man är skyldig men när man får tillbaka är räntan på 16 tusen typ 5 öre...om ens så mkt. Påverkar det el syns nåt i UC om man väntar med att betala? Och syns det 1-3 år efter återbetalt?

Räntan är 1,25% så länge man betalar innan 13:e november (därefter 16,25%). Påverkar inte UC så länge man betalar innan förfallodagen.

Räntan på positivt saldo är numera 0%. Beror antagligen mest på att den tidigare frikostiga räntan utnyttjades av personer och företag som betalade in enorma summor långt innan de behövde göra det och på så sätt fick betydligt bättre ränta än hos bankerna. Går att läsa om här: http://www.dn.se/ekonomi/bankernas-ranteknep-oser-in-pengar-pa-statens-skattekonto/

Vet någon om det är svårt att få ett skattebeslut omprövat?
Vill gärna ha återbäringen till påsk men har reseavdrag som jag inte vill missa.

Vet någon om det är svårt att få ett skattebeslut omprövat?
Vill gärna ha återbäringen till påsk men har reseavdrag som jag inte vill missa.

Det är rutinärende och inte svårt alls så länge man har rätt till avdraget. Kan väl på sin höjd dra ut lite på tiden.

I fjol när jag visste att jag skulle få restskatt, började jag att delbetala till skattekontot redan i januari, jag fortsatte och betalade in det sista när jag fick decemberlönen utan att få en anmärkning. Jag vill minnas att egentligen skulle hela beloppet varit inbetalt 12/11. Vet inte hur det är i år, när skatten återbetalas tidigare och också slutlig skatt fastställs tidigare. Håller med om att de har många datum, beror nog på om man har Kivra eller inte, bäst är nog att fråga dem.

En kvinna på Skatteverket sa att de senast skulle betalas i november. Men räntan börjar väl ticka från maj.

är det över 20k ska är det väl ränta från mitten av februari tror jag

Jag har fått massa brev från KF som jag hittills inte returnerat , detta för jag vill åt min skattebäring innan de. Nu undrar jag om jag lyckats, då det är 2 veckor kvar till skatteåterbäring och om jag nu skulle börja skriva på delgivning så har man väl två veckor på sig innan KF tar beslut och då borde skatteåterbäring trilla in på kontot innan dess ? Tacksam för svar

Jag har fått massa brev från KF som jag hittills inte returnerat , detta för jag vill åt min skattebäring innan de. Nu undrar jag om jag lyckats, då det är 2 veckor kvar till skatteåterbäring och om jag nu skulle börja skriva på delgivning så har man väl två veckor på sig innan KF tar beslut och då borde skatteåterbäring trilla in på kontot innan dess ? Tacksam för svar
Har du fått några påminnelser ännu?

Om det bara är delgivningar är det lugnt

Har du fått några påminnelser ännu?

Ja flera påminnelser, men jag har inte skrivit på något ännu, och KF tar väl beslut i ett ärende först 2 veckor efter påskriven delgivning, påminnelse eller inte spelar väl ingen roll?

Ja flera påminnelser, men jag har inte skrivit på något ännu, och KF tar väl beslut i ett ärende först 2 veckor efter påskriven delgivning, påminnelse eller inte spelar väl ingen roll?
Tänkte närmast om du kunde förhala att skicka in, utan att riskera att en delgivningsman är på gång.

Om man skickar in sin deklaration nu och får pengar...då kan man väl sen begära omprövning för resor? Skickar man bara in på nytt då eller hur funkar det?

Går att göra ny deklaration på nätet också

Så här står det på Skatteverkets sida:
Så länge Skatteverket inte har hunnit besluta om din slutliga skatt räcker det att skicka in en komplettering på det du vill ändra. Vill du rätta en redan granskad deklaration ska du begära omprövning och redovisa de riktiga uppgifterna. Du kan använda blanketten Begäran om omprövning (SKV 6891) eller skriva ett brev. Begäran om omprövning skickar du till det skattekontor du tillhör.
I detta fall är ju deklarationen redan granskad och slutlig skatt redan beslutad, så hur kan man då göra ny deklaration på nätet?

Är det någon som vet om det kommer pappersdeklaration även om man anslöt sig senast 26 mars till digital brevlåda
När i så fall kommer deklarationen i myndighets lådan

Detta hittade jag i Expressens Dina pengar:
"Drygt en miljon deklarationer skickades ut till de svenskar som skaffat digital brevlåda. Övriga 6,7 miljoner kommer att få sin pappersdeklaration med posten under de kommande veckorna."

Så de som fått deklarationen elektroniskt får inte deklarationen på papper.

I dag den 29 mars är sista dagen att godkänna din elektroniska deklaration om du vill ha skatteåterbäringen nästa vecka.

Jo men den finns ju elektronisk även om du har pappersdeklaration
Men jag tänkte mest om man skaffat digital brevlåda senast 26 mars om den kommer i Kivra då eller på papper

Även om man ansökte senast 26 mars
Då borde den dyka upp snart
Man kan inte läsa om det någonstans samtidigt tycker jag det är konstigt om man skulle skaffa digital brevlåda innan 26 mars och den ändå kommer i brevlådan på papper

Är det någon som vet ??

Finns inget i Kivra men jag har gjort den via skatteverket sida på nätet .där syns den men det gör den ju oavsett om den kommer på papper eller inte
Det jag undrar är om den inte kommer på papper nu när man beställt vis Kivra

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp