• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

En Historia...Omprövning av skuldsaneringen när vi flyttade isär

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Det är lite det som kanske ligger mig i fatet, vi pratade inte om ”buffert” eller vad jag ev skulle betala vid ett inledande... men vi får se....

Jag hoppas du får återkoppling snarast, skulle du få det via telefon eller brev?

Det var ju inte mitt första samtal med handläggaren, för det hade ja förra torsdagen. Sen återkopplade ja till honom i fredags med ett svar ja skulle ta reda på & slutligen, så ringde han mig sen igen nu i tisdags eftermiddag...
 

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Okej, jag skickade in den 17 okt och ingen har hört av sig :( åhh får väl avslag på posten snart då! Stod det från vilket kontor de ringer från ? Alltså Malmö, Göteborg osv.
Lycka till med samtalet :)

Rätt säker på att samtalet kom från stockholm, om det nu spelar någon roll :)
 

Självkontroll

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
351
Poäng
477
Rätt säker på att samtalet kom från stockholm, om det nu spelar någon roll :)
Ja jag tror det spelar roll, tror mitt ärende ligger på kalmarkontoret och har hört att de är det strängaste kontoret och beviljar minst saneringar av alla kontor. :(
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Det är lite det som kanske ligger mig i fatet, vi pratade inte om ”buffert” eller vad jag ev skulle betala vid ett inledande... men vi får se....

Jag hoppas du får återkoppling snarast, skulle du få det via telefon eller brev?
Vi pratade inte om buffert eller vad som skulle betalas under vårt första samtal innan inledande. Det stod i brevet jag fick efter att jag fått inledande.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Ja jag tror det spelar roll, tror mitt ärende ligger på kalmarkontoret och har hört att de är det strängaste kontoret och beviljar minst saneringar av alla kontor. :(
Jag har Kalmar och har blivit synad i sömmarna måste jag säga. Har nu fått förslag till skuldsanering och är på upploppet
 

Självkontroll

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
351
Poäng
477
Jag har Kalmar och har blivit synad i sömmarna måste jag säga. Har nu fått förslag till skuldsanering och är på upploppet

Ånej, du har verkligen haft det tufft med din ansökan, min magkänsla säger att det är Kalmar som har hand om min ansökan :(
Vad fan det känns inte bra!
Hoppas allt går som det ska för dig och att din sanering kan sättas igång ordentligt.
Tråkigt att det skiljer sig så beroende på vilket kontor ens ansökan hamnar hos, ett jädrans lotteri ... aja om mitt ärende ligger i Kalmar och jag får avslag så hoppas jag att Min nästa ansökan hamnar på ett annat kontor!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Ånej, du har verkligen haft det tufft med din ansökan, min magkänsla säger att det är Kalmar som har hand om min ansökan :(
Vad fan det känns inte bra!
Hoppas allt går som det ska för dig och att din sanering kan sättas igång ordentligt.
Tråkigt att det skiljer sig så beroende på vilket kontor ens ansökan hamnar hos, ett jädrans lotteri ... aja om mitt ärende ligger i Kalmar och jag får avslag så hoppas jag att Min nästa ansökan hamnar på ett annat kontor!
Ja det har varit tufft men ändå rättvist.
Jag är glad över att jag fick en chans att redovisa i detalj istället för att få ett avslag utan den möjligheten.
Ångrar dock att jag inte väntade med att söka skuldsanering då min utmattningsdepression hade behövt lugn och ro.
Nu är jag inne på min sista vecka innan det blir ett beslut eller jurist pga invändningar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp