• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

erfarenhet av Lowell inkasso

Lavendel

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
29 December 2016
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
jag blev också "intervjuad" inför upprättandet av en avb plan. Inte stött på en sån intervju hos någon annan. Kan inte säga att de är omöjliga men inte bästa inkassobolaget heller.
Hur stor var din skuld ? Vad blev avbetalningen ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Usch låter ju som en mardröm !! Läste en inlägg från @evilina i denna tråd som ändå fått en vettig avbetalningsplan i förhållande till skulden men hon kanske fick tag på en bättre handläggare
Jag har kämpat mycket med mina försök tills avbetalningsplaner, min plan har väl inte varit ”billig” direkt men ok för mig, jag betalar 2000kr i månaden och tror skulden va på 20000+ nånting i början. Kände denna månad att jag skulle behöva en betalningsfri månad men orkade faktiskt inte ens fråga, har snart betalat klart den. Men Lowell vill gärna intervjua alla möjliga frågor och själva bestämma hur mkt man kan betala. Jag har varit väldigt öppen med Lowell och i början så va det bara 3 mån åt gången man fick en plan sen va man tvungen att ringa igen, otroligt påfrestande men ringt i tid och sagt att inget har ändrats så har fått behålla samma plan. Rekommenderar alla att ALLTID ringa och vara ärlig med sin situation
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 329
Mottagna reaktioner
354
Poäng
517
Blev lite positivt överraskad nu av Lowell. Vi loggade in på min mans sida då vi har en gemensam skuld där, gissa om vi blev förvånade när det kom upp erbjudande om betalplan på det ärendet. Vi har ringt och försökt förhandla med dom lääääänge om sista beloppet som va kvar. Dom har total vägrat ge oss betalplan utan tyckt vi minsann kan betala hela beloppet på ca 10000 kr på en gång. Nu kunde vi välja dela betalningen i upp till 9 månader! Klickade i och bekräftade planen, sen chattade vi med dom för att dubbelkolla och där bekräftade dom att planen va upplagd och gällde med första betalning 28 juli! Så ett litet tips om man försökt att förhandla med dessa utan framgång.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp