• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Elände elände elände

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Shopaholic169

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
317
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Har du de 50 kr kvar? Då borde du kunna köpa basmat som räcker i 3-4 dagar (dvs från lördag - söndag tills den 20e) för dem. Har du inte de kvar blir det svårare.
Nej jag har ju inte det. Jag har räknat med dem från nu alltså tills lördag elr söndag. Jag har varit sjuk i en månad (jag har astma) så jag har åkt på någon förjävla hosta. Blir ju inte bättre av att jag ätit makaroner och ketchup i typ en månad heller.
 

Shopaholic169

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
317
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Jobbigt läge i den situationen med så lite pengar kvar. Men om det finns en ljusning om en vecka är det bara ställa in sig på överlevnad. Du har ju variation på maten från jobbet, så det du behöver är väl frukost och middag?

Har en bekant som lever, trots att han är ensamstående mångmiljonär, på havregrynsgröt till frukost och middag. Man överlever ganska gott på det. Använd 50-lappen till ett paket 2kgs havregryn och en billig sylt för smaken. Lovar att du inte kommer gå hungrig och maten på jobbet kommer smaka rejält mycket godare i jämförelse! ;)

Mitt tips från studentlivet är annars att skippa nudlarna. Man blir inte riktigt mätt och de är inte så billigt som man tror. 3-4 kr per portion är ganska mycket jämfört med exempelvis havregrynsgröt som är nere på kanske 20-30 öre portionen utan sylt. Dessutom är ju nudlarna näringsmässigt sämre.

Vill man långsiktigt dra ner på kostnaderna och leva billigt är det ris och bönor som gäller, krydda gärna med någon billig sweet-chilisås eller liknande för smak. Du håller dig mätt längre, får i dig mer av det du behöver samt att det står sig riktigt bra i kylskåp så man behöver inte laga mat så ofta utan bara värma på (i micro, slänger du i nån matsked vatten för att riset inte ska bli torrt). Här gäller det att fokusera på att få i sig grönsaker/C-vitamin osv. från jobbet däremot då sånt brukar kosta mycket med undantag för rotsaker i säsong och typ morötter/potatis.
Jag har aldrig ätit havregrynsgröt faktiskt. Jag är väldigt väldigt svår när det gäller mat och har haft ätstörningar större delen av mitt liv. Idag så åt jag spenatsoppa för första gången i mitt liv liksom. Bara för det serverades på jobbet och jag måste äta det som serveras nu. Men tack för bra tips! Kanske får smaka det då!
 

Miniliten

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 Juni 2019
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Nej jag har ju inte det. Jag har räknat med dem från nu alltså tills lördag elr söndag. Jag har varit sjuk i en månad (jag har astma) så jag har åkt på någon förjävla hosta. Blir ju inte bättre av att jag ätit makaroner och ketchup i typ en månad heller.

Inte för att kritisera, men vad köpte du för de 50? Om du använt dem och har ett halvt paket makaroner kvar menar jag.
 

Shopaholic169

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
317
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Shampoo och balsam och nudlar. Jag har ätit nudlar dem sista dagarna här nu. Men det har löst sig! Så skönt!
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Lycka till :oops: jag säger ändå pantflaskor på helgerna på dagar om det är läskigt på kvällar tills du får ett helgjobb om du orkar eller sluta betala alla skulder om du inte har till mat för det är inte värt att gå ner i vikt om du haft ätstörning och må dåligt m.m.

Balsam t.ex. är en lyx egentligen men jag förstår att man vill se någorlunda proper ut. Om jag var du hade jag letat efter kärleken om du är singel och inte sko sig då direkt, utan lova att betala igen när ni blivit starkare. Man ska väl inte behöva svälta sig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp