Få bolån en månad efter avslutad sanering

Hej alla,

vad tror ni chansen är att få beviljat bolån 1-2mån efter skuldsanering?
Det är förutsatt att kalpen går ihop såklart, det är jag medveten om men undrade bara om det går så tidigt eller om man måste vänta

Samt om någon vet vilken bank som är snällast. Jag trodde det var SBAB men de är tydligen hårda

Hej alla,

vad tror ni chansen är att få beviljat bolån 1-2mån efter skuldsanering?
Det är förutsatt att kalpen går ihop såklart, det är jag medveten om men undrade bara om det går så tidigt eller om man måste vänta

Det går nog lika bra som om du inte haft skuldsanering, förutsatt att det inte är hos banker som fått ta förluster.

Samt om någon vet vilken bank som är snällast. Jag trodde det var SBAB men de är tydligen hårda

Snällast = mindre ordnad kreditgivning? Och dummast är dom som vill att återbetalning ska gå smärtfritt?

Bluestep är rätt snälla då, dom lånar ut till lite alla möjliga som inte hanterar lån så bra.

ansöker du själv eller med någon annan ?

@Lasseman nej nu var det inte så jag menar. Du som alltid ska dra det till sitt yttersta 😇 Det jag undrar över är om det är någon som går på en faktisk kalkyl med mina rätta siffror som jag kan visa på. Vet att många går efter fk:s underhållsstöd, men jag får högre underhållsbidrag enligt ök. Går alla på 7-8% räntehöjning eller finns det någon som har lite lägre. Var enbart det i min undran. Betalt ska väl alla ändå få hoppas jag.

@MRR enbart jag

Är kalkylen så tajt att det står å faller med vilket underhållsbelopp du får kan jag förstå om dom är försiktiga.
Länsförsäkringar har varit smidigt för mig

Handelsbanken i min stad är magiska. En personlig handläggare som hjälper och tipsar. Jag fick muntligt lånelöfte med utmätningsförsök, dom styrkte även mitt lånelöfte vid budgivningen när mäklaren kontakta dom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp