Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Erfarenheter av Partner Inkasso – Kan man delbetala skuld på 1000 kr/mån?

Jag har en skuld från shopping4net på 14:000kr den har gått till inkasso, är dom samarbetsvilliga? Kan man göra upp en skuld på 1000kr per månad går de med på det tror ni? Ps partner inkasso

Skulle tippa på 1500-2000.
Jag har fått en avbetalningsplan med dom på 1000/månaden. Skulden var dock på 6000-6500, så den var mindre än din.
Men dom är absolut samarbetsvilliga och schyssta enligt mig!

Går det att göra en avbetalningensplan på hemsidan? Jag åker utomlands och kommer inte ha möjlighet att ringa dom och identifiera mig med BankID! Jag har inte fått inkassofakturan än men om jag får den i slutet av nästa vecka, kan jag göra en avbetalningsplan i juli månad istället för juni?

Jag vet inte om du kan göra en avbetalningsplan på hemsidan, det kanske kan gå numera? Jag hade dom för ganska så många år sedan.
Gällande avbetalningsplanens start så brukar det bero på när i månaden som man lägger upp avbetalningsplanen. Slutet av en månad, säg till 20:e och framåt brukar innebära start i slutet av nästa månad.

Vissa av inkassobolagen brukar vilja att man ska betala omgående antingen ett lägre belopp eller en första betalning motsvarande avbetalningsplanens kommande belopp (för att dom ens ska kunna lägga upp en avbetalningsplan).
Men…jag tippar på att dom är lite snälla mot dig och att du kan börja betala nästa månad lite beroende på när du hör av dig till dom.

Jag vet inte om du kan göra en avbetalningsplan på hemsidan, det kanske kan gå numera? Jag hade dom för ganska så många år sedan.
Gällande avbetalningsplanens start så brukar det bero på när i månaden som man lägger upp avbetalningsplanen. Slutet av en månad, säg till 20:e och framåt brukar innebära start i slutet av nästa månad.

Vissa av inkassobolagen brukar vilja att man ska betala omgående antingen ett lägre belopp eller en första betalning motsvarande avbetalningsplanens kommande belopp (för att dom ens ska kunna lägga upp en avbetalningsplan).
Men…jag tippar på att dom är lite snälla mot dig och att du kan börja betala nästa månad lite beroende på när du hör av dig till dom.

Jag måste säga att RIVERTY inkasso är jättetrevliga fick en faktura i slutet av Maj dom gick med på en betalningsplan i slutet av Juli utan att lägga på ränta, hon jag pratade med ville verkligen hjälpa mig och se till att jag kan betala min skuld och summan matchar inkomsten, väldigt samarbetsvillig. Hört dåligt om PS INKASSO, så dom kräver en en summa för att starta avbetalningsplan? Jag har 14:000kr vet inte vad de kommer begära..

Jag måste säga att RIVERTY inkasso är jättetrevliga fick en faktura i slutet av Maj dom gick med på en betalningsplan i slutet av Juli utan att lägga på ränta, hon jag pratade med ville verkligen hjälpa mig och se till att jag kan betala min skuld och summan matchar inkomsten, väldigt samarbetsvillig. Hört dåligt om PS INKASSO, så dom kräver en en summa för att starta avbetalningsplan? Jag har 14:000kr vet inte vad de kommer begära..
Okej, jag har helt annan erfarenhet av Riverty.
Tycker att det inte finns någonting bra med dom.
Dom har skickat mig felaktigt vidare till kronan en gång (hade jag inte legat på hade dom aldrig återkallat), orimliga avbetalningsplaner, otrevliga handläggare, svarar sällan på mejl, om man betalar tidigt inpå månaden skyller dom på sitt system att det inte kan läsa av betalningen för månaden så då ”måste” man betala igen och så vidare…
Nej fy.

Tillbaka till Partner Inkasso: Nej jag sa inte att du måste betala i förtid till dom innan dom lägger upp en avbetalningsplan.
Jag skrev att vissa inkassobolag vill ha det så. Ibland vill dom ha kostnaden för att lägga upp en avbetalningsplan (170 kronor), ibland summan vad du kommer betala per månad, och ibland ingenting. I det här fallet skulle jag gissa på att du behöver betala in 170 kronor, sen kan du nog få vänta tills slutet av juli innan det drar igång.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp