Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Få bort anmärkning, hos UC

T
Terri_01
Gäst
Poäng: 0
...hos UC?
Hur lätt är det? Kan man dra en vals och lura bort den?

Någon som lyckats&hur gick ni till väga?

Har 30 anmärkningar av 31 som försvinner imorgon och en som gör det ganska exakt om 2 år och sex månader....

Hur fick du sista anmärkningen? Skickade du in delgivningskvittot utan att bestrida den och sedan inkom med en betalning långt senare kan du nog glömma att dom raderar den.

Bestred ärendet,
Fick ändå anmärkning.,
Om man bestrider så Går det till tingsrätten och därav blir det en dom men om du inte medgav eller hörde av dig i tid blir det tredskodom och det är en anmärkning i sig

Jag fick en efter att jag fått fel belopp av företaget att betala in. Summan var på 5500kr och fick alla uppgifter av företaget men fick några dagar senare ett utslag.
Kontaktade dem och de uppgav att de hade data problem och därav fick jag fel summa att betala, betalade in de sista 500kr och dett var upp till mig att kontakta UC och få bort den.

Gick lätt att få bort den efter att jag bifoga mail kontakten med företaget och kontoutdrag. Bara för att UC tar bort anmärkningen så försvinner den inte från Bisnode och andra kreditföretag så man måste göra samma sak med alla de andra också.

Hjäääälp fick anmärkning på uc av kommunal felparkering. Fick inget delgivningkvitto o skriva på utan bara brev att jag har skuld hos fogden... betalt den idag nu trots att det står att jag har tills 8november vad ska jag göra uc sjönk till 43procent????? Fick inga delgivningskvitton inget. Kan uc ta bort den ??????

Så det finns ingen möjlighet att få bort den? gud detta kmr förstöra allt och skicka mig till fogden vilken bra start på helgen helvete.. måste låtsas va glad o nöjd me allt så jobbigt att dom gör så här

Jag vet inte om jag har rätt. Kanske kan någon annan svara också.

Han sa samma sak i telefon men den är uppe i uc redan betyder det att den tas bort sen per automatik?

Han i telefon på fogden sa det men att de inte styr uc. Uc har redan den inlagd står att den går bort 2019 25oktober kmr dom ta bort den från uc på måndag typ nu

Hoppas det vilka är det har vetalt in idag och han sa att det kmr sekrettesveläggas

Så förstod inte betyder det att anmärkningen kommer försvinna från uc så fort fogden fått in pengarna ?

Jag fic det här svare av uc via mejl...........En
notering om betalningsförsummelse beskriver det förhållandet att jag dröjt med betalning så länge att jag blivit

föremål för myndighets beslut, åtgärd eller registrering.

Enligt Datainspektionens praxis för tillämpning av kreditupplysningslagen skall bedömningen av om uppgift om

betalningsförsummelse är missvisande göras med hänsyn till de förhållanden som rådde vid den tidpunkt då den noterade

händelsen inträffade. Har betalning eller uppgörelse skett efter noterad händelse utgör detta inte skäl till att en

notering skall tas bort. Notering ska anses som missvisande bl a om dom, förlikning eller annan överenskommelse, efter

noteringen, har visat att betalningsansvar inte alls eller endast delvis åvilat gäldenären.

Om betalning/uppgörelse skett innan noterad händelse eller om något annat fel begåtts får du återkomma i ärendet.

Bifoga i så fall en handling som styrker detta. Vad menas med detta att de inte kommer ta bort den från uc

är det det enda mål du haft hos kfm senaste 2 åren så kommer den sekretessbeläggas när den blir fullbetald. UC får den infon, sen vad dom gör med infon vet jag inte. Jag antar dom tar bort anmärkningen.

Ja den enda nånsin i hela mitt liv aldrig haft ngt annat.. ja det får man hoppas på uc är skit

Har jag förstått detta rätt, jag då som i oktober 2020 blev klar med min skuldsanering, men idag har 2 anmärkningar som uppstod under tiden, en på 3G 20180502 och en på radiotjänst kiruna 20180807, kan jag få bort den anmärkningen från radiotjänst med hänvisning till denna sekretess hos KFM ?

Din första anmärkning!
Nästan korrekt om man ska vara petig ;) Vad jag förstår så om man inte får betalningsanmärkning inom 24 månader. Detta borde betyda att om man får en ny anmärkning efter dessa 24 månader så borde den sekretessbeläggas och då är det inte den första betalningsanmärkning man får.

Eftersom ingen svarade här när jag ställde frågan så antog jag att ingen riktigt vet, så jag ringde KFM och pratade med de i 45 minuter. Ens första anmärkning blir sekretessbelagt, får du sedan en anmärkning till inom 24 månader så upphävs den sekretessen och då syns båda anmärkningarna, går det sedan 24 månader utan anmärkning och du får en ny så blir den sekretessbelagt. Alltså blir en anmärkning sekretessbelagt ifall du inte haft någon anmärkning 24 månader innan den, men sekretessen upphävs ifall du får en ny anmärkning de påföljande 24 månader och då syns både den och den nya.

Jag ville sekretessbelägga min anmärkning från 20180806 då det gått över 24 månader utan att jag fått något mer, men det gick inte då jag har en anmärkning till från 20180502, den påstår de var sekretessbelagt tills jag fick den nya, så jävla tråkigt då den anmärkningen från 20180806 är för FACKING TV-avgift som skulle betalts 20180820, men jag betalade den 20180827 så klart då jag inte har ett öre runt den 20 varje månad =( .

Vi borde starta en politisk parti och ta tag i det här jävla skitet, en anmärkning ska fan inte belasta en så mkt som den gör, sen har vi idag en ockerlag, men till vilken jävla nytt då banker kan låna ut pengar till flera hundra eller tusens procent ränta, när fan är det ocker då ?

Intressant! Detta har jag helt missat faktiskt!
Mina anmärkningar försvann i april 2019. Om jag får en anmärkning nu - kan den då sekretessbeläggas?

Intressant! Detta har jag helt missat faktiskt!
Mina anmärkningar försvann i april 2019. Om jag får en anmärkning nu - kan den då sekretessbeläggas?
Jag vet att jag fick en som blev det för ca 6 månader sedan. Mina andra var då 2.5 år gamla.
Pratade med dem då och dem sa att den inte skulle bli det men av någon anledning kom den aldrig upp sen ändå så löste sig på ngt sätt men man ska nog inte lita på att det alltid funkar så

Jag vet att jag fick en som blev det för ca 6 månader sedan. Mina andra var då 2.5 år gamla.
Pratade med dem då och dem sa att den inte skulle bli det men av någon anledning kom den aldrig upp sen ändå så löste sig på ngt sätt men man ska nog inte lita på att det alltid funkar så
Hmm... kan tänka mig att min eventuella inte kommer sekretessbeläggas då eftersom det inte gått 24 månader sedan min sista försvann. :/

Första anmärkningen man får i livet eller första man får på ett tag?
Får du en idag så måste den betalas för att sekretessen ska slå på. Sen får du inte få en till inom 24 månader då syns båda. Efter 24 månader funkar sekretessen igen.

Jag har försökt läsa mig till om sekretess kan ges på E mål vilket vissa skriver att det går kontra inte. Läser jag info hos UC skriver de att E mål ej går att sekretessbeläggas. Är det någon med säkerhet som vet hur det här fungerar? Pratar då om ens första betalningsanmärkning någonsin.

Som jag tolkar det går det inte sekretessbelägga skulder till privatpersoner, men annars borde alla andra skulder gå att sekretessbelägga om övriga krav är uppfyllda.

Jag har försökt läsa mig till om sekretess kan ges på E mål vilket vissa skriver att det går kontra inte. Läser jag info hos UC skriver de att E mål ej går att sekretessbeläggas. Är det någon med säkerhet som vet hur det här fungerar? Pratar då om ens första betalningsanmärkning någonsin.
Betalar du den så görs det per automatik. Så betala måste man för att sekretessen ska slå på. Så de ba ringa fråga om den blir hemlig ifall du betalar

Tack så mycket för svar. Då syns den inte hos UC heller då den är sekretessbelagd?

En fundering...
Gäller denna sekretess även misskött kredit som man fått genom att släppa ett lån till inkasso?
T.ex: jag släpper mitt lån hos Collector. Det går till inkasso och de rapporterar in misskött kredit. Jag upprättar en avbetalningsplan med inkasso så att det inte går vidare till KF. Inga betalningsanmärkningar de senaste 24 månaderna. Tar sekretessen ”bort” anmärkningen för allmänheten då eller är den kvar eftersom att skulden inte är fullbetald till inkasso? :thinking:

En fundering...
Gäller denna sekretess även misskött kredit som man fått genom att släppa ett lån till inkasso?
T.ex: jag släpper mitt lån hos Collector. Det går till inkasso och de rapporterar in misskött kredit. Jag upprättar en avbetalningsplan med inkasso så att det inte går vidare till KF. Inga betalningsanmärkningar de senaste 24 månaderna. Tar sekretessen ”bort” anmärkningen för allmänheten då eller är den kvar eftersom att skulden inte är fullbetald till inkasso? :thinking:
Men om en skuld är hos inkasso har de inget med kronofogden att göra?

Misskött kredit tror jag inte är ”anmärkning” på de viset så den lär synas kan jag nästan garantera

Nä fas*n, det har du ju rätt i vid närmare eftertanke. :thinking:

Hade sådär med nordea, gick bananas med mitt kreditkort, gick vidare till inkasso som hotade med fogden, upprättade avbetalningsplan med inkasso, fick först en anmärkning om missbrukad kredit, efter att jag betalade av den försvann den dock från min UC fort som tusan.

Hade sådär med nordea, gick bananas med mitt kreditkort, gick vidare till inkasso som hotade med fogden, upprättade avbetalningsplan med inkasso, fick först en anmärkning om missbrukad kredit, efter att jag betalade av den försvann den dock från min UC fort som tusan.
Men oj, vad konstigt! Tack för att du delade med dig av denna infon!
Då kanske det räknas som en vanlig anmärkning. Funderar på att kolla upp detta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp