• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Elskuld, när bryts strömmen?

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 904
Mottagna reaktioner
1 044
Poäng
867
Om elen redan har stängts av ska hela summan in. Alltså inkl inkasso och alla avgifter. Annars om man hinner betala in kapitalet så stängs inte elen
Precis detta som jag inte ville skulle hända. Skillnad på 1500 och 10000.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 271
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Vet faktiskt inte. Sista datum var igår. Jag betalade in alla 3 kapitalbelopp igår. Samtidigt. 2 st verkar ha registrerats för de står som betalda. Tyvärr är den sista angående elnät. De andra är elhandel. Så antar dom inte går till samma bankgiro och därför registreras olika. Men elen är iaf kvar just nu.

Kan du inte kolla via Soc om dom kan rycka in?
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 904
Mottagna reaktioner
1 044
Poäng
867
Jo iofs men så länge elen är kvar får jag väl anta att de har sett betalningarna.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Soc medddelas innan det stängs av, men det finns nog inget som säger att soc sedan måste agera. Men ser dom att det gäller en barnfamilj så agerar dom nog på nåt sätt, annat vore konstigt.
Med tanke på att många socialtjänster inte agerar när barnfamiljerna vräks så lägger dom nog inte så mycket jobb på att strömmen bryts för någon
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 904
Mottagna reaktioner
1 044
Poäng
867
Med tanke på att många socialtjänster inte agerar när barnfamiljerna vräks så lägger dom nog inte så mycket jobb på att strömmen bryts för någon
Tror faktiskt inte heller det. Man får nog aktivt söka upp dom och be om hjälp och inte ens det funkar alla gånger tror jag.
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Hoppas det registreras i morgon.
Det brukar komma ett s.k "frysbrev" från elbolaget där det står att du ska plocka ur frysen b.la. hur man går tillväga när elen stängs av.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 904
Mottagna reaktioner
1 044
Poäng
867
Nu är alla registrerade så jag verkar faktiskt ha klarat detta. Fy fasen. Ingen underbar helg detta. Aldrig mer förhala elskulder.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp