• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ett väldigt bra tips för ekonomin

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Hej,
Har börjat köra något som heter "IPTV"
Det är fullt lagligt och i praktiken innebär det att du har ALLA (alltså ALLA) svenska kanaler i HD-kvalité
Det enda du behöver ha är antingen en Smart-TV eller en dator om du tittar på det den vägen.

Istället för att betala CMore eller Comhem, Viasat, Canal Digital med mera så betalar ni 800:- på ett år och har alla världens kanaler i bländande bild.

Detta bör åtminstone spara er en tusenlapp eller två på ett helt år.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nian

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
1 April 2013
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
11
Poäng
42
Det är inte lagligt efter dom i någon EU-instans.
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Är de verkligen lagligt?

Jag kollade på där för nått halv år sedan men kom fram till att det är pirat tv? Men kanske jag missuppfattat och får kolla på de igen. :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Jodå.

Såhär står det.

Är IPTV lagligt?
Ja delvis. För dig som slutanvändare är det enligt svensk lag lagligt att innehava pirat tv så länge avkodningen av kanaler inte sker hos dig. Med IPTV så sker avkodningen hos hosting leverantören, där sedan video/ljud ström som är färdigavkodad skickas vidare till dig som kund.

En Dreambox, eller cardsharing, är däremot tvärtom. Där ansluts en dreambox till en kortserver som den lånar koder ifrån men avkodningen sker lokalt hos kund, därför är detta olagligt.

Så med andra ord så är IPTV lagligt för dig som kund.
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Spännande! Får kolla upp de här i helgen, stort tack för tipset! :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Förvisso men eftersom den här omkodningen sker i Azerbadjan och utanför EU:s gränser så verkar det inte ÄN ska sägas blivit något.

För mig gjorde detta en fruktansvärt stor skillnad eftersom man som sportintresserad får betala ca 500 i månaden för att ha både Champions Leauge och svensk sport. Istället för 6.000 på ett år så betalar jag nu 800 och slipper dyra avgifter och skit.
Dessutom är bilden bättre tycker jag. Liten fördröjning men va fan, värt det ändå.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp