Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 38 kreditgivare
3. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Lumify - Ny 2019, utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Dra tillbaka skulder

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Nollkommanoll, 22 maj 2020.

1. Nollkommanoll

Nollkommanoll Ny medlem - Trofépoäng: 1

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Hej,

Idag när jag loggade in på min sida hos kronofogden så kunde jag se att jag bara hade 3 aktuella ärenden hos kf. Några inkasson hade dragit tillbaka ärenden men inget jag fått mail om eller så, jag undrar om dem (som dragit tillbaka) skulle skicka på nytt till kf måste jag då få brev om delgivning och ”godkänna” skulden för att det ska hamna hos kf igen? Eller kan dem dra tillbaka och ”lägga tillbaka” hur som helst? Hoppas ni förstår vad jag menar.
    Jag håller på att betala av mina slulder och har lyckats betala av några inkasson på 100k så jag kämpar verkligen med att bli fri. Finns det möjlighet att försöka komma överens om att resterande 3 skulder blir återtagna så jag blir ”fri” från kf och kanske kan ta något lån om något/några år? Om jag lyckas hålla mig flytande med att avbetala inkasson osv? Vad tror ni?

2. johanc84

johanc84 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 756

Mottagna gillanden:
    820
    Trofépoäng:
    756
    Jag mailade mobillån , Sergel, axactor , sileo..har 200k av 400k totalt hos kronofogden av dom 4. Och dom gick med på det ..ska totalt betaöa 12k till allihopa så dras 200k tillbaka ...det innebär att dom andra 200k som är hos kronofogden minskat snabbare..köper sig tid :)

Kalaskulan gillar detta.
  3. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 5 177 Årets medlem

Mottagna gillanden:
    7 920
    Trofépoäng:
    5 177
    Fick du mindre att betala Johan?

johanc84 gillar detta.
  4. johanc84

Mottagna gillanden:
    820
    Trofépoäng:
    756
    Du menar hos inkasso bolagen? Många är tuffa, men jag gör det mest för att förhala, för då kommer dom andra får mer under löneutmätning i 3-4 mån ...för kommer ha ca 200k kvar när dom dragit tillbaka dom 4 krediterna...då kan dom 200k som är kvar hos kronofogden vara borta i mars nästa år :) och då kommer dom andra 4 krediterna med gå snabbare sen för då får dom alla pengarna sen att dela på :)

5. johanc84

Mottagna gillanden:
    820
    Trofépoäng:
    756
    Däremot är Svea och lowell helt omöjliga..men dom andra har varit enkla måste jag säga

6. johanc84

Mottagna gillanden:
    820
    Trofépoäng:
    756
    Mobillån vill ha 5000 kr , sileo 3500 , axactor 2000 , Sergel 2000 ..inga super summor faktiskt, med tanke på att det rör sig om 200k

7. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 5 177 Årets medlem

Mottagna gillanden:
    7 920
    Trofépoäng:
    5 177
    Menade om en del utav skulden skrevs av eller om du måste betala tillbaka allt?

8. johanc84

Mottagna gillanden:
    820
    Trofépoäng:
    756
    Jag betalar ett par tusen per skuld och skulden dras tillbaka från kronofogden till inkasso . Skulden kommer ligga kvar , men när dom kör utmätning så minskas det kronofogden snabbare alltså det som ligger kvar :)

Dela sidan