• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Ett rejält låneträsk

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 861
Poäng
4 477
Uppe i 500 på kontot nu så verka funka ganska bra? Helt okej om jag får tycka… Orkar inte hålla på med post/frakt. Jobbar 08-16 samt 17-22 varje dag nu så finns liksom ingen utrymme till det.
tack för tipset ändå.
Jag förstår, man får väga tidsåtgång mot vinst. Min dotter säljer mkt på Plick och hittills har det inte hänt att hon fått minst dubbelt så mkt mot vad hon betalat. Oftast mer. Men hon har lärt sig vad som säljer och inte.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
När du löst krediterna, ta inte bort de direkt men vänta någon månad. Outnyttjad kredit ses även som en tillgång.
 

Hannes.mff

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
27 Augusti 2022
Meddelanden
101
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
När du löst krediterna, ta inte bort de direkt men vänta någon månad. Outnyttjad kredit ses även som en tillgång.
Tyvärr ringde jag och sa upp northmill efter inbetalningen. Kanske var dumt men ville inte falla tillbaka i gamla vanor att försöka ta därifrån.
Vi får se vart UC risken hamnar därefter. Just nu har min gått ner från 11,2 till 9 efter att 1 få tagits bort
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 861
Poäng
4 477
Tyvärr ringde jag och sa upp northmill efter inbetalningen. Kanske var dumt men ville inte falla tillbaka i gamla vanor att försöka ta därifrån.
Vi får se vart UC risken hamnar därefter. Just nu har min gått ner från 11,2 till 9 efter att 1 få tagits bort
Det var inte dumt. Du stängde och låste en dörr som inte leder till nåt bra. Vet själv vart det här med att betala in och ta ut leder.
 

Hannes.mff

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
27 Augusti 2022
Meddelanden
101
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
2.7 på UC efter uppdatering nu!!!! Sinnessjukt glad att det gick ner så mycket. Ska betala av Nordax lånet nästkommande månad så förhoppningsvis går det ner då där med!
 

Hannes.mff

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
27 Augusti 2022
Meddelanden
101
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
Någon som vet om uc betyg minskas något mer om man betalar av ett lån? Nästa ff går ut i december även. Vore helt underbart att komma till betyg ”mycket bra” med 635 poäng. Nu har jag 580 med betyg bra.
 

ThereIsNoSpoon

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
16 September 2022
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Tjena Hannes!

Intressant att läsa om din situation, den är väldigt lik min egen nämligen.

Ligger på cirka 600’000kr i skulder med liknande inkomst 34k efter skatt. Hyresrätt och inga prylar av betydande värde. Skillnaden är väl - om jag tolkar din livssituation rätt - att jag är ensamstående med tre barn varannan vecka med alla extra utgifter som det innebär.
 

Hannes.mff

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
27 Augusti 2022
Meddelanden
101
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
Tjena Hannes!

Intressant att läsa om din situation, den är väldigt lik min egen nämligen.

Ligger på cirka 600’000kr i skulder med liknande inkomst 34k efter skatt. Hyresrätt och inga prylar av betydande värde. Skillnaden är väl - om jag tolkar din livssituation rätt - att jag är ensamstående med tre barn varannan vecka med alla extra utgifter som det innebär.
Hej!

Tråkigt att höra, men samtidigt skönt att veta att man inte är ensam i situationen. Starkt av dig att ha 3 barn på detta även. Hoppas du har en plan framåt och kan sikta framåt!!
 

Hannes.mff

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
27 Augusti 2022
Meddelanden
101
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
Hej allihop! Ny månad. Fortfarande 2,7 i UC. Nuvarande skuld: 506.000

Nästa månad blir det under 500k strecket vilket kommer kännas så otroligt skönt att ligga på 498.000 räknar jag med (amorterar extra nästa månad)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp