• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Färre krediter - vad händer med min UC?

MrDesp

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Har idag avslutat två kontokrediter som synts på UC. Två gamla konton på företag som gått i konkurs. När företagen gick i konkurs så sänktes krediterna till 1000kr men har var i outnyttjade.

Nu vid inbetalning i augusti så slutbetalas två krediter och totalt går jag då från 18 till 14 krediter. Vad tror ni händer med mitt betyg som judt nu är 1,1?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 303
Poäng
997
Har idag avslutat två kontokrediter som synts på UC. Två gamla konton på företag som gått i konkurs. När företagen gick i konkurs så sänktes krediterna till 1000kr men har var i outnyttjade.

Nu vid inbetalning i augusti så slutbetalas två krediter och totalt går jag då från 18 till 14 krediter. Vad tror ni händer med mitt betyg som judt nu är 1,1?

Alltså jag vet inte, jag gick från 11 till 7, fyra st färre krediter, fyra stycken färre förfrågningar med och mitt betyg ökade från 52,5 till 53%. Det är lite oförutsägbart.
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
405
Poäng
487
Ursäkta fick du höjd UC risk med färre krediter och färre förfrågningar ?
det låter inte klokt!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp