• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Erfarenheter av Komplett bank hantering?

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 626
Mottagna reaktioner
1 781
Poäng
1 217
En liten heads up. Tror de börjat ta in mer kunder nu under sommaren efter en testperiod i våras.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 381
Mottagna reaktioner
13 456
Poäng
8 917
Dom har blivit mer generösa med utlåningar menar du?
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Bluestep gjorde exakt så med mig, jag signerade skuldebrevet och efter det krävde dom lönespecer och kontouttdrag.

Samma för mig nu.. 1,5 vecka sen jag skrev på skuldebrevet från BlueStep nu. Fortfarande inte fått besked om de tänker bevilja mig eller inte. Krångel med kompletteringar och de har bett mig 3 gånger om samma nu och jag har skickat in exakt det dom bett om samtliga gånger. Om man bara kunde få ett svar..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 381
Mottagna reaktioner
13 456
Poäng
8 917
Dom är riktigt värdelösa, ett tips är att undvika dom för summan är för låg och räntan för hög sett till vad man får gå igenom för att få pengarna.
 

tompan

Medlem
Poäng: 46
Blev medlem
13 Augusti 2018
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
15
Poäng
46
Tänk på att komplett registrears som en kredit på uc, tar ni t.ex. ett lån på 200k där så kan ni inte ta något annat lån sen... Min uc gick från 5.4 till 48 när deras lån dök up
 

Forum

Kunnig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Oj! Men hur kan det öka så mycket, till 48?!
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
En kredit räknas som mycket sämre än ett lån på uc,i princip så räknas ett lån på 200 000 på komplett som att du har ett maxxat kreditkort på 200 000 av UC...
Smart av Komplettbank. De tillser att man blir fast hos dem ändå till att man lyckas betala bort hela skulden.
 
K

Kenzo

Gäst
Poäng: 0
Det kan vara min tur nu!
Jag har genom Advisa blivit erbjuden ett lån hos Komplett bank. Det kan förändra hela mitt liv.
Jag fick ett signeringsmail i fredags runt kl 14, sen stängde de kl 16.
Det stod att jag var beviljad , fick fylla i kontonr och sen signera med bank id. Fick avtalet också. Inga frågor om kompletteringar.
Efter signering står det: du får svar senast nästa bankdag.
Observera att banken äger rätt till avslag eller förändringar efter helhetsbedömning.

???? Uc är tagen, avtal signerat och jag har fyllt i allt som de behöver för att kunna göra utbetalningen.
Har någon erfarenhet av dem?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp