Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Få bort anmärkning misskött kredit?

Jag fick tyvärr en anmärkning för misskött kredit från TF bank, och mailar och skriver till dem jätteofta för att försöka få bort denna anmärkning! Den har förstört allt känns det som. Jag har blivit erbjuden ett arbete där det inte är ok med en anmärkning, och den chansen vill jag inte missa, att få detta nya jobb! Finns det någon som vet om det är möjligt att få bort en sådan här anmärkning, och hur? Jag fick bort en vanlig anmärkning en gång, då det visade sig att jag betalat skulden i tid. Finns det något man kan göra för att få bort den?

TF bank

De är totalt hopplösa på att ta bort bet.anm.

Jag betalade också hela min skuld.

men de påstår att jag gjorde det två dagar efter de att de hade sänt brev om att om jag inte betalade så skulle det bli en anmälan om misskött kredit.
I brevet stod inget sista datum. Jag betalade samma dag som jag fick brevet.

Jag har sparat allt, men trots detta så anser dom att dom inte har gjort fel.
Man kunde överklaga till dem, och var men sen ändå missnöjd så kunde man gå vidare till konsument...... och begära att de tittar på det.

Jag har inte orkat så långt ännu.

Det som jag är förvånad över är att det på min UC finns en bet.anm om detta men inte tex på creditsafe.
Jag trodde att alla upplysningsföretag hade bet.anm noterade.

Nu gäller det alltså att försöka låna där creditsafe tar upplysning.

Men som sagt TF-bank är helt hopplösa

En anmärkning om misskött kredit syns bara hos UC och för de som själva UC registrerar lån/krediter. Alltså syns inte sådana anmärkningar hos tex Creditsafe.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp