• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Dubbla hyror vid flytt

Krister

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
76
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Hallå hej!

Jag sitter med utmätning och kommer flytta/byta lägenhet nu i sommar och kommer antagligen åka på dubbla hyror i 1-2 månader kanske tom 3 om jag har riktigt otur. Vad anser KFM om det, kan man få behålla mer för en sådan sak? Är det nån som varit i samma sits?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 959
Mottagna reaktioner
6 151
Poäng
3 907
Hallå hej!

Jag sitter med utmätning och kommer flytta/byta lägenhet nu i sommar och kommer antagligen åka på dubbla hyror i 1-2 månader kanske tom 3 om jag har riktigt otur. Vad anser KFM om det, kan man få behålla mer för en sådan sak? Är det nån som varit i samma sits?
Detta är nog något @Lasseman kan svara på då han arbetar på myndigheten…
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 818
Mottagna reaktioner
13 064
Poäng
10 087
Hallå hej!

Jag sitter med utmätning och kommer flytta/byta lägenhet nu i sommar och kommer antagligen åka på dubbla hyror i 1-2 månader kanske tom 3 om jag har riktigt otur. Vad anser KFM om det, kan man få behålla mer för en sådan sak? Är det nån som varit i samma sits?

Spontant skulle jag inte ta med en sån kostnad.
Har du löneutmätning händer ju inte så mycket om din gamla hyresvärd inte får betalt, han får skicka in ett föreläggande han också isåfall
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
Ja det är ju bara att se till att hyran på den nya lägenheten blir betald. Resten löser sig tids nog.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 959
Mottagna reaktioner
6 151
Poäng
3 907
Ja det är ju bara att se till att hyran på den nya lägenheten blir betald. Resten löser sig tids nog.
Ja detta har blivit ett tråkigt & ganska vanligt problem nuförtiden. Hyresgäster som hittar ett nytt boende och tecknar avtal på den lägenheten. Sen säger dom upp sin gamla lgh och struntar i att betala den under uppsägningstiden… :(
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 818
Mottagna reaktioner
13 064
Poäng
10 087
Ja det är ju bara att se till att hyran på den nya lägenheten blir betald. Resten löser sig tids nog.
Precis så, har man ändå löneutmätning spelar det ingen roll, hyresvärden som varit klantig nog att hyra ut får ställa sig i kö och vänta några år med att då in hyran.
 

Krister

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
76
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Kan berätta att efter kontakt med kf fick jag inte behålla för dubbelhyra en månad, de ville ha ett skäl till flytten och det gav jag dom men som sagt fick ändå inte behålla mer pengar för det. Känns trist att inte kunna betala min gamla hyresvärd .. Kommer ju inte kunna bo hos dom igen sen.
 

Hw77

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Oktober 2019
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
121
Poäng
287
Kan berätta att efter kontakt med kf fick jag inte behålla för dubbelhyra en månad, de ville ha ett skäl till flytten och det gav jag dom men som sagt fick ändå inte behålla mer pengar för det. Känns trist att inte kunna betala min gamla hyresvärd .. Kommer ju inte kunna bo hos dom igen sen.
Ring o förklara läget för de o se om du kan få till en betalplan eller något.
En betalningsanmärkning för missad hyra kan sätta dig utanför bomarknaden k flera år.

nu har du ju en ny lägenhet men om du av en eller annan anledning behöver flytta kan det bli bökigt som fan.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 624
Mottagna reaktioner
6 204
Poäng
4 147
Precis så, har man ändå löneutmätning spelar det ingen roll, hyresvärden som varit klantig nog att hyra ut får ställa sig i kö och vänta några år med att då in hyran.
Det spelar väl ändå roll. Ny anmärkning, längre utmätning och en anmärkning från ett bostadsbolag kan ställa till det i framtiden om man vill byta bostad.
 

Krister

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
76
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Ja nu när du säger sådär så ska jag kanske försöka få till nån avbetalningsplan på den sista hyresavin, detta bostadsbolag är väldigt vanlig i den stad jag bor i.
Sen så var det inte hyresvärden som var klantig utan jag fick mina bekymmer med ekonomin efter jag fick den lägenheten. Sen så godkände kf som sagt inte mitt skäl till flytten vilket var att området är stökigt, varit en del skjutningar utanför huset och i området, skotthål i fasaden på vårat hus och för ett tag sedan blev någon skjuten precis utanför våran port. Bestämde oss för att flytta nu när jag har en 9 månaders dotter.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp