• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Ej utmätningsbar, större chans till skuldsanering?

lamphue

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
11 Juni 2023
Meddelanden
165
Mottagna reaktioner
60
Poäng
196
Om man ej har något att utmäta, vare sig via lönen eller annat. Finns där en större chans till sanering då?
Ja tänker ifall dem då tänker något i stil med "skitsamma, låt skulderna försvinna då dem bara kommer växa" ish?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 041
Mottagna reaktioner
558
Poäng
597
Om man ej har något att utmäta, vare sig via lönen eller annat. Finns där en större chans till sanering då?
Ja tänker ifall dem då tänker något i stil med "skitsamma, låt skulderna försvinna då dem bara kommer växa" ish?
Det tror jag definitivt inte. Snarare tvärt om.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 637
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Kan inte tänka mig att chansen då skulle vara större.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
653
Mottagna reaktioner
334
Poäng
487
Håller med föregående i tråden att chansen inte skulle va större men å andra sidan vad har du att förlora på?

Har du gjort deras test om preliminärt uppskattning av dina möjligheter för att få skuldsanering?

 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 679
Mottagna reaktioner
12 964
Poäng
9 787
Det är ingen större skillnad. Du är förmodligen lite mer uppenbart kvalificerat insolvent.
Finns ingen skillnad i bedömningarna på om det finns betalningsförmåga eller ej. Men finns det ska man betala.
 

lamphue

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
11 Juni 2023
Meddelanden
165
Mottagna reaktioner
60
Poäng
196
Det är ingen större skillnad. Du är förmodligen lite mer uppenbart kvalificerat insolvent.
Finns ingen skillnad i bedömningarna på om det finns betalningsförmåga eller ej. Men finns det ska man betala.
Så en liten marginell fördel då?
 

lamphue

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
11 Juni 2023
Meddelanden
165
Mottagna reaktioner
60
Poäng
196
Håller med föregående i tråden att chansen inte skulle va större men å andra sidan vad har du att förlora på?

Har du gjort deras test om preliminärt uppskattning av dina möjligheter för att få skuldsanering?

Jag har sökt tidigare och fick avslag. Vill låta det gå lite tid innan ja söker igen.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 041
Mottagna reaktioner
558
Poäng
597
Ska du lämna en sådan kommentar så hade det varit bra om du kan förklara varför det skulle vara tvärt om, alltså värre?
Då har man kanske inte gjort allt man kan om man vankar runt utan någon inkomst. Självklart undantaget om man har permanent arbetsoförmåga pga skada/sjukdom.

Jag tvivlar starkt på att min chans till skuldsanering skulle öka om jag säger upp mig från mitt heltidsjobb imorgon och därefter söker sanering. Tror snarare att min chans är större om jag arbetar och faktiskt gör något åt mina skulder, det var väl lite så jag tänkte.

Men jag arbetar ju inte heller på kronofogdens skuldsaneringsenhet så vad fan vet jag. Jag killgissar ju bara.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp