• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

En Historia...Omprövning av skuldsaneringen när vi flyttade isär

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Kimsan72 jag vet faktiskt inte men säg typ porslin eller kanske cykel eller elektronik tänker jag? Ipad/Dator. Känns som att alla har sådana nu för tiden. Kanske dyra mattor eller exklusiva jackor. Sen som du säger så har dom nog inte resurser till det.
Jag är bara glad att dom aldrig kommit hem till mig men jag funderade på hur det kommer sig :D
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Jag skulle gärna se att de kom hem till mig faktiskt, då vet de att det inte finns någonting att hämta där heller, nu när de gått igenom alla tillgångar...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 826
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Varför kommer inte KFM hem till alla? Samtliga skuldsatta bör ju ha NÅGOT av värde hemma, åtminstone för 10-15.000?

Det mesta i ett vanligt hushåll är sånt man får ha kvar, man kanske har en extra tv men dom brukar inte vara värd så mycket.
Skulle vi hem till 4% av befolkningen skulle vi behöva vara många många
 

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Update.

Vecka 20 sedan inskickad Skuldsaneringsansökan, så det börjar dra ihop sig och börjar bli rätt så nervös inför det här faktiskt, dock är det så att ett liv med löneutmätning är sjukt mycket enklare och behagligare än det livet som man levde innan när det "bara jagades pengar" för att få ihop månaderna så egentligen är det inte hela världen om jag inte skulle få igenom den nu, men det hade varit skönt med tanke på framtiden och barnen om det kunde bli tidsbestämt i varje fall.

Skilsmässan går inte att överklaga imorgon, eller idag är sista dagen att överklaga den sen är man en "fri" man från det i varje fall och min nya Sambo slipper leva "i synd" :p

Vad gäller eknomin då så har jag nu fått in allting i excel så jag kan ha en överblick över allting lite mer överskådligt, fått hjälp av er att leta upp på UC när lånen är tagna då det varit lite luddigt så fyller i det där också. Det jag har noterat är att min skuld blivit mindre under Feb-Mar månad, Bra tänker ni då? Jo, det gjorde jag också när jag insåg att den sjunkt med 6500.-, dock kom jag i samma stund på att jag betalat in närmare 55000,- denna månaden då husförsäljning/löneutmätning registrerats in där, så det blir ju spännande att se när det bara är utmätning hur det fortskrider, men det känns ju lite sådär... Dock står huset fortfarande kvar på mig som 50% ägare, jag hoppas att det hinner försvinna innan de går igenom min ansökan ang. skuldsanering, så inte det blir något hinder... :/
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Rob 33 år, du är en sann hjälte!
Du förtjänar innerligt allt gott som kommer till dig nu och stor eloge till nykterheten. Enormt glad att du har hittat en själ där du kan vara dig själv och hitta dig själv! Pengar är faktiskt ingenting i sammanhanget

Tack vare ditt inlägg har jag bestämt att inte dricka på hela dagen imorgon, det blir första dagen sen typ oktober.

Tack igen och stor kram
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Clyro!
Har du druckit alkohol varje dag sedan oktober?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 959
Mottagna reaktioner
6 151
Poäng
3 907
Rob 33 år, du är en sann hjälte!
Du förtjänar innerligt allt gott som kommer till dig nu och stor eloge till nykterheten. Enormt glad att du har hittat en själ där du kan vara dig själv och hitta dig själv! Pengar är faktiskt ingenting i sammanhanget

Tack vare ditt inlägg har jag bestämt att inte dricka på hela dagen imorgon, det blir första dagen sen typ oktober.

Tack igen och stor kram

What? Dricker Du starkvara varje dag?!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Clyro - dömer inte dig ska sägas jag har inte varit nykter en hel helg på 14 år men undrar mest rent kroppsligt hur du pallar jag kan nämligen inte stanna på 5 öl utan då blir det 30, hade aldrig pallat ta mig till jobbet :D
 

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Rob 33 år, du är en sann hjälte!
Du förtjänar innerligt allt gott som kommer till dig nu och stor eloge till nykterheten. Enormt glad att du har hittat en själ där du kan vara dig själv och hitta dig själv! Pengar är faktiskt ingenting i sammanhanget

Tack vare ditt inlägg har jag bestämt att inte dricka på hela dagen imorgon, det blir första dagen sen typ oktober.

Tack igen och stor kram

Hjälte är väl att ta i lite grand men... :) Ska tillägga att jag inte är "nykter" i den bemärkelsen att jag faktiskt tar en öl när jag känner för det nu en fre/lör när vi är på fest eller kalas, men det är inte så som det var innan att man la undan bilnyckeln när man kom hem för man kommer ändå inte vara kapabel att köra oavsett vilken dag det är...
Det gäller att börja med det lilla @clyro86, ett steg i taget, jag valde att bryta allting rakt av, men tycker du gör helt rätt i det! :)

Sen när man fick höra från sin 5-åring för ett par veckor sedan. "Pappa, tycker du inte om öl längre?", då inser man vad man höll på med då... :/
 

Mitch

Viktig medlem
Poäng: 277
Blev medlem
16 Februari 2019
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
111
Poäng
277
Bobbis du är tamejfan i sanning en hjälte! Otroligt starkt jobbat, och jag är så jävla glad att du belönades med riktig kärlek. Du och jag har gjort precis samma sak fast våra utvägar skiljer sig - jag blev kvitt de ekonomiska problemen och du blev kvitt det ohälsosamma förhållandet. Jag vet inte vilket som är bäst egentligen... men jag vet att du är mycket modigare än mig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp