Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Extra inbetalning annuitetslån
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="VmoZ1" data-source="post: 270427" data-attributes="member: 4690"><p>Börjar inse om det att jag har ganska stor glädjekalkyl då.... Det spelar ingen större roll om kapitalbeloppet är 160 eller 130 k. Första månaden kommer jag ändå betala 66 kr i Amortering!? Tänkte man hoppade ned på "stegen" och direkt började amortera från 130 k "strecket" (vill säga 700 kr i Amortering månad) då totalbeloppet är 30 k mindre. Men det tar väl 10 år innan den dagen om man ska följa Amortering planen. (?) Så då vet jag inte riktigt om det spelar någon större roll att amortera överhuvudtaget om endast tidsaspekten. Dock gör man en ny sökning på sidan där med 130000 i skuld så blir det ju en annan måntlig inbetalning. Så den uträkningen kan ju inte heller vara rätt då månadskostnaden är konstant. Och räknar man - </p><p></p><p>Totala skulden x årliga räntan /12 månader får man väl fram den årliga räntan som ska betalas? Och då är det ju en ganska stor skillnad på 160 och 120 k. Och då måntliga beloppet är densamma borde man ju amortera mer än 66 kr om kapitalskulden är på 30 k lägre. </p><p></p><p>Så Otroligt förvirrad just nu... </p><p></p><p>Dock är även procenten på 27.11 % och tyvärr inte 11</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="VmoZ1, post: 270427, member: 4690"] Börjar inse om det att jag har ganska stor glädjekalkyl då.... Det spelar ingen större roll om kapitalbeloppet är 160 eller 130 k. Första månaden kommer jag ändå betala 66 kr i Amortering!? Tänkte man hoppade ned på "stegen" och direkt började amortera från 130 k "strecket" (vill säga 700 kr i Amortering månad) då totalbeloppet är 30 k mindre. Men det tar väl 10 år innan den dagen om man ska följa Amortering planen. (?) Så då vet jag inte riktigt om det spelar någon större roll att amortera överhuvudtaget om endast tidsaspekten. Dock gör man en ny sökning på sidan där med 130000 i skuld så blir det ju en annan måntlig inbetalning. Så den uträkningen kan ju inte heller vara rätt då månadskostnaden är konstant. Och räknar man - Totala skulden x årliga räntan /12 månader får man väl fram den årliga räntan som ska betalas? Och då är det ju en ganska stor skillnad på 160 och 120 k. Och då måntliga beloppet är densamma borde man ju amortera mer än 66 kr om kapitalskulden är på 30 k lägre. Så Otroligt förvirrad just nu... Dock är även procenten på 27.11 % och tyvärr inte 11 [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Större lån & Samlingslån
Extra inbetalning annuitetslån
Topp