Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dispens för utbetalning av pensionssparande i förtid för att lösa skulder

Jag har haft utmätning i flera år och de har inte utmätt min IPS!

Det är en halvtrasslig beräkning för att se om det går utmäta.
Enkelt uttryckt kan man utmäta om man satt in en stor klumpsumma ett år och inget eller låg summa löpande de andra åren.

Det är en halvtrasslig beräkning för att se om det går utmäta.
Enkelt uttryckt kan man utmäta om man satt in en stor klumpsumma ett år och inget eller låg summa löpande de andra åren.
Åh nu gör du mig nervös. Jag har mitt IPS på Nordea och har inte att in något på flera år! Sparade 200 kr i månaden tror jag. Haft utmätning i omgångar flera år!

Är inte det ganska ovanligt dock? Har för mig någonstans att normalfallet är att orörd pension inte utmäts även om det är IPS?
Nu är det killgissningsdags, men jag skulle gissa på att jag utmätt några hundra ips i alla fall.
Över riket gissar jag 5 om dagen.
Att utmäta byggnad på ofri grund är ovanligt.

IPS kanske en gång varannan vecka, minst lika vanligt som fordon är min personliga erfarenhet.

Att utmäta byggnad på ofri grund är ovanligt.

IPS kanske en gång varannan vecka, minst lika vanligt som fordon är min personliga erfarenhet.

Ja sådana har man inte beslutat om många av, räcker nog med ena handens fingrar för att räkna ihop.

Ah. jag är ute för lite antar jag, för ration IPS/Fordon är något helt annat för mig

Det är väl något i stil med detta: Om något års insättningar sedan avtalets början och fram till senaste årsskiftet överstiger dubbla genomsnittet av årliga insättningar för samma period, så går det utmäta.

Så har man satt in 1000 kr 2005
Sen inget

Så blir snittet 50 kr per år fram till och med 2025
Nästa steg, är någon av årens insättningar mer än dubbla snittet? I det här fallet, ja eftersom 1000 är minst dubbelt så mycket som 50.

Har man satt in 200 kr i månaden sedan 2005 och kanske dessutom inte slutat satt in trots att man gör en skattemässigt riktigt usel affär, så blir ju snittet per år 2400 kr, och eftersom alla år blir 2400 kr och 2400 inte är minst dubbelt som mycket som 2400 så går det inte utmäta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp