• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Få bort anmärkning, hos UC

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Din första anmärkning!
Nästan korrekt om man ska vara petig ;) Vad jag förstår så om man inte får betalningsanmärkning inom 24 månader. Detta borde betyda att om man får en ny anmärkning efter dessa 24 månader så borde den sekretessbeläggas och då är det inte den första betalningsanmärkning man får.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bosse Bagaren

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
29 Oktober 2015
Meddelanden
96
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Eftersom ingen svarade här när jag ställde frågan så antog jag att ingen riktigt vet, så jag ringde KFM och pratade med de i 45 minuter. Ens första anmärkning blir sekretessbelagt, får du sedan en anmärkning till inom 24 månader så upphävs den sekretessen och då syns båda anmärkningarna, går det sedan 24 månader utan anmärkning och du får en ny så blir den sekretessbelagt. Alltså blir en anmärkning sekretessbelagt ifall du inte haft någon anmärkning 24 månader innan den, men sekretessen upphävs ifall du får en ny anmärkning de påföljande 24 månader och då syns både den och den nya.

Jag ville sekretessbelägga min anmärkning från 20180806 då det gått över 24 månader utan att jag fått något mer, men det gick inte då jag har en anmärkning till från 20180502, den påstår de var sekretessbelagt tills jag fick den nya, så jävla tråkigt då den anmärkningen från 20180806 är för FACKING TV-avgift som skulle betalts 20180820, men jag betalade den 20180827 så klart då jag inte har ett öre runt den 20 varje månad =( .
 

Bosse Bagaren

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
29 Oktober 2015
Meddelanden
96
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Vi borde starta en politisk parti och ta tag i det här jävla skitet, en anmärkning ska fan inte belasta en så mkt som den gör, sen har vi idag en ockerlag, men till vilken jävla nytt då banker kan låna ut pengar till flera hundra eller tusens procent ränta, när fan är det ocker då ?
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Intressant! Detta har jag helt missat faktiskt!
Mina anmärkningar försvann i april 2019. Om jag får en anmärkning nu - kan den då sekretessbeläggas?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 192
Mottagna reaktioner
906
Poäng
817
Intressant! Detta har jag helt missat faktiskt!
Mina anmärkningar försvann i april 2019. Om jag får en anmärkning nu - kan den då sekretessbeläggas?
Jag vet att jag fick en som blev det för ca 6 månader sedan. Mina andra var då 2.5 år gamla.
Pratade med dem då och dem sa att den inte skulle bli det men av någon anledning kom den aldrig upp sen ändå så löste sig på ngt sätt men man ska nog inte lita på att det alltid funkar så
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Jag vet att jag fick en som blev det för ca 6 månader sedan. Mina andra var då 2.5 år gamla.
Pratade med dem då och dem sa att den inte skulle bli det men av någon anledning kom den aldrig upp sen ändå så löste sig på ngt sätt men man ska nog inte lita på att det alltid funkar så
Hmm... kan tänka mig att min eventuella inte kommer sekretessbeläggas då eftersom det inte gått 24 månader sedan min sista försvann. :/
 

Larryboy

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
27 December 2018
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
109
Poäng
317
Första anmärkningen man får i livet eller första man får på ett tag?
Får du en idag så måste den betalas för att sekretessen ska slå på. Sen får du inte få en till inom 24 månader då syns båda. Efter 24 månader funkar sekretessen igen.
 

blomman13

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
18 Augusti 2019
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Jag har försökt läsa mig till om sekretess kan ges på E mål vilket vissa skriver att det går kontra inte. Läser jag info hos UC skriver de att E mål ej går att sekretessbeläggas. Är det någon med säkerhet som vet hur det här fungerar? Pratar då om ens första betalningsanmärkning någonsin.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp